Mokykla 2.0. Ar įmanoma sudominti šiuolaikinį mokinį?

Internetas, socialiniai tinklai, kompiuteriai ir mobilieji įrenginiai radikaliai pertvarkė mūsų gyvenimą. Bet ar pasikeitė Lietuvos mokykla? Kaip ji gyvena informacijos amžiuje? Kokias mokymosi technikas gali pasiūlyti išmaniuoju telefonu apsirūpinusiam, socialiniuose tinkluose nardančiam paaugliui? Kuo įstengia sudominti globalių galimybių supamą mokinį? Kokias žinias, įgūdžius ir įpročius išsineš jos auklėtiniai? Lrytas.lt projekte „Bendraukime“ pradėdami naują socialinę kampaniją „Mokykla 2.0“ kviečiame į atvirą diskusiją moksleivius, jų tėvus ir mokytojus. 

Portale lrytas.lt pradėdami naują socialinę kampaniją „Mokykla 2.0” kviečiame į atvirą diskusiją moksleivius, jų tėvus ir mokytojus. 123rf. nuotr.
Portale lrytas.lt pradėdami naują socialinę kampaniją „Mokykla 2.0” kviečiame į atvirą diskusiją moksleivius, jų tėvus ir mokytojus. 123rf. nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Gabrielė Pečkaitytė

Sep 26, 2012, 10:28 AM, atnaujinta Mar 16, 2018, 2:07 PM

Kodėl 2.0? Kaip nuo šaltos, statiškos iki interaktyvios ir kūrybiškos erdvės pasikeitė internetas, tapdamas Web 2.0, taip ir mokyklai metas žengti panašių pokyčių keliu ir tapti Mokykla 2.0.

O kol kas mokytojai skelbia pavojų: darosi vis sunkiau pamokose sudominti mokinį ir išlaikyti jo dėmesį. Abejingumą mokytojui ir dėstomam dalykui mokiniai demonstruoja plepėdami tarpusavyje ar žaisdami mobiliuoju telefonu.

Kai kuriose mokyklose mobilieji telefonai uždrausti, bet ar tikrai verta drausti tai, kas tapo neatsiejama šiuolaikinio paauglio gyvenimo dalimi? Gal užuot draudus, vertėtų ieškoti šiuolaikinių technologijų teikiamų galimybių mokymosi procese? Juk daugelis mobiliųjų telefonų šiandien gali ne tik skaičiuoti, bet ir fotografuoti, filmuoti, skenuoti. Neaprėpiamas galimybes teikia išmaniųjų telefonų programėlės.

Tiesa, jau yra gerų pavyzdžių. Švietimo ministerija jau yra paskelbusi planšetinių kompiuterių konkursą dabartiniams penktokams mokyti. Be to, Lietuvos mokyklose jau yra klasių, kuriose panaudodami mobiliuosius įrenginius mokytojai moko kalbų, menų ir tiksliųjų mokslų. Ne vienoje klasėje jau rasime ne juodą medinę, o skaitmeninę lentą.

Sutikite – šiuolaikiniam jaunimui galbūt jau ne visai įdomus Maironis skamba kur kas patraukliau, kai prabyla Marijono Mikutavičiaus balsu. Dainininkas – vienas tų, kurie įskaitė klasikinius literatūros kūrinius, o šių mokiniai tiek Lietuvoje, tiek emigracijoje klausosi garso formatu.

Ką jau kalbėti apie knygose taip sausai atrodančias fizikos ar chemijos teorijas – jas perkąsti paprasčiau, kai interaktyviomis programėlėmis gali pademonstruoti vizualiai.

Tuo pat metu Lietuvos mokyklose vis dar yra daugybė mokytojų, kurie į naująsias technologijas mokymosi procese žvelgia įtariai – dėl naujovių baimės, nenoro patiems mokytis ar įvairiausių stereotipų.

Tad šios socialinės kampanijos metu laukiame mokytojų ir mokinių istorijų, kaip jie mokymo procese panaudoja naująsias technologijas ir išmaniąsias technikas. Portale „Bendraukime“ vietos ras ir rašiniai, kurie ginčys, kad naujosios technologijos ir technikos nereikalingos Lietuvos mokykloje.

Ypač laukiame vizijų, kaip ir kodėl turėtų atrodyti ateities mokykla ir kuo tai pasitarnautų mokiniui.

Išmanumą skatinanti kampanija tikisi ir išmanių laiškų – todėl savo istorijas kurkite kartu su fotografijos, vaizdo, garso, multimedijos technikomis.

Šios karštinės pabaigoje ne tik pasiūlysime bendrą viziją Lietuvos mokyklai, bet ir kartu su projekto partneriu „Microsoft“ apdovanosime tris išmaniausias ir kūrybiškiausias klases. Jas pakviesime į ekskursiją po naująjį „Microsoft“ biurą Vilniuje bei padovanosime mokymosi procese jau naudojamus žaidimų kompiuterius „Xbox 360“ su judesius atpažįstančiu priedu „Kinect“, taip pat - naują interneto svetainę mokyklai, kurią sukurs "Webas.lt" komanda.

Jūsų tekstų, nuotraukų ir vaizdo medžiagų iki spalio 28 d. laukiame adresu bendraukime@lrytas.lt arba juos galite įkelti ir čia.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.