Emigrantę apstulbino poelgis Šiaulių ligoninėje: „Man gaila žmonių“

Iki šiol buvau maloniai nustebinta Lietuva ir jos žmonėmis. Sesei sakiau, kaip malonu grįžti į Lietuvą, nes visi tokie draugiški, paslaugūs...

 Šiaulių ligoninėje emigrantė nusivylė – registratūroje jos net nepaklausus, kuo skundžiasi, paprašė susimokėti už gydymą.<br>M. Kulbio nuotr.
 Šiaulių ligoninėje emigrantė nusivylė – registratūroje jos net nepaklausus, kuo skundžiasi, paprašė susimokėti už gydymą.<br>M. Kulbio nuotr.
 Šiaulių ligoninėje emigrantė nusivylė – registratūroje jos net nepaklausus, kuo skundžiasi, paprašė susimokėti už gydymą.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Šiaulių ligoninėje emigrantė nusivylė – registratūroje jos net nepaklausus, kuo skundžiasi, paprašė susimokėti už gydymą.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Šiaulių ligoninėje emigrantė nusivylė – registratūroje jos net nepaklausus, kuo skundžiasi, paprašė susimokėti už gydymą.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Šiaulių ligoninėje emigrantė nusivylė – registratūroje jos net nepaklausus, kuo skundžiasi, paprašė susimokėti už gydymą.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Irma

2017-08-06 16:32, atnaujinta 2017-08-06 17:00

O jos atsakymas buvo tiesiai į dešimtuką: „Draugiški ir paslaugūs, nes kur eini, ten visur moki pinigus, nueitum, kur ne privačiai, pamatytum...“ Deja, taip ir buvo...

Norėčiau parašyti straipsnį apie tai, kaip manęs nepriėmė į ligoninę su galiojančia Europos  sveikatos draudimo kortele. 

Prireikė medikų pagalbos

Visa tai įvyko Šiaulių ligoninėje. 10 metų sąžiningai gyvenu Danijoje, dirbu ir moku apie 50 proc. mokesčių. 

Trumpam grįžus į Lietuvą, prireikė medikų pagalbos... Tačiau manęs su galiojančiu dokumentu nepriėmė į ligoninę, kol nesumokėjau už paslaugą, kuri man turėjo būti skirta nemokamai. 

Problema ne tai, kad mane priėmęs gydytojas pasakė, kad būtinoji pagalba nėra būtina ir gali pagerti vaistų ir grįžusi į Daniją pasigydyti. Aš su gydytoju visiškai sutinku. Bet iš kur man tai žinoti?

Man beprotiškai skaudėjo kelią. Esu sportininkė, šokėja, ir man labai svarbi mano sveikata. Tad viskas, ko aš norėjau, kad mane gydytojas apžiūrėtų ir pasakytų, ką man daryti. Ar reikėjo nejudėti dvi savaites, kol grįšiu į Daniją? 

Nepaklausė, kuo skundžiasi

Problema tai, kad manęs registratūroje neklausė, kuo skundžiuosi. Tik pasakė, kad su ES kortele manęs nepriims, nes tokie dokumentai čia negalioja. Mane privalėjo apžiūrėti gydytojas ir tada buvo galima teigti, kad pagalba yra skubi ar ne. Bet aš turėjau susimokėti, kad mane leistų pas gydytoją. 

Faktūros neišrašė

Maloniai kreipčiausi dėl sąskaitos faktūros, bet jos neturiu. O be faktūros nieko Danija nemoka. Aš tiek prašiau tos faktūros ligoninėje, bet tos pačios registratūros darbuotojos atsakymas buvo, kad tokių dalykų jie neišrašo.

Gal galit pasakyti, kaip aš galiu kreiptis į Daniją dėl mano gydymo išlaidų apmokėjimo be faktūros, be nieko, tik su paprastu kvitu, kuriame parašyta suma ir nieko daugiau? 
  
Tačiau aš ne dėl pinigų šį laišką rašau. Tiesiog noriu, kad būtų elgiamasi su visais žmonėmis taip, kaip turi būti. Gaila man tų, kurie yra iš kaimo, ar bailūs, kurie nežino, ką jiems daryti tokiu atveju. Su žmonėmis turi būti elgiamasi teisingai.

Rašau ne dėl to, kad gaila tų sumokėtų pinigų, bet dėl to, kad gaila Lietuvos ir jos žmonių... Gaila visos santvarkos ir to, kad paprastas, vargšas žmogus negauna to, kas jam priklauso kaip save gerbiančiam piliečiui. 

Tad su šiuo straipsniu bent 1 proc. norėčiau prisidėti prie Lietuvos gerovės. 

***

Respublikinės Šiaulių ligoninės medicinos direktorė, laikinai einanti generalinio direktoriaus pareigas, Vaiva Makštutienė pabrėžė, kad pacientė pati sutiko apmokėti už paslaugas.

„Ji į Respublikinės Šiaulių ligoninės Konsultacijų polikliniką kreipėsi dėl kelio skausmo ortopedo-traumatologo konsultacijai. 

Pacientei sutikus susimokėti už suteiktas paslaugas, jai išrašytas apmokėjimo už ligoniui suteiktas medicinos paslaugas apskaitos lapas, kuriame ji pasirašė, jog sutinka mokėti už suteiktas paslaugas.

Ligoninės kasoje sumokėjus už suteiktas paslaugas išduodamas kasos kvitas, tačiau sąskaita-faktūra išrašoma tik pacientui paprašius. Kasos darbuotoja nepamena, ar buvo toks prašymas. 

Pacientės ligos istorijoje esantis pacientės pasirašytas sutikimas apmokėjimo už ligoniui suteiktas medicinos paslaugas apskaitos lape suteikia teisę sąskaitą-faktūrą išrašyti bet kuriuo metu. Pacientė gali kreiptis į ligoninės kasą ir sąskaita-faktūra jai bus išrašyta. Jei ji išvykus iš šalies, sąskaita-faktūra gali būti atsiunčiama nurodytu el. paštu, kas bus padaryta ir šiai pacientei“, – komentavo Respublikinės Šiaulių ligoninės medicinos direktorė.    

***

Valstybinės ligonių kasos Ryšių su visuomene skyriaus vedėjas Rimantas Zagrebajev informuoja, kad Europos Sąjungos, taip pat Norvegijos, Islandijos, Lichtenšteino bei Šveicarijos (toliau – ES šalys) šalių apdraustieji, kaip ir lietuviai, taip pat naudoja Europos sveikatos draudimo korteles (ESDK). Jos ES piliečiams išduodamos šalyse, kuriose jie yra drausti valstybiniu (privalomuoju) sveikatos draudimu.
 
„ESDK kortele galima pasinaudoti būnant ES, kai skubiai prireikia pagalbos. Atkreipiame dėmesį, kad su ESDK nemokamai teikiama tik būtinoji pagalba. Ar asmeniui reikalinga būtinoji medicinos pagalba ir koks būtinosios pagalbos mastas – nustato pacientą apžiūrėjęs gydytojas. Taigi, atvykusiems į Lietuvą ES šalių apdraustiesiems, prireikus būtinosios pagalbos paslaugų, Lietuvos medikai gydymo įstaigose, sudariusiose sutartį su teritorine ligonių kasa, būtinąją pagalbą privalo suteikti nemokamai.
 
ESDK reikia pateikti gydymo įstaigoje, į kurią kreipiamasi būtinosios pagalbos.
 
Šiuo atveju, pacientę turėjo informuoti gydytojas, kokia pagalba jai bus teikiama. Jeigu pacientei liko neaišku, už ką ir kodėl ji turėjo mokėti, tokiu atveju rekomenduojame kreiptis į VšĮ Respublikinės Šiaulių ligoninės administraciją su klausimu, kodėl už pagalbą reikėjo susimokėti. Galimai gydytojas nustatė, kad pacientei pagalba nebuvo būtinoji. Dar kartą priminsime, kad būtinosios pagalbos mastą nustato pacientą apžiūrintis gydytojas, įvertinęs paciento sveikatos būklę ir jo numatomą Lietuvoje buvimo trukmę.
 
Taip pat informuojame, kadangi Lietuvoje priemokų už sveikatos priežiūros paslaugas nėra, būtinoji medicinos pagalba ESDK pagrindu teikiama nemokamai. Šių paslaugų išlaidas  gydymo įstaigai apmoka teritorinė ligonių kasa. Vėliau šias išlaidas ligonių kasoms kompensuoja asmens kompetentinga įstaiga, išdavusi ES apdraustajam ESDK.
 
Jei vis dėlto pacientei buvo suteikta būtinoji pagalba ir ji susimokėjo, tuomet pacientei reikia kreiptis į Danijos įstaigą, išdavusią ESDK, dėl patirtų išlaidų kompensacijos.
 
Taip pat norime priminti ir paraginti visus rūpimus klausimus teikti el. pašto adresu info@vlk.lt arba ligonių kasų informacijos telefono numeriu 8 700 88888“, – priminė Valstybinės ligonių kasos Ryšių su visuomene skyriaus vedėjas.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.