Suskaičiavo, kiek sumoka valstybei už važinėjimą savo mašina

Esu eilinis vidutinį atlyginimą gaunantis lietuvis. Dirbu nuo 8 iki 17 val., į darbą važiuoju viešuoju transportu. Atlyginimo vokelyje negaunu (t.y. nevagiu iš savo ateities ir senatvėje nesiruošiu prašyti valstybės išmaldos, o tikiuosi gauti pensiją, kurią sąžiningai užsidirbau), moku mokesčius, deklaruoju pajamas ir t.t.

Autorius svarsto atsisakyti automobilio: „Geriau už juos paatostogausiu ir išleisiu juos užsienio valstybėje, bent bus ką atsiminti.“<br>„123rf.com“ asociatyvioji nuotr.
Autorius svarsto atsisakyti automobilio: „Geriau už juos paatostogausiu ir išleisiu juos užsienio valstybėje, bent bus ką atsiminti.“<br>„123rf.com“ asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Justinas

Jan 8, 2015, 11:21 AM, atnaujinta Jan 16, 2018, 4:40 PM

Mane, kaip, manau, kiekvieną lietuvį, glumina mūsų Seimo narių siūlymai įvesti visuotinį automobilių mokestį. Taip, aš turiu automobilį – 15 metų senumo dyzelinį automobilį, kurio variklio darbinis tūris nesiekia 2 litrų. Tačiau kuo toliau, tuo labiau abejoju, ar verta jį turėti, kadangi į darbą su juo nevažiuoju, o toks specifinis automobilio mokestis galutinai perpildytų mano kantrybės taurę.

Gyvenu Vilniuje, deklaruota gyvenamoji vieta taip pat Vilniuje, už automobilio privalomą civilinės atsakomybės draudimą kasmet moku apie 600 Lt (173,8 euro), nes esu jaunas ir turiu tik 7 metų vairavimo stažą (21 proc. PVM – 126 Lt (37 eurai) valstybei) (PVM neapmokestinamos visų rūšių draudimo ir perdraudimo paslaugos, išskyrus kai kurias išimtis -Red.past.). Dar kartą noriu pažymėti, kad automobiliu naudojuosi tik savaitgalį, kai reikia rimtai apsipirkti remontui arba išvežti šlamštą į kaimą.

Automobilį stengiuosi taisyti pats, tačiau įvairių darbų (pvz. ratų suvedimo, žibintų reguliavimo, turbinos keitimo ir t.t.) pačiam atlikti nėra galimybių, taip pat yra visokios rinkliavos už automobilio techninę apžiūrą, registracijos sustabdymą ir t.t., o automobilio (kuris yra 15 metų senumo) detalės, padangos, net elementarios lemputės taip pat yra pakankamai brangios, joms ir automobilio remonto darbams išleidžiu maždaug 1800 litų (521 eurą) per metus (t. y. PVM - 378 Lt (109 eurai) per metus valstybei).

Kadangi tausoju savo automobilio kuro siurblį, dyzeliną perku tik kolonėlėse. Kasmet nuvažiuoju apie 15 000 km. (kaimas toli, o ir pas būsimus uošvius nuvažiuoti reikia), automobilis vidutiniškai ima apie 7 l/100 km dyzelino, todėl per metus sunaudoju 1050 l, kai vidutinė dyzelino kaina 4.30 Lt/l (1,25 euro). Tiesa, čia nekalbu apie pastaruoju metu nukritusią degalų kainą. Tad per metus sumoku 4515 Lt (1308 eurus), t.y. PVM – 948,15 (275 eurus) valstybei. 1000 litrų dyzelino Lietuvoje taikomas 1140 Lt (330 eurų) dydžio akcizas. (t. y. šiuo atveju akcizo sumoku 1197 Lt (347 eurus).

Taigi, reziume, per metus valstybei už tai, kad naudojuosi teise turėti automobilį, sumoku 2649,15 Lt (767 eurų) (atmetus priskaičiuotą PVM už draudimą - 2523,15 Lt arba 730 eurų-Red.past. ) – t. y. daugiau negu vienas mėnesinis mano atlyginimas. Šiuo atveju nurodyta suma tik mokesčiai ir tik už automobilio eksploataciją.

Kyla pagrįstas klausimas, ką gaunu už savo sumokėtus pinigus? Neapšviestas gatves, duobėtus kelius, daugybę šviesoforų ir nereguliuojamų antžeminių pėstiesiems skirtų perėjų, automobilyje žiemą nuolat vežiojuosi kastuvą, nes kiemai retai būna išvažiuojami. O, nepamirškime, gaunu ir automobilio rūdžių, jų gaunu tikrai gausiai.

Jei atsiras automobilio mokestis, nepriklausomai nuo to koks jis bus (pvz., priklausys nuo automobilio variklio darbinio tūrio, taršos, ar dar kažko), tikrai nesiruošiu jo mokėti ir atsisakysiu automobilio. Tai reiškia, kad dėl to 100 ar 200 Lt (29-58 eurų)  per metus, valstybė praras 2650 litų (767 eurus). O aš geriau už juos paatostogausiu ir išleisiu juos užsienio valstybėje, bent bus ką atsiminti.

Keista, kaip įstatymų leidėjai pamiršta įmones, kurios pirkdamos degalus susigrąžina PVM, automobilio eksploatacinės išlaidos įtraukiamos į sąnaudas, todėl mokamas mažesnis pelno mokestis. Kodėl prievartaujamas tas eilinis žmogelis, kuris tik nori turėti automobilį ir juo važinėti? Gal metas surinkti mokesčius iš tų, kurie sąmoningai vengia juos mokėti, o ne galutinai prismaugti eilinį mokesčių mokėtoją?

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ar yra galimybių, kad įvyks pilietybės referendumas?