Išsigandusi paskambino į BPC – išgirdo tai, ko nesitikėjo

Sekiau ne vieną didelio atgarsio sulaukusį įvykį, kai Bendrasis pagalbos centras (BPC) nespėjo reaguoti ir įvyko skaudžios nelaimės. Norėčiau ir aš pasidalinti savo patirtimi su BPC. Ji mane maloniai nustebino. 

Išsigandusi moteris paskambino į BPC.<br>123rf nuotr.
Išsigandusi moteris paskambino į BPC.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Rugilė

2016-12-04 12:50, atnaujinta 2018-02-10 00:51

Namie slaugau rimtai negaluojantį žmogų. Apie devintą valandą vakaro pastebėjau, kad ligonio sveikata ėmė smarkiai blogėti – pakilo aukšta temperatūra, atsirado ūmūs raižantys skausmai pilvo srityje, prasidėjo pykinimas.

Nors ligos diagnozė buvo žinoma ir medikai buvo paskyrę gydymą, dėl tokio staigaus sveikatos pablogėjimo pasidarė labai neramu.

Tiesą sakant, nežinojau, ar laikas kviesti greitąją pagalbą, ar dar reikėtų palaukti. Buvau girdėjusi apie atvejus, kai į namus atvykę greitosios pagalbos medikai ne tik paauklėja „isterikuojančius“ artimuosius, bet ir pagrasina baudomis už, jų nuomone, melagingą iškvietimą.

Paskambinus į BPC atsiliepusiam operatoriui išdėsčiau apie esamus negalavimus ir prisipažinau, kad nesu tikra, ar greitosios pagalbos iš tiesų reikia. Bet dėl to, kad ligonio savijauta taip greitai prastėja, tikrai neramu.

Išklausęs mano nuogąstavimų, operatorius pasiūlė perskambinti trumpuoju numeriu 033 ir paaiškino, kad atsilieps medikai, jie gali pateikti keletą klausimų ir tikrai padės rasti išeitį iš situacijos. BPC darbuotojas su manimi bendravo labai mandagiai ir užtikrino, kad net ir skambindama dėl konsultacijos elgiuosi teisingai.

Perskambinus BPC specialisto nurodytu numeriu atsiliepė moteris, kuri,  mane išklausiusi, pati uždavė keletą klausimų apie ligonio sveikatą ir paaiškino, kad galimi keli pagalbos variantai.

Medikė paaiškino, kad jei į ligoninės priimamąjį vyksime patys, gali tekti laukti eilėje, o tai bus varginantis procesas negaluojančiam žmogui, tačiau jei vis dėlto dvejojama dėl vizito į ligoninę, reikėtų išgerti skausmingus spazmus mažinančių vaistų ir porą valandų palaukti. Jei savijauta negerės, tuomet skambinti dar kartą ir greitoji pagalba atvyks į namus.

Jau žinau, kad skaitant šias eilutes kai kam niežti nagus rašyti piktą komentarą apie gydymą telefonu. Neskubėkite. Medikei buvo suteikta informacijos ir apie ligonio diagnozę, ir koks gydymas jam skirtas.

Paklausius patarimo dėl spazmus mažinančių vaistų po poros valandų iš tiesų ligonis jautėsi geriau ir galėjo pailsėti savo namuose prieš kitos dienos vizitą pas gydytoją.

Puikai suprantu, kad tai nebuvo gyvybės ir mirties klausimas, bet kiekvieno žmogaus sveikata yra didžiausias jo turtas.

Nereikėjo kviesti į namus greitosios pagalbos ar pusę nakties kiurksoti ligoninės priimamajame. Esu dėkinga BPC ir greitosios pagalbos darbuotojams, kad jie ne tik puikiai atlieka savo darbą, bet ir vadovaudamiesi gausybe įvairių instrukcijų ir taisyklių suranda energijos ir paprastam žmogiškam patarimui.

Sekite mus „Facebook“ ir skaitykite daugiau skilties „Bendraukime“ temų.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.