Abiturientė po valstybinio matematikos egzamino: „Negaliu tylėti“

Esu viena iš daugiau kaip 18 tūkst. abiturientų, birželio 14-ąją laikiusių matematikos egzaminą. Žinoma, praėjus keletui dienų po egzamino, audros lyg ir nurimo, daugelis Lietuvos abiturientų susitaikė su mintimi, kad egzaminas buvo sunkus. Tačiau tai ne priežastis tylėti.

 Juk yra daugybė sričių, kuriose matematikos net neprireikia studijuojant.<br> 123rf asociatyvi nuotr.
 Juk yra daugybė sričių, kuriose matematikos net neprireikia studijuojant.<br> 123rf asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Monika

Jun 18, 2019, 6:14 AM

Vis dar sunku suvokti, kodėl būtent matematikos egzaminą iškėlė kaip tokį svarbų, kad jį būtina laikyti norint stoti į valstybės finansuojamą vietą universitete ar kolegijoje.

Yra daugybė mokinių, kuriems matematika mokykloje einasi lyg sviestu patepta, tačiau ne visi tokie esame. Jei man nepatinka matematika, kodėl privalau laikyti egzaminą, norėdama įstoti į valstybės finansuojamą vietą? Nejaugi esu mažiau verta studijuoti nekišant begalybės pinigų, jei sunkiai sekasi matematika?

Juk yra daugybė sričių, kuriose matematikos net neprireikia studijuojant. Tad kam kišti į galvą tai, kas nepatinka, kas niekados nesisekė, jei galėčiau laikyti tik tuos egzaminus, kurių man tikrai prireiks?

Bet ne. Jei nesi turčių vaikutis ar tiesiog nenori leisti pinigų (kurie, beje, yra didelėmis sumomis) studijoms, tu privalai mokėti matematiką, ir net nesvarbu, kad ateity tu mokysiesi tai, kam matematikos neprireiks.

Daugybę kartų ginčijausi su matematikos mokytoju, kam man reikalinga matematika, jei noriu studijuoti humanitarius mokslus, ir mokytojas argumentuodavo tuo, kad matematika lavina loginį mąstymą.

Taip, čia yra tiesos, tačiau jei nemoku matematikos, jei ji man nesiseka, tai dar nereiškia, kad mano loginis mąstymas yra visiškai žemo lygio.

Esu pasipiktinusi tokia nauja stojimų tvarka, kad būtina išlaikyti matematikos egzaminą norint įstoti į valstybės finansuojamą vietą.

Po šio egzamino žuvo daugybės mokinių viltis studijuoti aukštosiose mokyklose tam neišleidžiant krūvos pinigų. Netgi mokiniai, gerai mokantys matematiką, susimąstė, kad painus egzaminas palaidojo jų viltis gauti aukščiausiąjį įvertinimą – „šimtuką“.

Galbūt ši išsakyta nuomonė ir nieko nepakeis, tačiau yra žmonių, drįstančių pasakyti, kad laikas žvelgti į mokinius iš kitos perspektyvos ir nespausti jų mokytis to, kas jiems nesiseka, ir ko nėra jų noruose, o pradėti atsižvelgti į pačių mūsų norus, galimybes.

Juk ne visi esame vienodi ir tikrai turime talentų skirtingose srityse, tad valstybė ir mokyklos turėtų mums padėti skleistis, tobulėti ten, kur mums sekasi, o ne žlugdyti svajones, kas būtent dabar ir vyksta.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.