Medikė papasakojo, kodėl formuojasi eilės: „Žmonės to nesuvokia“

Rašote visuomet apie pacientų bėdas, parašykite nors kartą apie tvarką šeimos klinikose, kad žmonės suvoktų, kaip dirba ir jaučiasi gydytojai.

 Gydytoja papasakojo, dėl kokių priežasčių dažniausiai formuojasi didžiulės eilės.<br> „123rf“ asociatyvioji nuotr.
 Gydytoja papasakojo, dėl kokių priežasčių dažniausiai formuojasi didžiulės eilės.<br> „123rf“ asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Indrė

Jun 28, 2018, 11:01 AM

1. Pacientui skirta 15 minučių: kol susijungia programa, su kuria dirbti reikia, jau 1 minutė praeina, kol įsijungi receptą, dar mintė praeina. Norint receptą išrašyti, reikia susivesti visus ligos kodus, bet žmogus, atėjęs po ilgo laiko ir apžiūros, pamiršta ir vėl tenka grįžti į pradžią, įvesti naują kodą, kad galėtum išrašyti vaistą. Taip sugaištama po porą papildomų minučių ir lieka vis mažiau laiko. 

2. Gerai, jei reikia 2–3 receptų, o jei reikia 10, tai vien receptams skiriama mažiausiai 5 minutės. Tačiau dažniausiai sistema stringa, nes ją vis darbo valandomis tvarko. Būna, susivedi dalį informacijos į sisitemą ir šast – užstrigo. Taip atsiranda jau vėlavimas pagal laiką. 

3. Jei dar užregistruoja du „ekstrinius“ pacientus iš eilės, tai neplanuoti vienas ir antras sunaudoja po 15 minučių jau užregistruotų žmonių laiko. Taip jau vėluojam pusvalandį.

4. Priėmus 3 talonėlius privalai priimti žmogų, kuris nesugebėjo išėjęs iš kabineto užsiregistruoti iš karto, jam juk vaistai pasibaigė.

5. Taip pat gyvoje eilėje tarp talonų reikia sugebėti atleisti profilaktinius patikrinimus, kuriems nereikalingi planiniai talonai.

6. Žmonės rašosi vaistus 1 mėnesiui, nors nauja sistema leidžia kas 1 mėnesį iki pusės metų vaikščioti ne pas gydytoją, bet į vaistinę, taip patys žmonės išaugina eilę.

7. Gydytojai esą įkalinti dėl žmonių pageidavimų – nori siuntimo ten ir ten. Gydytojai parašo pacientui pageidaujant, nors už tokį siuntimą turėtų paimti pinigų, tačiau niekas neima.

8. Skundžiasi negalavimais, ateina, reikalauja siuntimo pas specialistą. Padarius tyrimus paaiškėja, kad jam jų nereikėjo, bet žmogus vis tiek nesiklauso, juk tiek ilgai laukė, nenori prarasti tokios progos.

9. Rašome viską kompiuteriu. Jei viską suveda ranka patys gydytojai, tai nebelieka jokio akių kontakto ir normalaus bendravimo su žmonėmis.

10. Ši sisitema nėra bloga, tik reforma paimta iš skandinavų. Mums skirta 15 minučių vienam žmogui, o ten – 30.

11. Jei sisitema stringa ir mums nepavyksta ko pasirašyti, mums sakoma: „Atsiprašome“. Bet mes varvinam savo akis papildomai žiūrėdami į kompiuterį, už savo akių būklę ir priežiūrą atsakingi patys. Jei kažkas užstrigo, turi po darbo valandų valandas sėdėti ir pasirašinėti, aukoti savo ir šeimos laiką. Mes juk tokie patys žmonės.

P.S. Reikėtų sveikatos ministerijai pasiūlyti bankų talonėlių sisitemą įdiegti ir pas šeimos gydytojus, nes mes kalti, kad vėluojam, priimam papildomus žmonės, mes juos pakviečiam. Tai gal gali ateityje pacientus kviesti pagal nustatymus kompiuteris? 

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.