Finansiškai nuskausmintam emigrantui priimamajame rėžė į akis: „Nenubiednėsi“

Esu emigrantė, gyvenu Didžiojoje Britanijoje. Šią vasarą su šeima mėnesiui buvome grįžę atostogų į Lietuvą. 

Emigrantai liko nustebę, kodėl už vizitą jiems teko mokėti net du kartus. <br> M.Patašiaus asociatyvioji nuotr.
Emigrantai liko nustebę, kodėl už vizitą jiems teko mokėti net du kartus. <br> M.Patašiaus asociatyvioji nuotr.
Emigrantai liko nustebę, kodėl už vizitą jiems teko mokėti net du kartus. <br> M.Patašiaus asociatyvioji nuotr.
Emigrantai liko nustebę, kodėl už vizitą jiems teko mokėti net du kartus. <br> M.Patašiaus asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Emigrantė

Sep 17, 2017, 10:29 AM

Susižalojo koją

Atostogoms einant į pabaigą mano vyras paslydo nuo laiptų ir susižalojo koją. Tada ir prasidėjo visos „linksmybės“ gydymo įstaigoje. 

Priėmimo skyriuje buvome apie 16 val. Ten mums pasakė, kad turime eiti į polikliniką, dar dirba chirurgas. Kai koja sužalota, kelio atkarpa atrodė labai didelė. 

Vežimėlių jie neturi, tai mūsų problema. Kai, pagaliau, pasiekėme konsultacinę polikliniką, turėjome stovėti 20 minučių eilėje, nors prieš mus buvo tik vienas žmogus. 

Ilga ceremonija

Registratūros darbuotojai dalinosi dienos įspūdžiais ir niekur neskubėjo, darbo laikas ėjo į pabaigą. 

Galų gale mums pasiekus svajonių langelį, buvo jau 16.30 val. Chirurgas dirba iki 17 val. Tada laukė ilga registravimo ceremonija. Sutikom už būtiną pagalbą susimokėti 20.49 euro. 

Atėjus prie chirurgo eilėje buvome treti. Kol atėjo mūsų eilė buvo 17 val. Chirurgas pažiūrėjo į vyro sužalotą koją, išrašė siuntimą daryti rentgeną ir pasakė po to eiti į priėmimą, kur vyrą apžiūrės kitas daktaras. 

Mokėjo du kartus

Chirurgo paklausiau, ar nereikės papildomai mokėti? Jis atsakė, kad ne, nes už būtiną pagalbą mes jau susimokėjome ir neatsisveikinęs išbėgo. 

Padarėme rentgeno nuotrauką ir grįžome į priėmimą. Ten mums liepė susimokėti vėl! Pradėjau ginčytis, kad mano vyrui dar už tą apmokėjimą pagalba nesuteikta!

Vyro koja baisiai tino, sutikau susimokėti, kad tik gautume pagalbą. Atėjo gydytojas, pavartė rentgeno nuotraukas ir pasakė, kad nieko baisaus, nutraukti raiščiai ir sumušimas, rekomendavo įtvarą. 

Vyras atsisakė, nes kitą dieną turėjome krikštynų šventę. Galvojo, grįžęs į Didžiąją Britaniją nusipirks čiurnos kauliuko įtvarą ir viskas bus gerai. Taip ir padarėme.

Grįžus situacija pablogėjo

Tik vos grįžus situacija labai pablogėjo. Nuvykome į ligoninę. Ten mums pasakė, kad koja lūžusi, uždėjo gipsą. Sveiksta šiuo metu. Įdomu ir pikta tik, už ką Lietuvoje mokėjau dvigubai? 

Būtina pagalba, kurios nebuvo? Kojos lūžio net rentgeno nuotraukose nematė? Kodėl netiko Europos sveikatos draudimo kortelės kopija?

Gal ir patys kalti, kad pamiršom tokį svarbų dokumentą, bet mes sutikom susimokėti be kalbų. Tik kodėl turėjom mokėti dvigubai, du kartus už tą pačią paslaugą, kuri taip ir nebuvo suteikta?  

***

Utenos ligoninės teisininkų pateiktame komentare rašoma, kad be paciento sutikimo viešai komentuoti apie jo sveikatą negali.

„Iš persiųsto paklausimo mūsų įstaigai yra aišku, kad situaciją komentuoja ne pats asmuo, kuriam buvo teiktos sveikatos priežiūros paslaugos.

Informuojame, kad Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikėjas negali jokiems kitiems asmenims be paciento sutikimo suteikti informacijos apie pacientą arba sudaryti sąlygų gauti oficialių dokumentų, nurodytų Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.733 straipsnyje (ligos istorijas, kitus medicinos dokumentus) kopijas.

Jeigu informacija kitiems asmenims vis tiek teikiama, ji gali būti teikiama tiek, kiek tai nedaro žalos paciento ar kito asmens privataus gyvenimo interesams. Informacija apie pacientą turi būti teikiama, jeigu tai yra privaloma pagal įstatymus (Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.736 straipsnio 1 dalis). 

Galime pakomentuoti tik nuasmenintą situaciją. Jei asmenys nėra nuolatiniai Lietuvos Respublikos gyventojai ar užsieniečiai, kreipdamiesi į sveikatos priežiūros įstaigą kartu su asmens tapatybę patvirtinančiu dokumentu privalo pateikti asmenį apdraudusios valstybės – Europos Sąjungos, Europos ekonominės erdvės šalies ar Šveicarijos Konfederacijos (ES šalys) – kompetentingos sveikatos draudimo įstaigos išduotą dokumentą, patvirtinantį asmens apdraustumą toje šalyje: Europos sveikatos draudimo kortelę arba laikinai ją pakeičiantį sertifikatą. Nepateikus šių dokumentų, už suteiktas būtinosios medicinos pagalbos paslaugas reikia mokėti. 

Manome, kad pirmoji konsultacija ne mūsų įstaigoje, o Utenos pirminės sveikatos priežiūros centre, turėjo būti pilnos apimties t.y., atlikta apžiūra, išsami ligos anamnezė, visi reikalingi diagnostiniai tyrimai, diagnozės nustatymas, gydymo plano sudarymas, rekomendacijos dėl gydymo ir kt. Todėl iš turimų duomenų galima daryti prielaidą, kad paslaugos buvo atliktos ne pilnos apimties, bet paimtas apmokėjimas 20,49 euro.

Jeigu pacientai kreipiasi į kitą įstaigą dėl sveikatos priežiūros paslaugų gavimo ir atsižvelgiant į tai, kad pacientams nepateikus Europos sveikatos draudimo kortelės (arba laikinai ją pakeičiančio sertifikato) ir į faktą, kad pacientai nedrausti, už suteiktas būtinosios medicinos pagalbos paslaugas kitoje įstaigoje taip pat reikia mokėti. Tokios konsultacijos kainuoja įstaigoje 12,14 euro“, – rašoma komentare.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.