Parduotuvių išsiilgusiai senolei apsipirkimas kainavo brangiai: sumokėjus 900 eurų pasijuto apgauta

Šiuo daugumai lietuvių jautriu laikotarpiu juridiniai asmenys naudojasi silpnąją visuomenės dalimi – buvusiais tremtiniais, senyvo amžiaus žmonėmis, senjorais.

 Buitinė technika.<br> 123rf.com asociatyvioji nuotr.
 Buitinė technika.<br> 123rf.com asociatyvioji nuotr.
 Buitinė technika.<br> 123rf.com asociatyvioji nuotr.
 Buitinė technika.<br> 123rf.com asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Irutė

Mar 12, 2022, 8:12 PM, atnaujinta Mar 12, 2022, 8:17 PM

Kodėl kalbu šia tema? Todėl, kad tai ypatingai palietė mane asmeniškai... Mano vienu artimiausių žmonių buvo manipuliuojama, pasinaudota sužaidus karo tema, „nes tuoj prekyboje nebus buitinės technikos, nes... karas, buitinė technika renkama Ukrainoje“; „atvažiuokite tuojau pat, nes jūsų norima prekė tuoj pat bus nupirkta“ ir tt.

Senyvo amžiaus tremtinė buvo apgauta Alytuje. Pritaikyta neegzistuojanti nuolaida, naudotas psichologinis ir emocinis spaudimas ir dvi buitinės prekės parduotos didesne kaina negu buvo sutarta.

Sumokėjus pinigus už buitinę techniką ir nuslūgus emocijoms senjorė paskambino pasidžiaugti, kad konsultantai jai pritaikė nuolaidą, padėjo nusipirkti norimas prekes.

Patikrinus kainas internete paaiškėjo, kad nuolaida nebuvo pritaikyta ir senjorė susimokėjo žymiai daugiau, negu tuo metu buvo skelbiama kaina internetinėje parduotuvėje. Susisiekus su Alytaus filialo parduotuvės vadovu buvo paaiškinta, kad kainos gali keistis kas valandą, kad senjorė sutiko mokėti jai pasakytą kainą ir kad grąžinti prekes, už kurias buvo sumokėta daugiau, negalima. Nors jos fiziškai yra parduotuvės patalpose.

Parduotuvės vadovas bendravo arogantiškai, nebuvo linkęs į jokius kompromisus ir pareiškė, kad grąžinti prekės nesiruošia, nes parduotuvė praras pardavimus ir komisinius. Teisiškai taip, elektroninės prekės, pirktos parduotuvėje, nėra grąžintina prekė, tačiau tą pačią prekę perkant internetu, ją galima gražinti per 14 dienų, teisiškai...

Tačiau yra ir žmogiškasis faktorius – jeigu prekė nepristatyta ir vis dar pardavėjo rankose, jeigu žmogus, nesugebantis naudotis internetu ir pats savarankiškai negalintis pasitikrinti kainų, psichologinio spaudimo būdu priverčiamas tas prekes įsigyti, suvokia padaręs klaidą...

Kas gina jo interesus? Kas gina seno žmogaus teises šiuo emociškai sudėtingu laikotarpiu? Juk paprasčiausia manipuliuoti ir gąsdinti labiausiai pažeidžiamą visuomenės grupę. Aš suvokiu, kad teisiškai įrodyti mano aprašytą situaciją yra sudėtinga ir dėl 100 eurų to neverta daryti, tačiau...

Tos dvi prekės vis dar yra parduotuvėje, klientei nepristatytos, bet grąžinti jų taip pat nėra galimybės, nesvarbu, kad manipuliuojant kliente jos buvo nesąžiningai jai parduotos. Ir esmė čia ne piniguose, o žmogiškumo trūkume. Negi mes esame tokia supuvusi visuomenė, kuri dėl papildomo komisinio procento pasiruošusi paminti moralę, sąžinę ir manipuliuoti labiausiai pažeidžiama visuomenės dalimi?

O jūs žinote, kokia vidutinė senjorų pensija? Ar suvokiate, ką reiškia tokiam žmogui susimokėti beveik 900 eurų ir suprasti, kad jis buvo apgautas?

P.S. Senjorės vaikai jai siūlė prekes užsakyti internetu, tačiau po dvejų metų izoliacijos dėl kovido moteris norėjo tiesiog savarankiškai, kaip senais gerais laikais savo reikalais pasirūpinti pati... Asmeninė nuomonė, tačiau... Senjorai, saugokitės!

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.