Susirūpino tautiečių blaivybe: užkliuvo „Simpsonų“ herojus

Lietuvoje nuo šių metų sausio 1 dienos įsigaliojo alkoholio ribojimo įstatymas, draudžiantis bet kokią viešą svaigalų reklamą ir ribojantis jo įsigijimo laiką ir amžių, nuo kurio alkoholio vartojimas nedraudžiamas. 

Televizijos žiūrovas mano, kad populiariame animaciniame seriale rodomas alkoholis nepadeda kovoti su alkoholizmu šalyje.
Televizijos žiūrovas mano, kad populiariame animaciniame seriale rodomas alkoholis nepadeda kovoti su alkoholizmu šalyje.
Televizijos žiūrovas mano, kad populiariame animaciniame seriale rodomas alkoholis nepadeda kovoti su alkoholizmu šalyje.
Televizijos žiūrovas mano, kad populiariame animaciniame seriale rodomas alkoholis nepadeda kovoti su alkoholizmu šalyje.
Televizijos žiūrovas mano, kad populiariame animaciniame seriale rodomas alkoholis nepadeda kovoti su alkoholizmu šalyje.
Televizijos žiūrovas mano, kad populiariame animaciniame seriale rodomas alkoholis nepadeda kovoti su alkoholizmu šalyje.
Televizijos žiūrovas mano, kad populiariame animaciniame seriale rodomas alkoholis nepadeda kovoti su alkoholizmu šalyje.
Televizijos žiūrovas mano, kad populiariame animaciniame seriale rodomas alkoholis nepadeda kovoti su alkoholizmu šalyje.
Televizijos žiūrovas mano, kad populiariame animaciniame seriale rodomas alkoholis nepadeda kovoti su alkoholizmu šalyje.
Televizijos žiūrovas mano, kad populiariame animaciniame seriale rodomas alkoholis nepadeda kovoti su alkoholizmu šalyje.
Daugiau nuotraukų (5)

Mindaugas

Feb 2, 2018, 12:11 PM

Tas įstatymas sunkiai skynėsi kelią. Protestuoti ėmė ne tik veikėjai su ryškiaspalvėmis nosimis, bet ir meno žmonės, verslo ir prekybos atstovai. Rodėsi, kad tuoj tuoj minia išeis į gatves, kad ir toliau galėtų mėgautis velnio lašais, prarastų sveikatą, darną namuose ir stebintų pasaulį sugebėjimu išgerti didžiulį kiekį svaigalų.

Toks rekordas mums garbės tikrai nedaro. Iškilo būtinybė kažką daryti. Vienas iš tokių žingsnių – alkoholio reklamos draudimai. Anot Sveikatos apsaugos ministro Aurelijaus Verygos, tarptautinė praktika parodė, kad sumažinus alkoholio prieinamumą ir reklamą, pasiekiama gerų rezultatų. 

Manau, kad kai alkoholis mažiau kris į akis, žiniasklaida, spauda, reklamos kūrėjai nerodys patrauklių, bet nepageidautinų pavyzdžių, svaigalai nebebus mados dalykas švenčių, vaišių, laisvalaikio renginių metu.

Jo suvartojimo mastai mūsų šalyje turėtų mažėti ir taip visos susijusios su tuo ydos bus įveiktos.

Jei apsiimi visuomenę saugoti nuo blogos įtakos – imiesi kilnaus darbo. Bet ji lenda lyg yla iš maišo: nežinia, koks žurnalo puslapis gali išvesti iš doros kelio į negerus dalykus linkusį tautietį. 

Kartais jaunosios kartos ugdytojams nemažai nerimo kelia vaikiški filmukai ir pasakos. Kuris vaikas užaugo negirdėjęs „Alų midų gėriau, per barzdą varvėjo – burnoj neturėjau“. 

Štai vidury baltos dienos darbo dienomis per televiziją rodomas labai populiarus vaikiškas filmukas „Simpsonai“. Kiekvienoje serijoje bare pas „Mo“, tiesiogine to žodžio prasme, alus liejasi laisvai.

Dar geriau – vienoje iš serijų pats Houmeris su sūnumi Bartu, įvedus sausą įstatymą, gamino alkoholį ir tiekė į barą prekybai.

Kyla klausimas, ar veiksmingas bus alkoholio ribojimo įstatymas Lietuvoje, kai legaliai ir viešai televizijos eteryje patys jauniausi mūsų piliečiai gauna tokias pamokas? 

Žinoma, saugoti visuomenę nuo pagundų – geras dalykas, bet gal pirmiausia reikėtų efektyvios pagalbos degradavusiems asmenims, kurie patys išbristi iš bėdų nebegali ir traukia į liūną ne tik vienas kitą, bet ir savo vaikus. 

Gal reikėtų mažinti socialines įtampas, kurti darbo vietas, reformuojant įstaigas ir organizacijas – pagalvoti, kur dings atleisti žmonės. Šios esminės priemonės būtų efektyvesnės negu apsauga nuo reklamos.
 
***
 
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) Tabako ir alkoholio kontrolės skyriaus vedėjas Jurgis Kazlauskas komentavo, kad alkoholio reklamoje yra svarbūs du elementai – skatinimas vartoti alkoholį ir ryšys su įmonių komercine veikla.

Manau, kad tai nėra tie objektai, kur reikėtų ieškoti paslėptos alkoholio reklamos. Į juos reikėtų žiūrėti kaip į meno kūrinius, kurių tikslas nėra reklamuoti alkoholį ir didinti jo vartojimą“, – komentavo Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) Tabako ir alkoholio kontrolės skyriaus vedėjas J. Kazlauskas.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.