Neįgaliai mamai norėjusi padėti dukra banke tokio darbuotojų akibrokšto nesitikėjo: liepė atvežti ir parodyti

Jau prieš keletą metų kartu su mama atidarėme sąskaitą viename Lietuvoje veikiančiame švedų kapitalo banke. Jos vardu buvo išduota ir kortelė.

 Banko kortelę neįgaliai mamai norėjusi paimti dukra liko apstulbusi banko darbuotojų poelgio.<br> 123rf.com asociatyvioji nuotr.
 Banko kortelę neįgaliai mamai norėjusi paimti dukra liko apstulbusi banko darbuotojų poelgio.<br> 123rf.com asociatyvioji nuotr.
 Banko kortelę neįgaliai mamai norėjusi paimti dukra liko apstulbusi banko darbuotojų poelgio.<br> 123rf.com asociatyvioji nuotr.
 Banko kortelę neįgaliai mamai norėjusi paimti dukra liko apstulbusi banko darbuotojų poelgio.<br> 123rf.com asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Dec 27, 2021, 7:01 PM, atnaujinta Dec 27, 2021, 7:07 PM

Po kurio laiko, kai aš įkūriau savo individualią įmonę Lietuvoje, atsidariau sąskaitą tame pačiame banke, tuomet gavau priėjimą internetu prie mamos sąskaitos, nes mama niekada internetu nesinaudojo.

Šiemet, lapkričio mėnesį, baigėsi mamos kortelės galiojimo laikas. Reikėjo užsakyti naują kortelę. Prieš keletą metų mama parašė man įgaliojimą tvarkyti visus banko reikalus.

Pirmiausia aš gruodžio 6 d. susisiekiau su banku telefonu. Nurodžiau savo prisijungimo prie sąskaitos duomenis, o mano mamos sąskaita yra prijungta prie mano sąskaitos ir konsultantas mato visą informaciją. Jis užsakė kortelę mamai telefonu ir pasakė, kad ji bus gaminama 7-9 dienas ir bus persiųsta į tą banko filialą Kaune, kuriame mama turi sąskaitą.

Konsultantas patarė prieš einant į banką atsiimti kortelės pasiskambinti dar kartą telefonu ir susižinoti, ar kortelė jau yra banke. Aš gyvenu užsienyje ir lankiausi Lietuvoje tik 5 dienas. Todėl man buvo svarbu, kad as galėčiau paimti kortelę, nes tik aš turiu įgaliojimą, o mamai yra 93 m., ji po insulto negali kalbėti ir labai sunkiai vaikšto.

Taigi kai paskambinusi į banką, norėdama sužinoti, ar kortelė jau gauta, kaip nurodė pirmasis konsultantas, gavau neigiamą atsakymą, jog telefonu tokia informacija nesuteikiama ir aš turiu pati ateiti į banką ir tada bus matyti, ar kortelė jau gauta, ar ne.

Tai man buvo pirmas akibrokštas, nes vienas konsultantas kalba vienaip, o kitas – visai kitaip. Taigi, paskutinę savo viešnagės Lietuvoje dieną aš nuvykau į būtent tą banko skyrių Kaune.

Kai buvau pakviesta į kabinetą, banko darbuotoja, kaip ir kiekvieną kartą, paprašė parodyti įgaliojimo originalą, nors jį banke jau rodžiau šimtą kartų ir jis kiekvieną kartą buvo kopijuojamas… Banko darbuotoja trumpai peržvelgė įgaliojimą ir nuėjo atnešti kortelės. Kai ji sugrįžo su kortele, ji dar kartą įdėmiau peržiūrėjo įgaliojimą ir pasakė, kad kortelės ji man neišduos, nes mano įgaliojimas galioja iki 2024 m., o mamos vardu išduota kortelė – iki 2025 m.

Man pareikalavus padaryti išimtį, pvz., užblokuoti po 4 metų kortelę arba padaryti atitinkamą prierašą prie sąskaitos, kad kortelės galiojimas sutrumpinimas ar pan., buvo gautas neigiamas atsakymas, kad jokių išimčių nedaroma ir jokių prierašų prirašyti negalima.

Tuomet pasakiau, kad gyvenu užsienyje ir jau poryt išskrendu atgal, o mama yra neįgali ir pati negali ateiti atsiimti kortelės, ir pareikalavau, jog noriu kalbėtis su banko vadovu.

Deja, greitai paaiškėjo, jog šiandien penktadienis ir vadovas anksčiau baigė darbą. Banko darbuotoja, neva, bandė susisiekti ir su Vilniuje dirbančia vadove, bet ir jos darbo laikas jau buvo pasibaigęs.

Nors ir sakiau, kad be kortelės neisiu iš kabineto, teko nusileisti su tokia sąlyga, kad kažkas turi atvežti mano mamą iki banko ir tuomet banko darbuotojos išeis į lauką ir įsitikins, jog mama neįgali ir tada jos atiduos banko kortelę tam žmogui, kuris ją atveš iki banko.

Ar tai ne paradoksas? Aš, būdama dukra, turinti mamos įgaliojimą, negaunu kortelės, nes įgaliojimo galiojimo laikas metais trumpesnis nei naujos mamai išduotos korteles laikas, o nepažįstamam žmogui paduoti kortelę galima! Tai kur čia logika? Kodėl banko darbuotojos negali padaryti išimties? Kodėl jos tokios nelanksčios?

***

Banko komentare teigiama, kad bankas turi pareigą saugoti kliento patikėtų bankui lėšų saugumą ir užtikrinti, kad be mokėjimo priemonės vartotojo, turinčio teisę naudoti mokėjimo priemonę, tos mokėjimo priemonės negalėtų naudotis kiti asmenys. Tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Mokėjimų įstatymas bei kiti tiek Lietuvos, tiek Europos Sąjungos teisės aktai.

„Dėl šios priežasties bankas neišduoda įgaliotojų mokėjimo kortelių ar kitų personalizuotų saugumo priemonių jų atstovams. Tačiau bankas, suprasdamas klientų poreikius, yra paruošęs visus reikiamus sprendimus, kurie leistų užtikrinti galimybę su sunkumais susidūrusių (dėl ligos ir pan.) asmenų tinkamai įgaliotiems artimiesiems prieiti prie tokių asmenų lėšų ir jomis disponuoti.

Bankas gali išduoti pačiam įgaliotiniui mokėjimų kortelę arba suteikti jam asmeninę prieigą per interneto banką pagal jam išduotas tapatybės priemones prie sergančiojo sąskaitos. Siekiame edukuoti klientus, tačiau, deja, bet vis dar pasitaiko atvejų, kai įgaliotiniai nori naudotis ne jiems, bet įgaliotojui (sąskaitos savininkui) išduota kortele, tačiau, kaip minėjome, to neleidžia teisės aktai.

Komentuoti konkrečių klientų atvejų ir jų detalizuoti neturime galimybės“, – teigiama banko komentare.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.