Vakarienei 124 eurus išleidusį vyrą sustabdė užkarda: „Būkite budrūs“

Vilniaus centre esančioje parduotuvėje yra įrengta speciali automobilių stovėjimo valdymo sistema. Paprastai kalbant, prieš įvažiuodamas į aikštelę, paspaudi vieno prietaiso mygtuką ir išduodamas talonas, nurodantis laiką, kada įvažiavai.

Daugiau kaip 2 valandas parduotuvėje praleidęs pirkėjas turėjo susimokėti ir už stovėjimą jos aikštelėje.<br>J.Stacevičiaus asociatyvioji nuotr.
Daugiau kaip 2 valandas parduotuvėje praleidęs pirkėjas turėjo susimokėti ir už stovėjimą jos aikštelėje.<br>J.Stacevičiaus asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Mantas

2016-12-08 10:46, atnaujinta 2018-02-09 23:55

Tada tą patį talonėlį prieš išvažiuodamas turi įkišti atgal į prietaisą ir tik tada pakeliama automatinė užkarda. Tokios užkardos prie prekybos centrų niekam nebėra naujiena, tačiau būkite budrūs.

Savaitgalį atvykome nusipirkti maisto prekių į minėtą prekybos centrą, nes buvome suplanavę ypatingą vakarienę.

Parduotuvėje sau ramiai rinkomės prekes, sutikom porą gerų pažįstamų, irgi besiruošiančių gurmaniškai savaitgalio vakarienei. Pabendravome. Nepastebimai prašvilpė ir 2 valandos.

Išsirinkę viską, ko reikėjo, nuėjome prie kasų ir susimokėjome už prekes beveik 124 eurus.

4 eurai?!!

Susidėję pirkinius į automobilį, pajudėjome išvažiavimo link. Privažiavę prie automatinės užkardos, įdėjome talonėlį į prietaisą. Sužinojome, kad privalome susimokėti 4 eurus.

Iš pradžių manėme, kad prietaisiukas sugedo, tačiau pakartotinai įdėjus taloną buvo gautas tas pats nurodymas. 4 eurai?!!

Susisiekėme su parduotuvėje dirbančiu apsaugininku ir bandėme suprasti, kodėl nesame praleidžiami, iš kur ta 4 eurų suma. Už ką?

Apsaugininkas paaiškino, kad pagal prekybos centro taisykles tik 2 stovėjimo valandos yra nemokamos. Mes, pasirodo, apsipirkdami praleidome 2 valandas 10 minučių.

Tačiau apsaugininkas, o vėliau prie jo prisidėjusi direktoriaus pavaduotoja mums dėstė, kad čia mūsų problema, jei neužteko dviejų nemokamų valandų: „Jeigu stovi 2 valandas ir 1 minutę, turi susimokėti 4 eurus.“

Norėjosi jų paklausti: „Tvarkos tvarkom (nors... tvarką irgi kuria žmonės!), bet kur etiškas ir logiškas elgesys, ypač su nuolatiniais klientais? Jau ir taip parduotuvėje pinigų krūvelę išleidome, kam dar tiek plėšti ir už automobilio stovėjimą 10 minučių ilgiau?

Susimokėjome tuos 4 eurus, parašėme pretenziją ir pradėjome ruošti raštus Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai.

Palyginimui

Iš SĮ „Susisiekimo paslaugų“ interneto puslapyje nurodytų kainų matome, kad Vilniuje mėlynojoje zonoje, t.y. pačiame centre, 10 minučių stovėjimo kaina yra 0,3 euro (atitinkamai raudonojoje zonoje 20 minučių – 0,3 euro, geltonojoje 10 minučių – 0,1 euro, žaliojoje 20 minučių – 0,1 euro, baltojoje 20 minučių – 10 euro centų).

Tačiau prekybos centro automobilių stovėjimo aikštelėje 10 minučių kainuoja 4 eurus. Už mūsų 130 praleistų minučių prie parduotuvės susimokėjome daugiau, nei būtų tekę mokėti Vilniaus centre esančiose mėlynosiose zonose...

Epilogas.

Prekybos centro atstovė spaudai yra sakiusi, kad tokia aikštelė su įmontuota užtvara yra tam, kad nuolatiniams klientams būtų patogu rasti vietą, būtų užtikrintas konkurencingumas, mažėtų automobilių, paliktų per naktį šiose stovėjimo aikštelėse.

Žiūrint į užsienio praktiką, tokių nesusipratimų retai pasitaiko. Pavyzdžiui, Jungtinėse Amerikos Valstijose orientuojamasi į pirkėją, kad jie neskubėdami, nejausdami streso ramiai eitų apsipirkti, praleistų kuo daugiau laiko prekybos centre. Ilgesnis praleistas laikas asocijuojasi su didesne tikimybe, kad klientas išleis daugiau pinigų.

Lietuvoje kažkodėl be jokio reikalo skatinamas skubos jausmas. Taip didinamas ir nerimo visuomenėje jausmas.

Ar atvykęs apsipirkti turi vis žvilgčioti į laikrodį, kad tik neviršytum nemokamos automobilio stovėjimo laiko normos??? Come on... Liūdnų stebuklų kampelis.

* * *

Prekybos tinklo Korporacinių reikalų departamento direktorius Rosvaldas Gorbačiovas „Bendraukime“ sakė, kad prie kiekvienos parduotuvės automobilių stovėjimo aikštelės įrengtos tam, kad klientai galėtų patogiai apsipirkti.

„Pastebėjome, jog automobilių stovėjimo aikštelėmis, ypač didmiesčiuose, naudojasi ne tik parduotuvių klientai. Neretai šalia esančių namų ar įstaigų gyventojai arba lankytojai nevengia savo automobilius palikti šiose aikštelėse. Na, o vietos neradę ratuoti klientai piktinasi, mums priekaištauja, o kartais net ir apsisukę išvažiuoja.

Todėl apmokestindami daugiau nei dvi valandas paliktų automobilių stovėjimą užtikriname, kad aikštele daugiau naudosis mūsų pirkėjai“, – sakė R.Gorbačiovas.

Pasak jo, šalia parduotuvės Vilniaus centre veikia būtent tokia aikštelė.

Pirmas dvi valandas automobilis stovi nemokamai, o kiekviena papildoma valanda yra apmokestinama 4 eurais. Todėl, minėtu atveju, jei pirkėjo automobilis stovėjo ilgiau nei 2 valandas, 3-ia automobilio stovėjimo valanda buvo apmokestinta 4 eurais.

„Įvažiavimą į šią mokamą automobilių stovėjimo aikštelę riboja pakeliamasis užtvaras, o įvažiavęs į aikštelę vairuotojas gauna kvitą, kuriame nurodoma, kiek laiko automobilis gali stovėti nemokamai.

Taip pat dėl to, kad automobilio stovėjimas bus apmokestinamas, perspėja kelio ženklai bei užrašai įvažiuojant į minėtą aikštelę su pakeliamuoju užtvaru. Ši tvarka veikia jau keletą metų, iki šiol nesame sulaukę pirkėjų nusiskundimų, kad ji yra neaiški.

Apgailestaujame dėl šios situacijos“, – teigė Korporacinių reikalų departamento direktorius.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.