Ištiko šokas: atsisakė pensijos kaupimo, bet buvo paliktas kaupti

Pastaruoju metu kalbant apie pensijų reformos rezultatus, yra kilęs susirūpinimas dėl galimai neskaidrių ir neteisėtų Sodros veiksmų, siekiant suklaidinti piliečius teikiant prašymus dėl atsisakymo dalyvauti pensijų kaupime.

 Priešingu atveju kyla klausimas, kam tokia funkcija, per kurią net pasikeisdavo vartotojo statusas į „pensijų kaupime nedalyvauja“ apskritai buvo įdiegta, jeigu ji nieko nekeitė?<br> R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
 Priešingu atveju kyla klausimas, kam tokia funkcija, per kurią net pasikeisdavo vartotojo statusas į „pensijų kaupime nedalyvauja“ apskritai buvo įdiegta, jeigu ji nieko nekeitė?<br> R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
 Priešingu atveju kyla klausimas, kam tokia funkcija, per kurią net pasikeisdavo vartotojo statusas į „pensijų kaupime nedalyvauja“ apskritai buvo įdiegta, jeigu ji nieko nekeitė?<br> 123rf asociatyvi nuotr.
 Priešingu atveju kyla klausimas, kam tokia funkcija, per kurią net pasikeisdavo vartotojo statusas į „pensijų kaupime nedalyvauja“ apskritai buvo įdiegta, jeigu ji nieko nekeitė?<br> 123rf asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (9)

Susirūpinęs skaitytojas

Jul 25, 2019, 10:39 AM, atnaujinta Jul 25, 2019, 10:57 AM

Iki 2019 m. liepos 1 d., iki kada buvo galima pateikti prašymą dėl atsisakymo dalyvauti pensijų kaupime, „Sodra“ savo svetainės „ManoSodra“ vartotojų pagrindiniame puslapyje buvo aktyvavusi mygtuką, suteikiantį galimybę kelių mygtukų paspaudimu užpildyti standartinę formą, pažymėti langelį varnele ir patvirtinti savo atsisakymą dalyvauti pensijų kaupime.

Patvirtinus savo atsisakymą, vartotojo paskyros informacijos pasikeisdavo, nurodant, kad asmuo pensijų kaupime nebedalyvauja (tekstas raudona spalva).

Taigi, nors atrodytų, kad pačios Sodros svetainėje pateikta funkcija lyg ir leidžia patvirtinti vartotojo nedalyvavimą pensijų kaupime, ir atitinkamai pakeičia vartotojo statusą, prieš 2 savaites paaiškėjo, kad tokia funkcija galimai buvo įdiegta į „ManoSodra“ su tikslu suklaidinti sistemos naudotojus – po 2019 m. liepos 1 d. didelė dalis Lietuvos piliečių netikėtai gavo pranešimą, kad jie visgi dalyvauja pensijų kaupime, nepaisant to fakto, kad pačios „Sodros“ svetainėje „ManoSodra“, naudodamiesi „Sodros“ įdiegtomis funkcijomis, išreiškė ir patvirtino savo nesutikimą dalyvauti pensijų kaupime.

Faktą, kad šių asmenų patvirtinti pareiškimai buvo priimti ir patvirtinti, įrodo pačios „Sodros“ internetinėje svetainėje „ManoSodra“ pateikta informacija (https://gyventojai.sodra.lt/faces/pages/forms/auth/gdr14.jspx), kuri iki šiol buvo slepiama, o nuo šios dienos yra net ir panaikinta, ir tai tik kelia daugiau abejonių dėl pensijų reformos įgyvendinimo būdų skaidrumo ir sąžiningumo.

Manytina, kad tokiais nesąžiningais ir apgaulingais veiksmais, leidžiant vartotojams galvoti, kad jie tinkamai išreiškė nesutikimą, yra siekiama suklaidinti didelę dalį piliečių ir tokiu būdu pritraukti kuo didesnį kiekį asmenų dalyvauti pensijų kaupime. Priešingu atveju kyla klausimas, kam tokia funkcija, per kurią net pasikeisdavo vartotojo statusas į „pensijų kaupime nedalyvauja“ apskritai buvo įdiegta, jeigu ji nieko nekeitė?

Gerbiamas pilieti, būk budrus ir pasitikrink, ar ir tu nepakliuvai į šiuos spąstus!

„Sodros“ specialistų komentaras

„Pagal skaitytojo pateiktą informaciją nepakanka duomenų nustatyti, kodėl šiuo atveju jam nepavyko išsiųsti prašymo.

Tie gyventojai, kurie buvo naujai įtraukti į pensijų kaupimą, taip pat tie, kurie 2013 m. buvo sustabdę įmokų pervedimą, 2019 m. sausį gavo pranešimus. Juose buvo informuojama, kad norėdami atsisakyti dalyvauti pensijų kaupime arba nuo liepos 1 d. neatnaujinti pensijų kaupimo įmokų pervedimo, turi pranešti apie tai „Sodrai“.

Kitaip tariant, prisijungę prie „Sodros“ asmeninės paskyros gyventojui, pateikti atitinkamą prašymą, dėl kurio teiraujasi skaitytojas. Šį prašymą buvo galima pateikti iki liepos 1 d. ( imtinai), formoje varnele pažymint pasirinkimą.

Kiekvienas gyventojas, išsiuntęs tokį prašymą „Sodrai“, sulaukė patvirtinimo, kad prašymas priimtas. Šį patvirtinimą gyventojas gali pasitikrinti savo paskyroje, pasirinkęs skyrių „Žinutės“.

Gali būti, kad skaitytojas neatkreipė dėmesio į tai, kad užpildytas prašymas nebuvo išsiųstas, bet buvo išsaugotas „Juodraščiuose“. Kaip minėta, prašymo forma galiojo ir buvo galima ją siųsti iki liepos 1 d. imtinai. Vėliau jos išsiųsti ir priimti nebebuvo galima, net jei ji buvo išsaugota „Juodraščiuose“.

Kad galėtumėme patikrinti visas aplinkybes ir išsiaiškinti, maloniai kviečiame skaitytoją kreiptis tiesiogiai į „Sodrą“.

Tai galima padaryti prisijungus prie gyventojo paskyros „Sodros“ interneto svetainėje, užpildžius ir pateikus (išsiuntus) prašymą/skundą. Prašytume nurodyti visas aplinkybes, o jas išsiaiškinus, skaitytojas gautų asmeninį atsakymą į pateiktus klausimus.

Taip pat primename, kad apie pensijų kaupimo reformą gyventojai buvo informuojami įvairiomis priemonėmis – nuo įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių pensijų kaupimą, pasikeitimo. Į „Sodros“ asmenines paskyras gyventojai gavo laiškus su detaliais paaiškinimais, kokios yra galimybės (kaupti ar nekaupti) ir ką jie turėtų padaryti pasirinkę sprendimą. Taip pat buvo nurodyta, kad teisės aktai numato pasirinkimo ir pranešimo apie savo pasirinkimą galimybę tik iki liepos 1 d.“, – komentavo „Sodra“.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.