Vilkiko vairuotojas atskleidė, kodėl Anglija – siaubinga šalis

Paskutiniu metu vis dažniau pasirodo rašinių apie vairuotojus, tačiau kada juos rašo patys vairuotojai? Visi sutiksime, kad, žiūrint iš šalies, nepažįstamas darbas atrodo kitaip nei tam, kuris tą darbą dirba.  

Aikštelė – kaip autobusų stotelė. Vidus – du kvadratiniai metrai, bet tai nereiškia, kad juose mes degraduojame.<br>K.Grubliausko nuotr.
Aikštelė – kaip autobusų stotelė. Vidus – du kvadratiniai metrai, bet tai nereiškia, kad juose mes degraduojame.<br>K.Grubliausko nuotr.
Aikštelė – kaip autobusų stotelė.<br>K.Grubliausko nuotr.
Aikštelė – kaip autobusų stotelė.<br>K.Grubliausko nuotr.
Kabinos duris surišai diržu ir gyveni.<br>K.Grubliausko nuotr.
Kabinos duris surišai diržu ir gyveni.<br>K.Grubliausko nuotr.
Spyną atrakino, bet, radę tik šaldytus brokolius, supyko ir paliko truputį praviras duris. Naktį lynojo, tai ryte pamačiau tikrą žiemišką vaizdą.<br>K.Grubliausko nuotr.
Spyną atrakino, bet, radę tik šaldytus brokolius, supyko ir paliko truputį praviras duris. Naktį lynojo, tai ryte pamačiau tikrą žiemišką vaizdą.<br>K.Grubliausko nuotr.
Tarp dangaus ir žemes, o tiksliau – kabinoje, bet prieš akis vis tiek savo kiemo pievelė.<br>K.Grubliausko nuotr.
Tarp dangaus ir žemes, o tiksliau – kabinoje, bet prieš akis vis tiek savo kiemo pievelė.<br>K.Grubliausko nuotr.
Praeitą naktį šioje aikštelėje perpjovė tentą, šią naktį vėl čia stovi. O kur dingti?<br>K.Grubliausko nuotr.
Praeitą naktį šioje aikštelėje perpjovė tentą, šią naktį vėl čia stovi. O kur dingti?<br>K.Grubliausko nuotr.
Angliška „lay by“ tipo aikštelė. Nuo pravažiuojančių automobilių linguoja visa mašina.<br>K.Grubliausko nuotr.
Angliška „lay by“ tipo aikštelė. Nuo pravažiuojančių automobilių linguoja visa mašina.<br>K.Grubliausko nuotr.
Du kvadratiniai metrai, bet tai nereiškia, kad juose mes degraduojame. Skaitome knygas, o kai kas ir rašo.<br>K.Grubliausko nuotr.
Du kvadratiniai metrai, bet tai nereiškia, kad juose mes degraduojame. Skaitome knygas, o kai kas ir rašo.<br>K.Grubliausko nuotr.
Kad anglai vairuotojų buitimi taip rūpintųsi kaip saugumu, būtų gera ir linksma gyventi net kabinoje.<br>K.Grubliausko nuotr.
Kad anglai vairuotojų buitimi taip rūpintųsi kaip saugumu, būtų gera ir linksma gyventi net kabinoje.<br>K.Grubliausko nuotr.
Kelių prostitutės, aptarnaujančios vairuotojus, taip gyvena pamiškėse.<br>K.Grubliausko nuotr.
Kelių prostitutės, aptarnaujančios vairuotojus, taip gyvena pamiškėse.<br>K.Grubliausko nuotr.
Angliška „lay by“ tipo aikštelė. Nuo pravažiuojančių automobilių linguoja visa mašina.<br>K.Grubliausko nuotr.
Angliška „lay by“ tipo aikštelė. Nuo pravažiuojančių automobilių linguoja visa mašina.<br>K.Grubliausko nuotr.
Kelių prostitutės, aptarnaujančios vairuotojus, taip gyvena pamiškėse.<br>K.Grubliausko nuotr.
Kelių prostitutės, aptarnaujančios vairuotojus, taip gyvena pamiškėse.<br>K.Grubliausko nuotr.
Vienas šonas šviesus, vienas šonas tamsus, viena akis miega, viena akis saugo, tik kurį šoną saugoti?<br>K.Grubliausko nuotr.
Vienas šonas šviesus, vienas šonas tamsus, viena akis miega, viena akis saugo, tik kurį šoną saugoti?<br>K.Grubliausko nuotr.
Daugiau nuotraukų (13)

Kęstutis Grubliauskas

Dec 30, 2015, 7:28 PM, atnaujinta Apr 3, 2017, 12:34 PM

Lengva pasakyti, kad visi vairuotojai turi būti per šventes namie. Gražu, bet tas pats rašytojas jau kitą dieną piktinsis, kai bus neatvežtos kažkokios prekės.

Perskaičiau mielaširdingo piliečio rašinį, kaip jam pagailo Anglijos pakrūmėje stovinčio vairuotojo. Atvirai pasakysiu – malonu ir jaudina, kad dar yra šiame pasaulyje tokių gerųjų samariečių, bet, deja, jų gerumas atsimuša į žiaurią realybę.  

Kalbant konkrečiai apie Jungtinę Karalystę, ji tolimųjų reisų vairuotojams – pati baisiausia Europos šalis tiek buities, tiek higienos, tiek saugumo atžvilgiu. Kad visa tai pajustum, suprastum, neužtenka paskaityti reportažų, paklausyti vairuotojų pasakojimų ar vieną kitą kartą pervažiuoti aikštelę. Reikia būti tolimųjų reisų vairuotoju.

Autostradoje esančiose degalinėse stovėjimas yra mokamas, kainuoja nuo 20-30 svarų (27-40 eurų). Už tą sumą gali stovėti 24 valandas. Pirmos 2 yra nemokamos. 

Ši šalis turi išskirtinį bruožą: tualetai – tik mokamose aikštelėse. Į įmones svetimų neįleidžia. Prie didelių parduotuvių, kuriose yra tualetas, sunkvežimiams privažiuoti draudžiama, o beveik visuose miesteliuose naktį stovėti draudžiama. O jie ir stovėtum kokiame miestelyje, vargu, ar gyventojai įsileistų užsienietį pasėdėti ant jo privataus puoduko.

Daugelis Lietuvos įmonių neapmoka stovėjimo aikštelėje, kai mašina be krovinio. O nemokamos aikštelės dažniausiai ne ką didesnės nei autobusų stotelės. Pro šalį važiuojant mašinoms, stovintis tokioje aikštelėje visas linguoja. Taip ir gyveni nuolat linguojančioje kabinoje.

WC prie krūmo. Visos tokios aikštelės nudergtos. Naktį geriau nelipti. Bet prie krūmų dergia tik „nekultūringi“ vairuotojai.  “Kultūringi“  tuštinasi į maišelį ir išmeta į šiukšlinę. Naktį, kad nereikėtų lipti lauk, nes šalta ir nesaugu, šlapinasi į butelį, po to išpila.

Kai taip reikia pamiegoti vieną naktį – nieko ypatingo. Bet kas užstringa per šventes, tas ir stovi tokiose „autobusų stotelėse“, kol jos baigiasi.

O ką padarysi. Kai kas siūlo keisti darbą. O gal tie siūlytojai pasiūlys darbą už 1500-2000 eurų Lietuvoje? Sumokės mokesčius, aprengs vaikus?

Kaip minėjau, ta specifinė aikštelių problema yra tik Anglijoje. Vienu metu teko vežioti specifinį krovinį. Vakare, po darbo, ten, kur keisdavausi priekabą, nebuvo nei viešo, nei privataus dušo ar tualeto. Nuvažiavęs į bazę dieną galėdavau pasinaudoti civilizuotu tualetu, o vakare – viskas pamiškėje.

Nepatikėsite, dirbau 8 mėnesius be dušo, bet nei utėlėmis nei blakėmis neapėjau.

Pasakysite, tai neįmanoma ir koks kvailys taip gali dirbti? Taip, kartais vairuotojų darbe yra specifinių dalykų, darbų, maršrutų, kurie eiliniam žmogui nesuvokiami, tačiau vairuotojai turi bruožą visur prisitaikyti. Paprastas žmogus daug dalykų tiesiog negali suvokti, o jam ir nereikia stengtis suvokti.

Prieš kiek laiko rašinyje, kaip pakliuvau į Anglijos ligoninę, rašiau, kad mes net numirti neturime teisės. Kol kas atvažiuos paimti mašiną, nieko nerasi: nei krovinio, nei degalų. Anksčiau tai buvo aktualu tik Anglijoje, dabar visoje Europoje, nes tūkstančiai nelegalų bastosi po ją.

Vienas pilietis aiškino, kad atsitikus bėdai reikia mesti mašiną ir važiuoti į ligoninę, nes mašina ir kroviniu gali pasirūpinti vietinės įmonės, partneriai. Pirmiausiai, ne visi tuos partnerius turi, antra, tai tiek kainuos, kad pora tokių paslaugų, ir įmonei teks „šaukštą padėti“.   Kita problema – atgaliniai kroviniai. Dabar ekonominė ir politinė krizė, krovinių trūksta. Ką daryti vadovui, jei nėra krovinio? Juk Jungtinė Karalystė – ne mūsų Balbieriškis, kad vairuotas pėsčias pareitų ar mašiną be krovinio parvarytų.

Nereikia būti dideliu matematiku, kad galėtum paskaičiuoti, kiek įmonei kainuos, jei stovėsi 5-6 dienas mokamoje aikštelėje. Be to, kad aikštelė 20-30 svarų už parą (Europoje – nemokamos), tai dabar dar prisidėjo kasdienis 10 svarų (13 eurų) mokestis – nesvarbu, stovi ar važiuoji. Pridėkite dar viešbutį, 60-70 eurų dienos atlyginimą vairuotojui – bankrotas!

Tokiu atveju mes taptume nekonkurencingi, mūsų darbą perimtų rumunai, bulgarai, ukrainiečiai, o mes patys papildytume bedarbių gretas.

Nepaneigsi, kad Vakarų partneriai tuo piktnaudžiauja. Jiems paranku tokie vairuotojai, kurie gali stovėti bet kur, paimti krovinį iš bet kur ir bet kada. Vietiniui reikia namo, o mums, jei esi kelyje, koks skirtumas, prie kurio krūmo šlapintis.

Neabejoju, kad iki mano pensijos niekas nepasikeis, tik vienas neramina: kai pasitrauks iš trasos vyresnioji karta ar jaunoji sugebės pavilkti trasos naštą ir tą vairuotojų gyvenimą, koks yra dabar?

Matau, kaip sunku jauniems vyrams, ir daugelis pasiryžę pirmai progai pasitaikius mesti tą darbą. Bet ne paslaptis, kad vairuotojai tarp taip vadinamos nekvalifikuotos darbo jėgos  atstovų uždirba daugiausiai. 

Tad atidarei priekabos duris, bakus užspaudei kampainiais, kabinos duris surišai diržu ir gyveni. Sunku, bet pasirinkimo, bent šiai dienai, nėra.

Sekite mus „Facebook“ ir skaitykite daugiau skilties „Bendraukime“ temų.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ką reiškia kandidato R. Žemaitaičio pasitraukimas iš Seimo?