Degalinės kvite pamatė ledų kainą ir pasigailėjo, kad pirko

Mes visi girdėjome, kiek kainuoja auksinis kalafioras. O ar žinote, kiek kainuoja auksiniai ledai? Ne? Tai pasakysiu.

Degalinėje ledai beveik dvigubai brangesni, nei parduotuvėje už kelių kilometrų.<br>Lrytas.lt fotomontažas
Degalinėje ledai beveik dvigubai brangesni, nei parduotuvėje už kelių kilometrų.<br>Lrytas.lt fotomontažas
Degalinėje ledų porcijos „Baltija“ kaina – 2,09 euro.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Degalinėje ledų porcijos „Baltija“ kaina – 2,09 euro.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Parduotuvėje ledų porcijos „Baltija“ kaina – 1,1 euro.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Parduotuvėje ledų porcijos „Baltija“ kaina – 1,1 euro.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Eglė

Aug 23, 2016, 3:24 PM, atnaujinta May 15, 2017, 2:32 AM

Aną savaitgalį vežiau savo darželinukę dukrą atostogauti pas močiutę. Pakeliui stabtelėjome „Orlen“ degalinėje, kuri įsikūrusi netoli Birštono, prie sankryžos į Alytų. Norėjau nusipirkti kavos ir ko nors užkąsti. Greitai nutarėme, kad nusipirksim po porciją ledų. Paprašiau, kad ji išrinktų ir paimtų iš šaldytuvo, o aš stojau į eilę. 

Degalinės darbuotoja nuskenavo ledus, įkišau į mokėjimo aparatą banko kortelę ir automatiškai suvedžiau kodą. Ir padariau klaidą. Gavusi čekį negalėjau patikėti savo akimis – už kavą ir dvi porcijas „Baltijos“ ledų sumokėjau 5,57 euro. 19 litų, jei reikia dar daugiau aiškumo. Pasirodo, porcija ledų čia kainuoja 2,09 euro arba 7,2 lito.

Vieną akimirką norėjau imti tuos ledus ir eiti, bet kažkas viduje taip priešinosi tokiai absurdiškai sumai, kad paprašiau kasininkės atlikti prekės grąžinimą. Tačiau veltui. Man buvo pasakyta, kad toks veiksmas nenumatytas, nors prie ledų aš net neprisiliečiau.

„Aš negaliu sau leisti ledų už tokią kainą“, – paprašiau.

„Ponia, reikėjo žiūrėti į kainą“, – nukirto darbuotoja. Ji taip pat paminėjo, kad šiuo metu nėra vadybininko, todėl man padėti negalinti. Paprašiau paskambinti vadybininkui. Arba aš paskambinsiu pati.

Tada degalinės darbuotoja pyktelėjo ir pasakė: „Aš iš savo kišenės sumokėsiu už jūsų ledus, imkit pinigus.“

Žinoma, neketinau smaližiauti už svetimus pinigus. Bet ledai už tokią sumą būtų užstrigę gerklėje, todėl pasakiau, kad jų neimsiu apskritai – tegul turisi tuos mano 4 eurus, jeigu taip. Viskas baigėsi tuo, kad kasininkė man davė 4 eurus, o aš ledus palikau. 

Man kilo du klausimai:

– Kodėl šioje degalinėje ledai tokie brangūs? Vos už kelių kilometrų, Prienuose, stabtelėjau parduotuvėlėje ir tuos pačius ledus nupirkau už 1,1 euro.

– Ar nupirkus valgomą produktą, bet prie jo net neprisilietus prie kasos, jo jau negalima grąžinti?  

Mane skaudina tai, kad nepasižiūrėjus į kainą Lietuvoje tampa pavojinga pirkti. 

Keliavau prieš keletą metų į Gruziją. Pamoka viena – pirmiau klausk kainos, o tada pirk. Nes jei darysi atvirkščiai, mokėsi tokias sumas, kad maža nepasirodys. Ir jautiesi toks naivus kvailelis iš Vakarų, kuris atvažiavo ir nieko nesupranta, todėl galima mulkint kiek lenda. Ar mūsų šalis panašėja į ją? Tik melžiami savi, o ne turistai.

* * *

Degalinių tinklą „Orlen“ Lietuvoje valdančios bendrovės „Ventus-Nafta“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Žilėnas teigė, jog degalinės operatorė elgėsi vadovaudamasi mažmeninės prekybos taisyklėmis. 

„Apgailestaujame dėl kilusio nesusipratimo ir nuoširdžiai atsiprašome klientės už patirtą nepatogumą. Aiškinamės visas šio įvykio aplinkybes.

Mūsų duomenimis, degalinės operatorė vadovavosi mažmeninės prekybos taisyklėmis, kurios numato, jog tinkamos kokybės maisto prekės nekeičiamos ir negrąžinamos. Šiuo atveju nebuvo pažeista ledų pakuotė ir pats produktas, todėl bendru sutarimu pinigai klientei buvo grąžinti.

Vis dėlto, operatorė turėjo pasikonsultuoti su degalinės vadybininku, nes atvejis, kai prašoma grąžinti pinigus už maisto produktą, yra išskirtinis. Tikimės, kad šis atvejis nenulems klientės pasirinkimų ateityje. Taip pat įvykį aptarsime su degalinių vadovais ir operatoriais, kad užkirstume kelią tokiems atvejams ateityje. 

Užkirsti kelią ketiname pasikalbėję su degalinių personalu ir priminę klientų aptarnavimo taisykles. Nesusipratimas yra tai, kad ne iš karto buvo rastas sprendimas, su darbuotojais aptarsime, kaip reiktų elgtis panašiose situacijose ateityje. Komentuodami prekių kainą mūsų degalinėse, patiksliname, jog visame pasaulyje degalinių parduotuvių produktų kainodara skiriasi nuo tradicinio mažmeninio prekybos kanalo (įprastinių prekybos tinklų).

Dėl degalinės darbo specifikos – 24 valandų per parą darbo laiko – degalinės lokacijos, konkurencinės aplinkos, didėja degalinių išlaikymo kaštai. Todėl, kaip jau buvo minėta, maisto produktų kainos skiriasi nuo kainų prekybos tinkluose“, – tvirtino S.Žilėnas.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Natalija Jarmulkovič informavo, kad Mažmeninės prekybos taisyklių (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimo Nr. 738 redakcija) 15 punkte numatyta, jog tinkamos kokybės maisto prekės iš tiesų yra nekeičiamos ir negrąžinamos.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.