Profesorius dėl Kaliningrado tranzito: „Pastatėme Europos Komisiją į gan nepatogią padėtį“

Universitete dėsčiau, apart kitų disciplinų, tarptautinę ekonomiką. Dabar esu pensijoje, todėl žiniais ir vertinimus paprastai pasilieku sau.

Ar tikrai EK, rengianti dokumentus ES ministrų tarybai, neskiria importo nuo tranzito, klausia profesorius.<br>AP/Scanpix nuotr.
Ar tikrai EK, rengianti dokumentus ES ministrų tarybai, neskiria importo nuo tranzito, klausia profesorius.<br>AP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Prof. Jonas Čičinskas

2022-07-05 14:21, atnaujinta 2022-07-05 14:40

Bet prieš savaitę atsiradusi... vos nepasakiau „diskusija“ – ... atsiradęs choras apie Lietuvos Respublikos politikų teisingą ir teisėtą pasipriešinimą Europos Komisijos biurokratams dėl Kaliningrado tranzito sąlygų išprovokavo mane pasidomėti tuo ginčijamu dokumentu – Europos [Ministrų] Tarybos 2022 m. kovo 15 d. Reglamentu (ES) 2022/428.

Ar tikrai EK, rengianti dokumentus ES ministrų tarybai, neskiria importo nuo tranzito?

IV sankcijų paketas uždraudė Rusijos geležies ir plieno įvežimą į ES vidaus rinką.

Aišku – šių prekių importas draudžiamas, jei, pirma, jos prekės yra pagamintos Rusijoje (rusiškos kilmės), antra – jei jos įvežamos iš Rusijos. Į Lietuvą tie gaminiai neturi patekti.

Taip pat neturi būti ir gabenami per ES teritoriją: ES reglamentas (Reglamento (ES) Nr. 833/2014 papildymas Straipsniu 3g, 1. (c) skelbia, jog draudžiama (pacituosiu) „... gabenti geležies ir plieno gaminius kaip jie išvardinti XVII priede (jame pateikiama tų gaminių konkreti specifikacija – autoriaus past.), jei jie yra rusiškos kilmės ar eksportuojami iš Rusijos į bet kurią kitą šalį“.

O jei jie iš Rusijos gabenami į Rusiją? Tada tai klasikinis tranzitas. Jis taip pat reglamentuojamas suinteresuotųjų šalių susitarimu; tai buvo padaryta Lietuvai rengiantis įstoti į ES.

Arba kažkas (iš Rytų?) visuose trijuose mūsų valdžios štabuose užtušavo tą Reglamento užbaigimą („į bet kurią kitą šalį“), arba mūsų noras dar kartėlį būti akyvesniems nei sunkiapėdė ES paskatino mus sugriežtinti ES teisės aktą. Tegul visi vykdo kaip jame nustatyta, o mes darysim kaip patys norėsim.

Žinoma, pastatėme Europos Komisiją į gan nepatogią padėtį. Ji juk negali pirštu parodyti į mūsų aukščiausiųjų neprofesionalumą, jau ir taip toji ištikimoji ir nuoširdžioji jos narė Lietuva nesyk slystelėjusi į šoną.

Tenka tempti gumą visiems ieškant išeities iš faux-pas. Juk pacta sunt servanda! (sutarčių reikia laikytis - red.) – patys visada tai teigiame.

Kažkaip kvailai išeina – negi aš vienas Lietuvoje skaičiau tą Reglamentą?

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.