Atsakas dėl elektros supykdė labiau nei škvalo nutrauktas laidas

Nesuprantu, kam reikalingas trumpasis numeris 1802. Pranešti apie elektros sutrikimus? Gauti informacijos? Kažin...

8 valandą ryto važiuoju namo po darbo ir nežinau, ar jau galiu įeiti į kiemą, ar ne.<br>„123rf.com“ asociatyvioji nuotr.
8 valandą ryto važiuoju namo po darbo ir nežinau, ar jau galiu įeiti į kiemą, ar ne.<br>„123rf.com“ asociatyvioji nuotr.
Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) atstovas Martynas Burba pabrėžė, kaip svarbu nesiartinti prie nutrauktų laidų.<br>M.Patašiaus asociatyvioji nuotr.
Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) atstovas Martynas Burba pabrėžė, kaip svarbu nesiartinti prie nutrauktų laidų.<br>M.Patašiaus asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Daiva

2016-06-22 17:29, atnaujinta 2017-05-20 23:12

Naktį iš penktadienio į šeštadienį, kaip ir dideliai daliai Lietuvos žmonių, vėjas pridarė rūpesčių. Nieko tragiško ir nepataisomo. Nutraukė elektros laidą, kuris „atgulė“ mūsų kieme, pakibo virš gatvelės. Likome be elektros. Nieko tokio. Pats smagumas prasidėjo bendraujant su 1802 operatorėmis.

4 valandą nakties vyras paskambino numeriu 1802 pranešti apie nutrauktą elektros laidą. Visų pirma, jis turėjo išklausyti ilgiausią sąrašą rajonų, kuriuose užregistruoti elektros sutrikimai. Sutikit, mums, pajūrio gyventojams, nelabai aktualūs Joniškio ar Marijampolės rajonai.

Galiausiai atsiliepė konsultantė. Išklausė, pasakė, kad gedimas užregistruotas. Valio. 8 valandą ryto važiuoju namo po darbo ir nežinau, ar jau galiu įeiti į kiemą, ar ne. Mat buvome perspėti nesiartinti prie laido arčiau negu 8 metrai. Skambinu 1802. Išklausau įrašą patarimų, kaip elgtis, paaiškinama, kad tūkstančiai liko be elektros, tada išgirstu, kad konsultantas atsilieps po 2 minučių. Laukiu.

Praėjus 6 minutėms ryšys nutrūksta. Bandau dar kartą. Viskas iš naujo. Vėl pažada atsiliepti po 2 minučių. Laukiu. Po 6 minučių ryšys vėl baigiasi. Trečias kartas nemeluos. Vėl visa litanija iš naujo. Po 8 minučių pagaliau išgirdau gyvą balsą! Ir... nieko.

Patikina, kad gedimas užregistruotas, daugiau jokios informacijos.

„Atsiprašome, šiuo metu negalime patikslinti“, – sako. Gerai. Kad elektros laidas, gulintis kieme ir kabantis virš gatvelės yra be įtampos supratome, kai kažkokia bobutė tiesiog pralindo po laidu ir nukulniavo toliau.

Skambinau dar kartą pavakary, nes galvojau, gal jau gausiu kokios informacijos. Šį kartą vėl išvardino visus Lietuvos rajonus ir atsiliepė tik po 12 minučių. Ir vėl informacijos nulis: „Atsiprašome, šiuo metu negalime patikslinti.“

Rezultatas – telefono sąskaita padidėjo 3,42 euro už skambučius trumpuoju numeriu 1802. Jeigu malonus „automatinis“ balsas pasakytų, kad į mano skambutį bus atsiliepta po 8 ar 12 minučių, tikrai būčiau nelaukusi. Jeigu nebūtų vardinami visos Lietuvos rajonai, gal būtų reikėję palaukti 6 minutes, o ne 8. Tai va. Tiesiog įžūliai tempiamas laikas.

Kitą kartą nuslopinsiu savo norą kažką pranešti ar sužinoti ir tikrai nebeskambinsiu.

***

Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) atstovas Martynas Burba pabrėžė, kaip svarbu nesiartinti prie nutrauktų laidų.

„Iki atsiliepiant rajonai vardijami todėl, kad pirmiausia norime informuoti gyventojus, kuriuose rajonuose bendrovė žino apie įvykusius elektros gedimus ir vykdo elektros tiekimo atstatymo darbus.

Visi nutrūkę laidai gali būti pavojingi ir reiktų prie jų nesiartinti. Pastebėjus gedimus ar nutrūkusius elektros laidus, prašome jokiu būdu nesiartinti prie įrenginio. Tarp žmogaus ir nutrūkusio laido turėtų būti bent 8 metrų atstumas. Reikėtų saugotis ir ant elektros laidų užvirtusių medžių ar išvirtusių laidų atramų, kurios taip pat gali būti pavojingos gyvybei. Prie jų taip pat nerekomenduojama artintis ar, juo labiau, jų liesti.

Tai ypač svarbu po praūžusio škvalo. Todėl prašome gyventojų prie laidų nesiartinti. Tik jeigu laidas nepažeistas ir pritvirtintas prie atramos jis nekelia pavojaus.

Dėl skambučių apmokęstinimo. Skambutis 1802 yra apmokęstinamas pagal mobiliojo ryšio operatoriaus planą, kuris priklauso skambinančiajam. Mokestis nuo paties ESO susitarimo su mobiliojo ryšio operatoriais nepriklauso.

Pastebėjus pažeistus elektros tinklo įrenginius būtina nedelsiant apie tai pranešti ESO trumpuoju numeriu 1802 arba bendruoju pagalbos telefonu 112“, – priminė M.Burba.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.