Norėjo susirasti darbą, tačiau tokio darbdavių rinkodaros triuko liko nesupratęs

Noriu pakalbėti apie žiauriai užknisantį reiškinį, kuris užgimė dar gerokai prieš pandemiją, taigi su ja nėra susijęs. Kalbu apie vieną bjaurų rinkodaros triuką, kurio tikslų taip iki galo ir nesupratau.

Paslaugos telefonu. <br>V.Skaraičio nuotr.
Paslaugos telefonu. <br>V.Skaraičio nuotr.
Paslaugos telefonu. <br>T.Bauro nuotr.
Paslaugos telefonu. <br>T.Bauro nuotr.
Paslaugos telefonu. <br>M.Patašiaus nuotr.
Paslaugos telefonu. <br>M.Patašiaus nuotr.
Paslaugos telefonu. <br>M.Patašiaus nuotr.
Paslaugos telefonu. <br>M.Patašiaus nuotr.
Paslaugos telefonu. <br>G.Bitvinsko nuotr.
Paslaugos telefonu. <br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Diana

Oct 15, 2021, 7:10 PM

Nesupratau ne todėl, kad esu kokia nors neišsilavinusi ar nemokėčiau naudotis išmaniosiomis technologijomis. Tai puikiai sugebu, galbūt netgi kur kas geriau nei statistinis lietuvis. Ne vienam žmogui padėjau įsidiegti antivirusines programas, instaliavau ir kitus dalykus, esu kūrusi reklaminius puslapius, nes tokia mano specialybė. Tikrai nesu plokščiažemininkė, antivakserė ar acto garintoja. Pasitikiu mokslu, skiepijausi ir turiu galimybių pasą (GP), manęs jokios sąmokslo teorijos neveikė ir neveikia.

Tiesa, GP naudoju tik tada, kai tikrai to reikia. Jei yra galimybė apsipirkti mažoje krautuvėlėje, aš taip ir darau. Ir didžiuosiuose prekybos centruose stengiuosi lankytis ten, ir eiti tik pro tas duris, kur nuskenuojant šį „dokumentą“ neiššoka ekrane vardas ir pavardė bei gimimo metai, o tik užrašas GALIOJANTIS. Įsiminiau, kur taip yra ir einu tik ten. Na, bet aš ne apie galimybių pasą, bet apskritai apie visokius kvailų kvailiausius registravimus, apsunkinimus ir apsisunkinimus, paprasto dalyko padarymu sudėtingu.

Einam prie esmės. Mažiesiems ieškojau rudeninių striukių. Vaikai greitai išauga, todėl geriausia pirkti „iš antrų rankų“, iš kitų žmonių, kuriems tie rūbai jau nebereikalingi. Taip ir pigiau, ir vartojimas mažinamas, ir kitam gero padarai nusipirkęs ir sumokėjęs.

Taigi, ėmiausi naršyti pagal raktinius žodžius. Išmetė gerai žinomą platformą, kurios pavadinimo neminėsiu, kad nereklamuočiau. Nufotografuoti gražiausi drabužėliai. Apsidžiaugiau ir jau ieškau telefono, kaip paskambinti savininkei, kad galėtume susitarti. Kur tau... Telefonas nenurodytas. Ieškau elektroninio pašto. Irgi nėra. Tai gal tiesiogiai galima parašyti pardavėjai per „chat“? Taip, tokia funkcija lyg ir turėtų būti bei veikti. Lyg ir radau...

Deja, deja. Pardavėjai gali parašyti tik tos platformos bendruomenės narys. Tam, kad užsiregistruotum, reikia vėlgi pildyti kažkokius laukus, palikinėti savo duomenis. Nesupratau, kam to reikia? Kas čia? Pažinčių portalas?

Spjoviau, nusikeikiau, pamaniau, kad čia jų reikalas, kas kūrė tokią nesąmonę, tegu jie ir murkdosi tarpusavyje toje savo bendruomenėje. Tada atsiverčiau paprastą, normalų skelbimų portalą. Neilgai trukus radau kuo puikiausią striukę, paskambinau pardavėjai, susitikome, apžiūrėjau prekę ir kiek pasiderėjus nusipirkau.

Mažesniajam vaikui striukę radau taip pat, tik ji buvo parduodama kitame Lietuvos gale. Ką gi, vėl paskambinau, suderinome, padariau pavedimą ir po kelių dienų prekę gavau paštomatu. Aišku, rinkčiausi tą pardavėją, kuris tame pačiame mieste, bet tokia striukytė, deja, buvo kitur.

Ką gi, paprasta, nesudėtinga. Paskambini ir tariesi. Taip šiemet ir vyresnėlei butuką suradome. Žiūrėjome skelbimus ir skambinome agentams. Nereikėjo nei kažkur registruotis, nei kadrilio šokti tam, kad būtų pasiektas pardavėjas.

Kitas pavyzdys dar labiau užknisantis. Mano vyras ieškojo papildomo darbo. Skelbimų kiek tik nori. O kaip susisiekti su darbdaviu? Ne, ne, ne. Ne jam turi siųsti savo CV, turi kelti į portalą. Darbdavys, matote, kaip Dievas, jis nepasiekiamas, nematomas, jam nepaskambinsi, neparašysi, nepaklausi. Nesusisiekti ir su jo sekretore. Tu turi išstatyti save portale ir neturėti galimybių normaliai pakalbėti ir išsiaiškinti, kas ir kaip.

Čia, matote, tave darbdavys renkasi, tiksliau, net ne tave, o tavo CV. Ir tai dar netiksliai parašiau: ne darbdavys renkasi, o jo atstovų atstovai, pasisamdę agentūrėle. Iš tiesų tai mes renkamės darbdavius, ieškome kur kuo brangiau parduoti savo intelektualinį potencialą ar darbo jėgą, o ne jie. Galiausiai vyras pats įmetė skelbimą į skelbimų portalą, nurodė telefoną, parašė ką gali pasiūlyti, ir labai greitai atsirado.

Taigi patys susikuriate visokius biurokratizmus ir paskui verkiate, kad jūsų prekių niekas neperka ir kad darbuotojų ar paslaugų teikėjų nerandate. Ar taip sunku tiesiog nurodyti telefoną?

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kodėl iškrėsta Darbo partijos būstinė?
Gyvai
Gyvai: komentarai apie Vilniuje kilusį gaisrą ir situacijos suvaldymą