Vaistininkė šypsosi? Sužinokite, ką ji iš tiesų apie jus galvoja

Mūsų atstovė, deja, nesugebėjo argumentuoti (o gal geras vietas iškirpo), kodėl vaistininkams neturėtų didinti darbo laiko ir trumpinti atostogų laiko, nebeliko nieko kito, kaip parašyti argumentaciją, remiantis „gyvu“ patyrimu.

Daugiau nuotraukų (1)

Nošpa Valerijonaitė

Dec 4, 2014, 9:44 AM, atnaujinta Jan 20, 2018, 12:30 AM

Mūsų atstovė, deja, nesugebėjo argumentuoti (o gal geras vietas iškirpo), kodėl vaistininkams neturėtų didinti darbo laiko ir trumpinti atostogų laiko, nebeliko nieko kito, kaip parašyti argumentaciją, remiantis „gyvu“ patyrimu.

Laidoje buvo parodyta, kad p. G.Gruzdienės argumentas tik vienas – vaistininkai tiesiog nenori daugiau dirbti ir mažiau atostogauti, nes kas nori daugiau dirbti ir mažiau atostogauti?!

Žurnalistai paklausė, kodėl vaistininko profesija priskiriama prie sudėtingų, juk „žmonių akimis“, vaistininkas nelabai skiriasi nuo pardavėjos. Gerai, kad nepasakė, kad „žmonių akimis“ parduotuvė nesiskiria nuo vaistinės, juk ir ten, ir ten – vien chemija ir už ją dar reikia mokėti.

VDPS atstovė atsakė kažką nerišlaus, todėl rišliai atsakysiu aš – kiekviena aptarnavimo sferos profesija yra sunki ir atsakinga, bet ne kiekviena reikalauja magistro laipsnio ir kritiško mąstymo – juk sprendžiamas žmogaus sveikatos ar net gyvybės klausimas.

Prekybos centro kasininkę su vaistininku galėtumėte lyginti tik tuo atveju, jei ji galėtų Jums išvardinti 4000 prekių sudėtis, pakonsultuoti, kaip iš perkamų miltų pagaminti Beatos lygio blynelius, prieš tai būtinai išsiaiškinus, ar toleruojate gliuteną (kviečių baltymą). Ir, aišku, patarti, kuris vynas su kuriuo sūriu, turint omenyje Jūsų dabartinę būklę, geriausiai dera. Tiek aš, tiek mano pažįstami kolegos, yra patenkinti pasirinkta profesija. Nebaisu, kad ji, kaip ir mokytojo, taip pat seniai praradusi savo prestižą, tačiau farmacinių įmonių galios demonstravimas, siekiant įteisinti norus optimizuoti savo kaštus, yra žaidimas į vienus vartus be vartininko. Deja, mūsų profesinė sąjunga kol kas silpna, o kadangi „žmonių akys“ mus mato tik kaip pardavėjus, mes galime tik laukti ir tikėtis geriausio.

Bet ką čia apie tas problemas. Geriau jau „pravesiu“ mažą ekskursiją po mūsų nedidelį, bet labai įdomų vaistininkų darbo pasaulį. Pasiruoškit popkornus ir pradedam: 1. Atsakomybė

Jūs turbūt neinate į prekybos centrą grąžinti mandarinų, nuo kurių Jūsų vaiką išbėrė, nes pagalvojate, kad  „turbūt per daug suvalgė“ ir tiek. O jei taip atsitiktų po vaistininko rekomenduotų vaistų vartojimo, tai turbūt riksmai, keiksmai sugrįžus, oficialūs skundai yra mažiausia, ką Jūs nuveiktumėte, neskaitant sudalyvavimo Rūtos Janutienes laidoje tema „Vaistininkai - sveikatos demonai“. Tokia menka mažos „mandarinų lygio“ klaidos kaina...

2. Emocinis kontekstas

Kiekvienas mūsų klientas yra ligonis tikrąją to žodžio prasme, juk jis serga. Kai Jūs sergate, turbūt nesate kantrus, ypatingai mandagus ar pagarbus, nes tuo laikotarpiu vienintelis žmogus, kuris Jums rūpi, esate Jūs pats.

Tokių kaip Jūs per vieną dieną apsilanko mažiausiai 100. Jūs norite greitai (tiksliau, „čia ir dabar“) pasveikti ir dėl to Jūsų nebūtų galima kaltinti. Kaip ir negalima kaltinti PVM grobstytojų, juk jie irgi nori „labai greitai“...

Iš 2000 klientų per mėnesį, tam tikra procentinė dalis turi sutrikimų, kurie ne jaučiami, o tiesiogiai susiję su mėnulio fazių padėtimi, todėl vakare, grįžusi namo, tikrai nebežiūriu laidos „Pasaulis X“, nes aš ir taip be penkių minučių jos prodiuserė.

3. Aptarnavimas

Kiekvieno iš Jūsų (mažiausiai 100 per dieną) aš turiu išklausti simptomų, pasiūlyti vaistą, jei norite dar ir kito, žinoti, ar jie kartu nesukels kažkokių šalutinių reakcijų (nes žr. 1 punktas). Taigi reikia žinoti ne tik 4000 bendrinių vaistų pavadinimų ir sudėtis (veikliąsias medžiagas), bet ir žinoti, kaip jie sąveikauja tarpusavyje, ir visa tai, atsižvelgiant į dažniausiai subjektyviai išsakytus simptomus bei galimas alergijas.

Sutikite, tai šiek tiek skiriasi nuo klausimų: „Ar kuro pylėtės? Gal sumuštinį prie kavos?“

4. Higienos tvarka

Nei „ant mažo“, nei „ant didelio“, nes pamainoje dirbu viena ir vidutiniškai kas 4,2 min. turiu aptarnauti klientą, kurio aptarnavimas užtrunka apie 3 min.  Vaistinės užrakinti negalima, nes draudžiama. Palikti kasos be priežiūros negalima, nes draudžiama. Vietoje daryti negalima, nes nehigieniška ir automatinis papeikimas už darbo tvarkos pažeidimą. O kur dar filmuota medžiaga…

5. Saugumas

Kaip minėjau, pamainoje dirbu viena, o vaistinėje, ypač vėliais žiemos vakarais, mėgsta lankytis įvairaus plauko ne mažiau nei 20 metų iškreiptai bohemišką* gyvenimo būdą propaguojančių vyrų ir moterų su mažai dantų, stiliaus ir gaivaus  kvapo.  Toks modernus, madingas, grupinis „apsipirkimas“ – vienas kalbina mane, kitas krauna į terbelę.

Apsauga važiuoja mažiausiai 10 min. Vienintelis variantas – užrakinti vaistinę ir likti vienai su mažiausiai vienu (yra pasitaikę keturiais) „bohemiečiais“ lengvai diskusijai apie tai, ar pakankamai įtikimai metafizinio tikėjimo praradimas nagrinėjamas Samuelio Becketto  pjesėje „Belaukiant Godo“.

Žinokite, tikrai verta tai patirti – traukti iš apsvaigusių ir neprognozuojamų asmenų kišenių ir  terbelių visa „grobį“ arba surizikuoti va bank kovoje už šampūną.

Beje, jei neišeina jų pasilikti „jaukiai diskusijai“ iki atvažiuos apsauga, tai kaip ir pati lieku kalta, nes nesugebėjau jų sudominti (palm face).

* Kas paneigs, kad toks gyvenimo būdas yra nesibaigianti kūryba.

6. Atsakomybė Nr.2

Kompensuojamųjų vaistai bazinė kaina yra dengiama valstybės pinigais, tad klaida gali tau kainuoti tiesiogine, perkeltine ir visokiomis kitomis nemaloniomis prasmėmis, kokias galite pamatyti į paieškos lauką įvedę XXX.

Be to, vaistininkas tikrina gydytojo darbą, nes jis – paskutinė grandis, prieš Jums paleidžiant preparatą stemple žemyn. Tad, jei gydytojas šventė savo kolegos vardadienį, o kitą dieną išrašė Jums „kreivą“ receptą, aš turėčiau dedukciniu Šerloko Holmso patentuotu metodu, net nevarčiusi ligos istorijos, rasti tą klaidą ir ją ištaisyti per tas  kelias minutes, per kurias Jus aptarnauju. Net daktaras Hausas tokiam reikalui turėdavo bent porą dienų ir 3 padėjėjų komandą.

Jei stebuklingu būdu randu klaidą ir galbūt išgelbsčiu Jus nuo kančių ir nebūtų ligų gydymo, Jūs tikrai netampate patenkinti ir dėkingi, nes juk reikės grįžti pas daktarą naujo recepto.

Klausiantiems „kodėl pati nepataisai recepto?“ žr. 1 punktą.

7. Amžinasis kainų klausimas

Ar degalinės operatorės kas kartą klausiate „kodėl čia taip benzino kainos pakilo“, nes „juk tai – atvira vagystė ir beribis godulys, kuris jus pačius suvalgys“? O vaistininkės klausiate, ir dažnai (50/50).

Iš tikrųjų, savo ir kolegų vardu norėčiau padėkoti už klausimą, bet mes tikrai nereguliuojame šilumos, kuro, elektros, maisto ir vaistų kainų, kad ir ką Jūs būtumėte skaitę naujausio žurnalo „Būrėja“ numeryje. Ir turbūt artimiausiu metu to nedarysime, bet ačiū, kad pervertinate mūsų galias, nes tai labai glosto savimeilę.

8. Svajonių pietūs

Tai tas laikas, kai dažniausiai užsukate pas mus. Aš kartais ir pati paslapčia įsivaizduoju, kaip gera pietauti, kartais net svajoju apie tai. Gera juk pietaut, ar ne? Bet pietūs pas mus įskaičiuoti į darbo laiką kaip ir higiena (žr. 4 punktą). Žinote, pilnas pilvas trukdo aiškiam mąstymui, tad kam rizikuoti (žr. 1 ir 8 punktus)... Dar, aišku, yra šiaip darbai – laisvų nuo 4,2-3=1,2 min. dozuotų „pertraukėlių“ metu yra tokie smulkūs neesminiai darbai kaip užsakymai, prekių pajamavimas, prekių išdėstymas, kainų pakeitimai, su akcijomis susiję pakeitimai, kasos suskaičiavimas, inkasavimai.

Bet argi čia rimti darbai? Aš irgi sakau, kad ne, todėl jų net ir neminėjau prie pagrindinių punktų. Kaip ir darbo šeštadieniais ar sekmadieniais, darbo iki 22 val., privalomo kvalifikacijos kėlimo ir pan. Kurioje kitoje profesijoje Jūs, gavę magistro laipsnį, tiesiogiai išbandysite jėgas su „bohemiečiais“ užrakintoje patalpoje, nuolat mankštinsite savo šlapimo pūslę, neišvengiamai tapsite poliglotu, būsite atsakingas už valstybės pinigus, už kainas, turėsite tikrinti daktaro darbą, laikysitės dietos ir daugiau nei 90 procentų Jūsų klientų bus „ne nuotaikoje“, nes jie juk šiaip sau neateina? Siūlomi kiti variantai: policininkas, auditorius, socialinis darbuotojas, valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vyr.specialistas, energetikos kainų komisijos narys, gydytojas, pardavėjas/operatorius, psichologas, tiesiog valstybės tarnautojas. Teisingas variantas: farmacininkas. O pabaigai 2 klausimai pamąstymui:

1) Jei klausiate, ar mes galime dirbti ilgiau, tai visų pirma paklauskite, ar turint tokią atsakomybę, Jūs norėtumėte, kad mes dirbtume ilgiau?

2) Kaip susiję „pikantiški“ žurnalistų klausimai ir farmacinių bendrovių, kurių reklamas Jūs matote vidutiniškai 50 kartų per vakaro programą, siekiami įstatymų pakeitimai, siekiant ilginti farmacininkų darbo laiką? Gražių artėjančių švenčių ir nesirkite!

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: Lietuvos narystės NATO metinės – ar iššūkių daugiau?