Kepurę pigiau įsigijusi pirkėja pasijuto aferiste – ir viskas dėl 1,90 euro

Vilniaus „Akropolyje“ ieškojau artimiesiems kalėdinių dovanų. Žmonių – ne mažiau, nei per „Jamam“, bet visų nuotaika – pakili, šventinė. Groja muzika, žybsi lemputės.

 Klientė įsivėlė į konfliktą su pardavėjomis dėl tapatybę įrodančio dokumento. <br> „123rf“ asociatyvioji nuotr.
 Klientė įsivėlė į konfliktą su pardavėjomis dėl tapatybę įrodančio dokumento. <br> „123rf“ asociatyvioji nuotr.
  Klientė įsivėlė į konfliktą su pardavėjomis dėl tapatybę įrodančio dokumento.<br> „123rf“ asociatyvioji nuotr.
  Klientė įsivėlė į konfliktą su pardavėjomis dėl tapatybę įrodančio dokumento.<br> „123rf“ asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Pirkėja

2017-12-23 12:02, atnaujinta 2017-12-23 13:27

Panoro nusipirkti kepurę

Parduotuvėje „Monton“ nusprendžiau nupirkti kepurę. Reikia pažymėti, kad ši parduotuvė, kitaip, nei dauguma kitų, lojalaus kliento kortelių neturi, o savo klientų duomenis yra suvedusi į kompiuterinę sistemą.

Pasakai prie kasos savo pavardę ir naudojiesi tuo, kuo naudotumeisi su kortele, pavyzdžiui, sukauptais lojalumo taškais. Ta pačia sistema bendrai naudojasi kelios parduotuvės – „Monton“, „Mosaic“, „Ivo Nikolo“. Visai patogu, susitaupo kortelės vieta piniginėje.

Kadangi perku nebe pirmą kartą ir žinau, kad su mano vardu ir pavarde sistemoje yra įvestos kelios klientės, visada iš karto pasakau ir savo gimimo metus. Dar parodau pažymėjimą su nuotrauka, patvirtindama tapatybę.

Prašė asmens dokumento

Kartais, kaip kurioje parduotuvėje, paprašo pasakyti ir tikslią savo gimimo datą – tuomet nebelieka abejonių, jog esu tikrai tas pats asmuo, kurio sukaupti lojalumo taškai nuskaičiuojami.

Tačiau šįkart Akropolio „Monton“ viskas vyko kitaip.

Kai pasakiau savo vardą, pavardę ir gimimo metus, pardavėja informavo, kad mano virtualioje kortelėje sukaupta 1,90 euro.

„Norėsite nuskaičiuoti?“ – paklausė. Suma menka, kepurė net su nuolaida 10 kartų brangesnė, bet pasakiau, kad tegul nuskaičiuoja.

Teisių neturiu, nes nevairuoju. Asmens tapatybės kortelės neturiu, nes turiu pasą. O paso tikrai nekyla mintis nešiotis einant apsipirkti.

Padiktavau tikslią savo gimimo datą – pardavėja patvirtino, kad jos sistemoje įvesta ta pati. Tačiau tai jos neįtikino, kad aš esu aš.

Būčiau padiktavusi ir tikslų asmens kodą, bet pardavėja, matyt, galvojo, kad esu aferistė, pasigviešusi svetimų euro devym, ir atmintinai išmokusi kažkokios savo bendravardės bendrapavardės asmens kodą.

Pasikvietė vedėją. Abi išpūtusios akis spokso į kompiuterio ekraną. Ne, jos negali nuskaičiuoti man tų nepilnų dviejų eurų. Nes aš nepateikiau dokumento su asmens kodu.

Nagučiu pabaksnoja į kažkokią savo skrajutę, kurioje parašyta, kad perkant reikia parodyti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Apie asmens kodą nekalbama. Ar dokumentas su pavarde ir nuotrauka nepatvirtina mano tapatybės?

Įspėjo, kad paskutinis kartas

Pradedu vardinti, ką esu pirkusi iš jų tinklo. Maža rankinė, prieš tai – mėlynas paltas. Tokios informacijos, ko gero, tikrai negalėtų žinoti jokia dėl euro devym pamišusi aferistė, net jei dirbtų saugume.

Dvi pupos žiūri į kompiuterį, lūpos atkartoja: „Taip, rankinė, taip, mėlynas paltas...“ Bet tapatybė, jų požiūriu, vis tiek nepatvirtinta. Nes nėra dokumento.

Išeičių turiu keletą. Viena – apsisukti ir išeiti, pasiūlius pasilikti savo kepurę pačioms. Kita – pirkti kepurę ir pasiūlyti pasilikti mano eurą devym. Bet atsidūrusi tokio pasityčiojimo akivaizdoje nusprendžiu nenusileisti. Iš principo. Pasakau, kad dėl kažkokios vienos parduotuvės nebėgsiu darytis asmens tapatybės kortelės ir juolab – laikytis vairavimo teisių.

Po ilgų, labai ilgų diskusijų pardavėja ir vedėja priima dramatišką ir, akivaizdu, didelių pastangų sprendimą – nuskaičiuoti tuos nelemtus nepilnus du eurus.

„Bet čia paskutinis kartas“, – dar įspėja pamokančiu balseliu.

O taip, čia joms pritariu. Tikrai paskutinis kartas, kai kažką perku „Akropolio“ „Monton“. Kituose prekybos centruose nė karto nebuvo kilę tokių kafkiškų absurdų.

***

„Baltika Lietuva“ Rinkodaros vadovė Alina Kemežienė pirmiausiai nori padėkoti klientei, kuri lankosi ir perka „Monton“ parduotuvėse bei paliko atsiliepimą apie patirtį.

„Visose bendrovei „Baltika Lietuva“ priklausančiose parduotuvėse veikia bendra lojalumo sistema, kai už kiekvieną pirkinį į asmeninę kliento sąskaitą grįžta 5 proc., 7 proc. ar 10 proc. nuo pirkinio sumos.

Šiais premijų eurais galima padengti dalį kito pirkinio sumos.

Kadangi tai yra asmeniniai kiekvieno kliento pinigai, elgiamės su jais atsakingai ir dedame dideles pastangas, kad neįvyktų nesusipratimai, kai asmeniniais pinigais neteisėtai pasinaudoja kiti asmenys.

Norint teisingai identifikuoti asmenį, paprašome parodyti asmens dokumentą. Apie tai klientai informuojami lojalumo programos taisyklėse.

Lojalumo sistemoje yra daugybė žmonių, kurių vardai ir pavardės sutampa. Tokiu atveju kliento klausiame gimimo datos.

Jei situacija buvo tokia, kaip nurodo klientė – kad parduotuvės darbuotoja, norėdama sužinoti tikslią klientės datą paprašė parodyti asmens dokumentą, kuriame būtų nurodyta gimimo data/asmens kodas, tenka pripažinti, kad darbuotoja suklydo. Už šią nemalonią patirtį klientės norime nuoširdžiai atsiprašyti“, – komentavo „Baltika Lietuva“ Rinkodaros vadovė.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.