Panevėžietė Egipte raudonavo prieš sūnų ir jo sužadėtinę

Nors praėjo jau beveik mėnuo, kaip grįžome iš kelionės po Egiptą, tačiau nuoskaudą vis dar jaučiu ir norisi prabilti. Man ir mano vyrui ši kelionė buvo jau 10-toji į šią mums taip patinkančią šalį. 

Atostogos Egipte buvo puikios, tačiau autorei liko nuoskauda.<br>„123rf.com“ asociatyvioji nuotr.
Atostogos Egipte buvo puikios, tačiau autorei liko nuoskauda.<br>„123rf.com“ asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ligita Bulotienė, Panevėžys

Apr 3, 2015, 1:15 PM, atnaujinta Apr 20, 2018, 5:10 PM

Į kelionę šių metų vasario 26 dieną su kompanija „Tez Tour“ vykome ne tik mes abu su sutuoktiniu, tačiau tai buvo ir mūsų sūnaus su sužadėtine pirmoji kelionė į šią šalį. Tai buvo mūsų dovana jiems ir labai norėjosi, kad jie parsivežtų kuo nuostabesnius įspūdžius.

Hurgada pasitiko kaip visada šiltai be didesnių eilių ar kitų kokių nesusipratimų. Mūsų laukė vietiniai „Tez Tour“ gidai, aukštai iškėlę lenteles ir nurodantys, kur toliau eiti. Viskas gerai, juk mes ne pirmą kartą čia!

Tik vaikai (atleiskite, vadinsiu sūnų ir jo sužadėtinę vaikais, nes taip jau esu įpratusi) rusiškai tai nelabai supranta... Nieko tokio, juk tuoj mus pasitiks lietuvė gidė ir viską papasakos, na, tiksliau, papasakos jau tiek mažai, kad aš galiu iš patirties nebūdama gide daugiau papasakoti apie šalį ir jos ypatumus.

Nepasitiko jokia lietuviškai kalbanti asmenybė. Vaikai, pakentėkite, nuvyksime į viešbutį, o ten tai jau tikrai su mumis nurodytą valandą, tik kitą dieną, susitiks gidė, papasakos apie viešbutį ir pristatys „Tez Tour“ keliones.

Kitą dieną sūnus, lyg kažką nujausdamas, paklausė, ar tikrai susitikimas įvyks, nes jiems viskas įdomu, jiems viskas pirmą kartą, tai, ką pasakoja mama gal kažkiek nepatikima, juk norisi išgirsti viską iš profesionalo lūpų. Ateis, gidė tikrai ateis, nes juk turi pateikti ir kelionių aprašymus, ir sugundyti jas užsisakyti.

Mes, kaip labai punktualūs, atėjome kelios minutės iki numatyto susitikimo. Atėjo dar keli lietuviai. Visi laukė jos arba jo, kalbančio lietuviškai.

Atėjo jis. Vietinis gražus vaikinas, vardu Džalal. Jam gyvenimas šiame viešbutyje buvo toks suprantamas dalykas, kad net neprabilo apie tai, kur kas yra, kur ieškoti vieno ar kito objekto. Man asmeniškai tai nieko tokio. Tik, labai atsiprašau, juk ne visi atvažiuoja n-ąjį kartą. Juk kai kas ir pirmąjį.

Išdalino bukletus apie keliones, nepamiršo pasakyti, kad pritaikys nuolaidas. Tik, deja, visa tai buvo rusų kalba.

Paklausus, kodėl čia taip, juk visada buvo bent jau informacija apie siūlomas keliones lietuviškai pateikiama, jis atsakė: „O kas čia tokio? Juk jūs iš Sovietų Sąjungos.“   O juk po kelionės ruošėmės švęsti Lietuvos nepriklausomybės 25 -ąjį gimtadienį. Kaip visa tai paaiškinti vaikams, kai jiems iki šiol buvo sakoma, kad gyvename Lietuvoje ir esame lietuviai? 

Aš tikrai nesu nusiteikusi prieš rusų tautą, tikrai, pati nuo seno moku šią kalbą ir nieko tokio. Tai dar ir padeda tokiose situacijose, kai reikia pavertėjauti. Vertėja pabuvau ir kelionėse, tačiau nesmagu buvo, nes gidas, kalbantis rusiškai, vis šnairuodavo, kad bumbu, tačiau, juk norėjosi, kad vaikai taip pat viską suprastų ir kažką daugiau sužinotų.

Ir dar pasirodo, už kelionę į Luksorą, jei mes norėtume angliškai kalbančio gido, paprašė nuo kiekvieno iš mūsų papildomai po 20 JAV dolerių. Brangoka, sakyčiau, nes juk kursas toks, kad jau beveik visas euras. Ir vėl tas pats priekaištas: ko jūs čia norite, juk iš tos Sovietų Sąjungos esate...

Gerai, kad visa kita buvo puiku ir gera, tos 10 dienų prabėgo labai greitai. Tiesa, pačioje kelionės pabaigoje laukė dar vienas akibrokštas, kuris jau perpildė kantrybės taurę. Todėl ir rašau, nes skaudu. Autobuse, jau vežančiame mus į oro uostą, vietinis „Tez Tour“ atstovas, tiesa, pakankamai įdomus ir laidantis sąmojus (gerai tiems, kas supranta rusų kalbą), mums išdalino anketas, kad įvertintume „Tez Tour“ kompaniją.

Jau niekuo nenustebino, kad anketos buvo išspausdintos rusų kalba, bet, kaip minėjau, akibrokštas buvo tas, kad buvome visi paprašyti rašyti „ruskami bukvami“ ir ne kitaip.

Palaukite, mielieji „Tez Tour“ atstovai, ką tik atšventę Lietuvos nepriklausomybės 25-metį, juk mes tai rašome lietuviškai, kalbame lietuviškai, mąstome taip pat lietuviškai. Na, bent jau mūsų šeima tokia. Ir mes jau ne iš Sovietų Sąjungos... O gal jūs dar ten?

Vaikams paaiškinau, kad čia tik šioks toks nesusipratimas. 

Grįžome namo, atšventėme mūsų valstybės jubiliejų. Bet kažkaip po šios kelionės vis tiek „neskanu“. Šiek tiek. Bent jau galėtų „Teztour“ atstovai informuoti, kad jie Hurgadoje nebeturi lietuviškai kalbančių gidų ir kad į šią šalį nesuprantantys rusų kalbos turi vežtis „savus“ gidus.

Paskambinau jiems, mergaitė pasakė, kad buvo skelbimas jų internetiniame puslapyje. Nepatingėjau, paieškojau, bet taip ir neradau, nors peržvelgiau tikrai daug naujienų. Nepatingėjau, dar paskambinau ir į kelias kelionių agentūras, tačiau ir jie tokios informacijos iš „Tez Tour“ neturėjo.

Išvada lyg ir tokia turėtų būti – niekas nieko apie lietuvių gidų pasitraukimą iš Hurgados taip ir negirdėjo. Ir ar tikrai „Tez Tour“ kompanija yra geriausia 2013 metų Rusijos kampanija, ką skelbė užrašai šalia mus pasitikusių gidų?

***

Skundą komentuoja „Tez Tour“ klientų aptarnavimo skyriaus vadovas Ričardas Nosevičius: 

„Esame dėkingi už turistės laišką. Grįžtamasis ryšys mums labai svarbu, nes tik jam esant galime gerinti klientų aptarnavimą.  Su Egipte poilsiavusia kliente susisiekėme asmeniškai.

Dėl lietuviškai kalbančio atstovo – visose šalyse, į kurias skraidinami mūsų turistai, juos pasitinka „Tez Tour“ atstovai, tačiau nebūtinai jie kalba lietuviškai ir ši informacija yra aiškiai pateikta ir mūsų interneto svetainėje, ir kataloguose, kurie yra neatsiejamas turizmo paslaugų teikimo sutarties priedas, todėl klientai dar prieš pasirašydami sutartį susipažįsta  su šia informacija.   Klientams pateikiamuose kataloguose ir internete yra informuojama, jog „Tez Tour“ atstovai, pasitikę poilsiautojus konkrečioje šalyje, gali kalbėti lietuvių, rusų arba anglų kalbomis, o jei kalba yra ypač aktualu, pateikta rekomendacija šiuo klausimu pasiteirauti agento ar el. laišku prieš užsakant kelionę.

Taip pat ir papildoma rašytine forma pateikiama informacija svečioje šalyje gali būti rusų, anglų ar lietuvių kalbomis.

O dėl to konkretaus atvejo – iš tikrųjų tuo metu lietuviškai kalbančios atstovės Hurgados kurorte nebuvo dėl objektyvių priežasčių, tačiau ją laikinai pavadavo rusų ir anglų kalbomis kalbantys kolegos. Tačiau tai yra pasaulinė tarptautinių kelionių organizatorių praktika, kuomet klientai poilsio šalyse yra aptarnaujami ne tik jų gimtąja kalba. Pavyzdžiui, pagal labai panašią sistemą dirba žinomas kelionių organizatorius TUI.

Ekskursijos gali būti individualios ar vykti grupėse. Greičiausiai šiuo konkrečiu atveju kalba ėjo apie individualią ekskursiją, kuriai reikia atskiro gido, transporto ir vairuotojo. Nesusirinkus minimaliai turistų grupei, tačiau klientams pageidaujant, yra siūlomos individualios ekskursijos, kurios paprastai yra brangesnės.   Jei klientai turi nusiskundimų, visuomet raginame juos kuo greičiau kreiptis į konkrečioje šalyje esantį „Tez Tour“ biurą ar skambinti kelionę įsigyti padėjusiai agentūrai. Taip pat klientai visada gali pateikti savo atsiliepimą čia.

Esame atviri ir pasiūlymams, ir objektyviai, konstruktyviai kritikai, kuri padės mums aptarnauti mūsų klientus dar kokybiškiau.

Sekite mus „Facebook“ ir skaitykite daugiau skilties „Bendraukime" temų.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.