Tai kur tas „išmanios“ Sodros išmanumas?

Kai valstybė išleidžia krūvą eurų piliečių aptarnavimo tobulinimui, supranti, kad stebuklų tikėtis nereikia. Sutaupys vieną pastovėjimą eilėje per metus ir tai džiaugsmas. Tačiau kiek beieškojau, taip ir nesupratau, ką man duoda išmani Sodra? Kam man reikia atsiminti tą keistą KID numerį? Juk paprasčiausią nuotrauką į skyrių vis tiek turiu nešti pėstute.

Kairėje – išmaniosios Sodros lankstinukas. Dešinėje – instrukcija, kaip gauti pensininko pažymėjimą.<br>Skaitytojos nuotr.
Kairėje – išmaniosios Sodros lankstinukas. Dešinėje – instrukcija, kaip gauti pensininko pažymėjimą.<br>Skaitytojos nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Genovaitė Kazlauskienė

Sep 11, 2015, 10:41 AM, atnaujinta Oct 16, 2017, 10:17 AM

Esu pensininkė iš Vilniaus. Gal kiek nestandartinė, nes ir kompiuteriu naudojuosi, ir tas kompiuteris pas mane gana naujas. O štai kojos jau senos. Todėl išties labai nudžiugau išgirdusi, kad Lietuvoje turėsime išmaniąją „Sodrą“, kuri svarbiausias paslaugas suteiks iš namų neišėjus ir veiks labai paprastai.

Prisiregistruoti pavyko iš namų (ačiū telefonu paaiškinusiai kur ką spausti darbuotojai), suteikė man kažkokį KID slaptažodį, kurį naudodama jau gausiu reikiamas paslaugas. Pirmiausia reikėjo man pensininko pažymėjimo.

Deja, nei su kodu, nei be jo, kaip padaryti pensininko pažymėjimą išmanioji „Sodra“ neišmanė. O, čia man gali labai daug papasakoti apie mane. Pasakyti visokios informacijos, kurios niekada nė nebūčiau pagalvojusi, kad man gali prireikti. Pranešti, kas ir kada bus išmokėta į mano sąskaitą (lyg man pranešimas, o ne pati išmoka rūpėtų). O štai pažymėjimo užsakymo nėra.

Nuėjau iki skyriaus. Ir gavau. Ne pensininko pažymėjimą, o du naudingus lankstinukus. Viename paaiškinta, kaip mane turėtų nudžiuginti išmanioji „Sodra“. Kitame – ką reikia daryti, kad gaučiau pensininko pažymėjimą.

Instrukcija suprantama ir moderni, kaip garinė senelio kuliamoji. Daugybė žodžių, kaip reikia pasidaryti tinkamą nuotrauką (vietoje nedaro, nes, matyt, būtų neišmanu), išsaugoti ją JPG formatu (vėlgi, popierinės nuotraukėlės neneši – būtų neišmanu) ir…

Va va, anūkėlis irgi galvojo, kad ją bus galima nusiųsti internetu. Naivuolis manė, kad prisijungus prie išmaniosios „Sodros“ bus numatyta vieta, kur ją įkelti, o užsiregistravus su tuo KID ir prašymą pateikti.

Ne, gerbiamieji, nuotraukėlės elektroniniu būdu į „Sodrą“ nepasiųsi – reikia nueiti į skyrių ir nunešti. Tikras išmanumo triumfas! Galima įrašyti į kompaktinį diską, kurio į mano per naują kompiuterį ir įkišti nebegalima, arba nusipirkti už kokius 10 eurų USB. O po to išmaniai sėsti į troleibusą (neturint pensininko pažymėjimo, jis irgi kiek brangesnis) ir vėl trenktis į „Sodrą“.

Ten įteikti nuotrauką, patirti, kad tik viskas būtų gerai įrašyta, parašai prašymą ir… Valio! Pažymėjimo atsiimti važiuoti nebereikia – jį gali atsiųsti paštu.

Štai jau tikrai išmanus aptarnavimas. Tiesiai iš „Sodros“ lankstinuko šūkio: „Rūpesčius palikite „Sodrai“!“

Tik dabar galvoju – išmaniosios technologijos, girdėjau, itin praverčia sportiškiems žmonėms, visokiems krosų bėgiotojams. Tai gal be reikalo toji „Sodra“ pažymėjimą namo pristatys – galėčiau dar kartą iki jos nulėkti atsiimti. Būtų modernu ir išmanu. O koks po to ten mano kraujospūdis ir pulsas, galėtų paskelbti išmaniajame portale. Prieš tai atpažinę balsą, kuriuo padiktuočiau savo KID numerį.

* * *

Skaitytojos skundą pakomentavo „Sodra“ atstovas ryšiams su visuomene Martynas Žilionis:

„Atsiprašome klientės dėl patirtų nepatogumų. Priimti nuotraukų el. paštu negalime dėl teisės aktuose numatytų duomenų saugumo reikalavimų. Kita vertus, el. paštu gavus nuotrauką, neįmanoma įsitikinti, kad ją siuntė būtent tas žmogus (ar už tą žmogų), kuris yra nuotraukoje.

Vis dėlto šiuo metu Elektroninė gyventojų aptarnavimo sistema yra tobulinama.Taigi, ateityje per ją bus galima pateikti ir prašymą pensijos gavėjo pažymėjimui, ir jam reikalingą nuotrauką. O išsprendus technines kliūtis, nuotraukos pažymėjimams bus imamos iš gyventojų registro, kuriame kaupiamos skaitmeninės tapatybės dokumentų nuotraukos.

Darkart apgailestaujame dėl nepatogumų ir dėkojame už naudojimąsi elektroninėmis paslaugomis“, – teigė M.Žilionis.

Sekite mus „Facebook“ ir skaitykite daugiau skilties „Bendraukime“ temų.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.