Namus dujomis šildęs vyras sulaukė netikėto laiško – žinia buvo kaip iš dangaus

Penktadienis, savaitgalinė nuotaika, viskas kaip ir tvarkoj... Bet, kaip iš dangaus... Ar gali būti taip, kad už vieną kubinį metrą dujų sumokėsi 49,06 eurus? Pasirodo, gali! Be jokio protingumo kriterijų, be jokio visiškai logiško žingsnio link kliento siekiant išvengti tam tikrų nuoskaudų.

Skola dėl perskaičiuoto dujų mokesčio kaip reikiant supykdė autoriaus šeimą.<br>M.Patašiaus asociatyvioji nuotr.
Skola dėl perskaičiuoto dujų mokesčio kaip reikiant supykdė autoriaus šeimą.<br>M.Patašiaus asociatyvioji nuotr.
Skola dėl perskaičiuoto dujų mokesčio kaip reikiant supykdė autoriaus šeimą.<br>M.Patašiaus asociatyvioji nuotr.
Skola dėl perskaičiuoto dujų mokesčio kaip reikiant supykdė autoriaus šeimą.<br>M.Patašiaus asociatyvioji nuotr.
Skola dėl perskaičiuoto dujų mokesčio kaip reikiant supykdė autorių.<br>V.Ščiavinsko asociatyvioji nuotr.
Skola dėl perskaičiuoto dujų mokesčio kaip reikiant supykdė autorių.<br>V.Ščiavinsko asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Giedrius

Feb 28, 2018, 1:49 PM, atnaujinta Feb 28, 2018, 2:42 PM

Istorija tokia. Iš „Lietuvos dujų tiekimas“ gavau štai tokį laišką: „Mielas Kliente, norime pranešti, kad 2017 metais suvartojote mažiau dujų nei planavote pasirinkę 2 dujų klientų grupę. Kadangi 2017 m. suvartojote – 500 m³ dujų, priskyrėme Jus labiau Jūsų vartojimo įpročius atitinkančiai – 1-ai klientų grupei (0 m³ – 500 m³ per kalendorinius metus).

Paskutinis Jūsų mokėjimas atliktas 2017.10.16 (234,9 euro), o Jūsų mėnesio mokestis priskaitytas iki 2018.01.31.“

Kelis kartus skaičiau, kol supratau. Gyvenu nuosavame name. Per metus sunaudoju vidutiniškai ne mažiau nei 1000 m3 dujų (per 7 metus sunaudojau 9000 m³ dujų). Tiesiog nemoku kas mėnesį, užmoku už kelis šimtus kubų porą kartą per metus ir nesuku galvos. Pasirodo, už 2017 metus sugebėjau apmokėti lygiai už 500 m³ dujų (ir pataikyk tu taip...), ko pasekoje buvau gražioj formoj automatiškai pervestas į kitą mokėtojų grupę ir likau skolingas 49,06 euro. 

Viso to nebūtų, jei būčiau sumokėjęs bent 1 m³ daugiau… Bandydamas skambinti mokamu aptarnavimo telefonu 1802 dar kartą esu „numelžiamas“, kol 2 minutes moters/robotės balsas pristatinėja man, kokį mygtuką spausti, kad išgirsčiau gyvo žmogaus balsą. Konsultantės, kaip visada, tokiu atveju niekuo padėti negali, tiesiog sistema taip veikia. Žodžiu…

Tiesiog labai apmaudu, neturiu ką pasakyti. Esu nusivylęs. Keista, kad kai už dujas sumoku į priekį, negaunu pranešimo, kad, mielas kliente, ačiū už Jūsų pinigus, kuriuos mums paskolinate ir kuriais mes galime naudotis nemokėdami jokių procentų…

Sumokėsiu aš šią skolą. Tiek to. O „Lietuvos dujų tiekimas“ be jokios abejonės greitai taps viena pelningiausiai dirbančių įmonių ne tik Lietuvoje. Kad tik mums nuo to būtų geriau...

***

„Lietuvos dujų tiekimo“ Komunikacijos vadovas Paulius Jakutavičius, komentuodamas šią situaciją, pirmiausiai paaiškino keletą esminių dalykų apie pačią kainodarą, klientų įsipareigojimus deklaruoti faktinius skaitiklių rodmenis.

„Mūsų – „Lietuvos dujų tiekimo“ kainodara yra sudaryta gamtinių dujų skirstymo paslaugų kainodaros, kurioje klientai diferencijuojami į grupes priklausomai nuo faktiškai jiems paskirstyto dujų kiekio per kalendorinius metus, pagrindu. Ši kainodara, klientų grupės, kaip ir pačios kainos, yra derinama su Valstybine kainų ir energetikos kontrolės komisija.

Jeigu kalbant apie vidutinį suvartojimą, tai pirmosios grupės klientai vidutiniškai per metus suvartoja apie 50 kubinių metrų dujų, o antrosios ir trečiosios grupės klientai – apie 1500 kubinių metrų.

Antrajai grupei taikomas didesnis nei pirmajai grupei mėnesio mokestis (pastovioji dalis), bet mažesnė vieno kubinio metro kaina.

Kitas svarbus dalykas – sutartyse klientai įsipareigoja kiekvieną mėnesį deklaruoti faktinius skaitiklio rodmenis, t.y. pranešti mums, kiek per mėnesį buvo suvartota dujų. Tai paprastai daroma mokant už dujas.

Kol kas tai yra vienintelis būdas, (išskyrus kontrolinius rodmenų nurašymus, kuriuos daro tinklo operatorius, skirtingais laikotarpiais ir paprastai ne dažniau kaip kartą per metus), kaip mes galime įvertinti klientų vartojimą ir jo priskyrimą vienai ar kitai klientų grupei.

Metams pasibaigus yra peržiūrimi klientų atlikti mokėjimai ir deklaruoti rodmenys, pagal tai sprendžiama, į kokią klientų grupę patenka.

Šiuo konkrečiu atveju kliento situacija yra žinoma – klientas su mumis susisiekė, jo prašymas grąžinti jį į antrąją klientų grupę ir perskaičiuoti mokėjimus pagal šios grupės tarifus yra svarstomas. 

Akivaizdu – ir pats klientas pripažįsta, kad mokėdamas jis nelabai paiso sutartyje numatytos atsakomybės ir moka ne pagal faktinį suvartojimą.

Bet, kol dar nėra priimtas sprendimas, apie šio prašymo pagrįstumą kalbėti ir jo vertinti nenorėčiau.

Bendrai kalbant tokios situacijos nėra dažnos, bet pasitaiko metų pradžioje, kai klientams tenka perskaičiuoti mokėjimus už praėjusius metus. Dalis tokių atvejų kyla dėl to, kad nepasirūpinama laiku deklaruoti rodmenų, dalis atvejų būna, kai išties vartojimas dėl įvairių aplinkybių balansuoja ties ta 500 kubinių metrų riba.

Nepaisant to, kad pagal sutartį turime teisę elgtis pakankamai griežtai ir visus, kas pagal mokėjimus ir deklaruotus rodmenis nesuvartojo daugiau kaip 500 kubinių metrų dujų perkelti į pirmąją grupę, tačiau klientams kreipiantis, į kiekvieną situaciją žvelgiame ir nagrinėjame individualiai, peržiūrime ankstesnių laikotarpių deklaruotų rodmenų istoriją, kontrolinių nurašymų duomenis ir panašiai.

Todėl raginame klientus tikrinti skaitiklius, nedaryti „mokėjimų į priekį“, pranešti faktinius rodmenis kas pusmetį, o ypač metų pabaigoje, kad vėliau nekiltų panašių nesusipratimų ir nemalonių siurprizų“, – komentavo „Lietuvos dujų tiekimo“ Komunikacijos vadovas Paulius Jakutavičius.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.