Trileris banke „Swedbank“ privertė vyro širdį drebėti

Šį trečiadienį, liepos 16 dieną nutariau išsigryninti čekį banke „Swedbank“, esančiame Vilniaus „Akropolyje“. Piniginėje turėjau ilgai laikytą 100 JAV dolerių banknotą. Pagalvojau – tuo pačiu išsikeisiu į litus.

Daugiau nuotraukų (1)

Justinas Dambrauskas

Jul 17, 2014, 12:14 PM, atnaujinta Feb 11, 2018, 10:15 PM

Paduodu šimtinę, o banko darbuotoja net nepatikrinusi aparatu man sako: „Jis netikras, padirbtas.“

Vėliau patikrina aparatu ir vėl patikina, kad banknotas padirbtas.

Uždaro stiklines duris. Uždaro kaip kokį nusikaltelį.

Aš atsakau darbuotojai: „Jei jis padirbtas, tai išsiaiškins ekspertai.“

Man atsako: „Aš privalau kviesti policiją.“

Na, taip, tai – jos darbo dalis.

Bet atbėga trys apsaugininkai. Aš tuo metu esu uždarytas. Kai atbėga pirmasis apsaugininkas, iš balso girdisi, kad vos atgauna kvapą. Rankoje laiko antrankius, pašonėj – pistoletas. Po minutės atbėga dar du apsaugininkai.

Girdžiu, kaip kažkas apsaugininko per raciją klausia, kas atsitiko. Apsaugininkas į raciją atsako: „Padirbti pinigai, padirbti pinigai“. Jam atsako: „Tai tu jį laikyk, kad nepabėgtų.“

Aš sėdžiu ramiai, nors, aišku, širdis dreba. Gal 15 minučių mane saugo ginkluota apsauga, kol atvažiuos policija.

Bet aš taip ir nesupratau, kodėl mane apsauga turi saugoti kaip kokį nusikaltėlį? Juk nei priešinausi, nei bandžiau bėgti. Tiesiog sėdėjau ir laukiau policijos, nes man taip pat buvo staigmena dėl to banknoto.

Suprantu, kad tokiu atveju reikia kviesti policiją. Bet kam kviesti apsaugininkus su antrankiais ir ginklais?

Man šis įvykis įvarė šoką, buvo labai nemalonu.

Pagaliau atvažiavo policija, pasiėmė banknotą ekspertizei. Policijoje viskas buvo kitaip: gal per 15 minučių surašė mano paaiškinimą. Tą banknotą gavau Egipte, Hurgadoje, valiutos keitykloje.

Viskas paaiškės po 3 savaičių, kai bus atlikta ekspertizė. Bet aš esu ištiktas šoko, nesupratau, kodėl subėgę apsaugininkai įvarė man tiek baimės.

***

„Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius patvirtino, kad pagal galiojančią tvarką ir banko veiklą reglamentuojančius įstatymus, „Swedbank“ darbuotojai privalo kviesti policijos pareigūnus, jei kyla įtarimų, jog klientai bando atsiskaityti ar išsikeisti padirbtas pinigų kupiūras.

„Tai daroma siekiant užkirsti kelią galimam sukčiavimui, nes padirbti pinigai, patekę į grynųjų pinigų apyvartą, sukels finansinių nuostolių arba finansų institucijai, arba klientams. Yra buvę atvejų, kai padirbtas kupiūras pateikia su pinigų klastotojais susiję asmenys. Todėl, siekdamas užkirsti kelią „nešvariems“ pinigams, bankas visada bendradarbiauja su policija.

Galime pasakyti, jog dideliuose prekybos centruose įsikūrę bankų klientų aptarnavimo padaliniai su tariamai arba iš tiesų padirbtomis kupiūromis susiduria iš tiesų dažnai, todėl procedūros yra nusistovėjusios – šiuo konkrečiu atveju jokių išskirtinių ar kitokių veiksmų nebuvo imtasi.

Apgailestaujame, kad klientui teko gaišti savo laiką ir patirti neigiamų emocijų.

Tačiau, mūsų žiniomis, klientas tariamai padirbtą kupiūrą bandė pakeisti kituose bankų padaliniuose, jam nepavyko, todėl klientui turėjo kilti pagrįstų įtarimų, jog kupiūra yra padirbta“, - pažymėjo S.Abraškevičius.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.