Autobusais per karščius pasivažinėjęs kaunietis įžvelgė kai ką įtartino

Kaip mes galime prašyti, kad žmonės daugiau naudotųsi viešuoju transportu vietoj automobilių, mažinti spūstis mieste, rūpintis miesto ekologija, kai jiems teikiama tokios prastos kokybės paslauga? Žmonės važiuoja raudonais veidais. 

 Daugumoje naujų autobusų įrengtos oro kondicionavimo sistemos.<br> M.Patašiaus nuotr.
 Daugumoje naujų autobusų įrengtos oro kondicionavimo sistemos.<br> M.Patašiaus nuotr.
Karštis ir komforto nebuvimas – ne tas pats?<br> M.Patašiaus nuotr.
Karštis ir komforto nebuvimas – ne tas pats?<br> M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Kęstutis

Jul 1, 2019, 9:14 PM

Kaskart atėjus karštoms vasaros dienoms, Kauno viešajame transporte išryškėja vėdinimo salonuose problemos. Nors įmonės „Kauno autobusai“ atstovai nuolat tikina, kad padėtis kontroliuojama, tačiau problemos kasmet vėl kartojasi.

Trys nesusipratimai

Kadangi viešuoju transportu tenka naudotis kasdien, gerai žinau situaciją. Pastaruoju metu autobusų parkas iš esmės atsinaujino. Šiais metais buvo nupirkti 25 įvairių markių nauji autobusai. Reikia pabrėžti ir tai, kad visi šie autobusai turi oro kondicionavimo sistemas.

Pačią šilčiausią šios vasaros savaitę teko važiuoti įvairių markių autobusais. Oro temperatūra Kaune tuo laiku siekė apie 30 laipsnių karščio. Stebėjau situaciją ir žymėjausi, kur buvo kondicionuojama. Štai rezultatai.

Pirmiausia teko važiuoti su „Volvo“ autobusais. Vienas vairuotojas važiavo neįjungęs oro kondicionieriaus. Viduje buvo labai karšta. Vakare kitas tokio pat autobuso vairuotojas net 22 valandą vakaro buvo įjungęs kondicionierių, kai lauke jau nebuvo karšta. Todėl iš karto kyla klausimas: kas trukdė įjungti oro kondicionierius kitiems tokį pat autobusą vairavusiems?

Antra – važiavimas su „Soliariu“. Vienas vairuotojas važiavo su atidarytais langais, o oro kondicionieriai buvo išjungti. Tuo tarpu važiuojant su kitu šio tipo autobusu buvo malonu ir vėsu, nes akivaizdu, kad buvo įjungtas oro kondicionierius.

Trečia. „Temsa“ markės autobusu nevažiavau, tiesiog mačiau jį gatvėje. Autobusas važiavo su atidarytais langais, nors žinau, kad jame įrengtas kondicionierius. Teko važiuoti su ne vienu šios markės autobusu ir anksčiau, tada salone langų atidarymo rankenėlės buvo užrakintos, tad ir panorėję keleiviai fiziškai be įrankių langų neatidarytų. 

Ar vairuotojai piktnaudžiauja?

Peršasi išvada, kad kai kurie vairuotojai galimai piktnaudžiauja. Dėl asmeninių tikslų, taupydami kurą, akumuliatorių resursus ar dėl kitų priežasčių, oro kondicionierių jie nejungia. Kitas variantas, kad galbūt kai kuriuose autobusuose oro kondicionieriai įrengti, tačiau neveikia? 

Tai negali būti įmonės pasiteisinimas, nes prieš vasaros sezoną buvo daug laiko patikrinti oro kondicionierių veikimą ir, esant reikalui, juos sutaisyti.

Susidaro įspūdis, kad įmonė nepakankamai kontroliuoja situaciją ir, manau, nesirūpina, kad Kauno miesto gyventojai ir svečiai gautų kokybiškas viešojo transporto paslaugas.

Kai kurie turi ir sveikatos problemų, kurias nenormalus karštis viešajame transporto gali tik paskatinti. Ar asmenys, kurie atsakingi už šių problemų sprendimą, patys važinėja viešuoju transportu? Kai kuriose šalyse teko važiuotu su žymiai senesniais autobusais nei mus veža Kauno mieste. Tačiau oro kondicionieriai veikė labai efektyviai. 

Kilo keli klausimai

Už mūsų, mokesčių mokėtojų, pinigus nuolat perkama dešimtys naujų ir naudotų autobusų. Paskutiniai nupirkti „Temsa“ autobusai visi be išimties yra su oro kondicionieriais. Tačiu kodėl jie neveikia ar nėra įjungiami? Ar įmonė skiria nuobaudas vairuotojams, kurie piktnaudžiauja tokiais dalykais?

Beje, įmonė, manau, turi nemažai autobusų ir troleibusų, kuriuose langai apskritai neatsidaro. Juose yra tik stoglangiai, o oro kondicionieriai neįrengti. Vėlgi, kai kurie vairuotojai stoglangių neatidaro, o keleiviai neturi jokių galimybių patys atidaryti.

Kyla klausimas, kuo žmonėms kvėpuoti autobuso ar troleibuso viduje, kai aplinkos temperatūra yra aukšta? Kelis kartus paklausęs vairuotojų, kodėl neatidarytii stoglangiai, esu sulaukęs atsakymo, kad jie neveikia. Jei tai tiesa, ar iki šiltojo sezono pradžios yra ne įmonės atsakomybė tokius gedimus pašalinti? 

***

Įmonės „Kauno autobusai“ viešųjų ryšių specialistė Patricija Elžbieta Zarankaitė teigė, kad nėra nuostatų ar taisyklių, apibrėžiančių būtinybę užtikrinti tam tikrą temperatūrą.

„Visi bendrovės vairuotojai yra įpareigoti įjungti kondicionavimo sistemas visuose autobusuose, kuriuose jie yra sumontuoti. Nepaisant to, kai kurie bendrovės autobusai neturi gamintojo sumontuotos kondicionavimo sistemos keleiviams.

Įmonės „Kauno autobusai“ vairuotojų pareiginiuose nuostatuose nurodoma, kad „Vairuotojas vykdydamas darbinę veiklą užtikrina keleivių augumą ir komfortą.“ Nėra nuostatų ar taisyklių, apibrėžiančių būtinybę užtikrinti tam tikrą temperatūrą.

Ypač karštomis dienomis, oro kondicionieriams dirbant pilnu pajėgumu, neišvengiama su kondicionieriais susijusių gedimų. Norime patikinti, kad dedame visas pastangas, kad atsiradę gedimai būtų nedelsiant pašalinti.

Per dieną vidutiniškai sugenda 4-5 autobusai. Neseniai bendrovė įsigijo antrą kondicionavimo aptarnavimo stotelę, padėsiančią dar operatyviau papildyti kondicionierius. Kondicionavimo sistemai sugedus autobusai iš karto yra taisomi. Autobusais, kuriuose yra sugedusi kondicionavimo įranga, neatsidaro langinės ar stoglangiai, karštuoju metu stengiamės keleivių nevežti, pakeisdami juos tais autobusais, kuriuose atsidaro langinės ir/arba liukai.

Transporto priemonėse, kuriose yra sumontuota kondicionavimo sistemą, kondicionierius pradeda vėsinti automatiškai. Klimato kontrolės sistema automatiškai pradeda aušinti transporto priemonės saloną, temperatūrai pakilus aukščiau nustatytos minimalios ribos.

Taip pat norime atkreipti keleivių dėmesį į kokybiškam kondicionavimui reikalingas sąlygas. Rekomenduojame transporte veikiant kondicionavimo sistemai nedarinėti langinių ar stoglangių. Esant didesnei nei 30 laipsnių temperatūrai kondicionavimo sistemos paveikumas yra mažesnis ne tik dėl kas kelias minutes atsidarančių durų, bet ir dėl atidarytų langinių“, – paaiškino P. E.Zarankaitė.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.