Taip nutrintų kojų nematė 40 metų: mamą labiausiai nustebino pardavėjų atsakymas

Žieminius botus dukrai nupirkusi mama Raminta liko priblokšta, kai pamatė, jog avint vienos populiarios firmos batus mergaitės blauzdos buvo iki žaizdų nutrintos jau po pirmos dienos. Paprašiusi grąžinti pinigus moteris iš pardavėjų sulaukė neigiamo atsakymo.

 Skaitytojo nuotr.
 Skaitytojo nuotr.
 Skaitytojo nuotr.
 Skaitytojo nuotr.
 Skaitytojo nuotr.
 Skaitytojo nuotr.
 Skaitytojo nuotr.
 Skaitytojo nuotr.
 Skaitytojo nuotr.
 Skaitytojo nuotr.
 Skaitytojo nuotr.
 Skaitytojo nuotr.
 Skaitytojo nuotr.
 Skaitytojo nuotr.
 Skaitytojo nuotr.
 Skaitytojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Raminta

Dec 14, 2022, 9:58 PM, atnaujinta Dec 17, 2022, 1:03 AM

Pardavėjas tikino, kad parduoti botai yra be defektų, todėl grąžinti pinigų nemato pagrindo. Ieškant atsakymo, kas tokiose situacijoje teisus, gali padėti Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba.

Tiesa, mama apgailestauja, kad iki to laiko, kai bus priimtas sprendimas, vaikas ir nepatogius batus gali išaugti, ir metų laikas pasikeisti.    

„UAB „Aukso Lyra“, „Batukas“ vaikiškos avalynės tinklas neprisiima jokios atsakomybės už nekokybiškus parduodamus vaikiškus batus, pinigų negrąžina. Batukas.lt naudojasi vaikiškų batų ekspertų, kuriems, neva, rūpi vaikų kojos ir sveikata, statusu.

Skundus vartotojų teisės, pasirodo, nagrinės net 90 dienų, ir klausimas, koks galutinis rezultatas. Jeigu vaikiškos avalynės tinklas siunčia tokius ciniškus atsakymus į pretenzijas be jokiu pagrindimų.

Manau, tai vaikų apiplėšinėjimas: įsigijus nekokybiškus batus, vaikui tenka pirkti kitus, o kol vartotojų teisės nuspręs, net koja išaugs, sezonas pasikeis. „Pasigooglinus“, pasirodo, jog „Batukas.lt“ tinklas nuolat negrąžina, nekeičia, neprisiima atsakomybės už savo parduodamas vaikiškas prekes.

Nusivylusių apgautų pirkėjų atsiliepimų daugybė. Pasiryžus savo atvejį viešinti, kad apsaugočiau kitus vartotojus. Juk tai vaikai, dauguma tokie maži, kad net negali įvardinti, jeigu jiems batai nepatogūs.

Batų poros kaina jau vidutiniškai kainuoja 60–80 eurų, sezonui vienos poros dažniausiai neužtenka, koja išauga, bet kai batų neįmanoma avėti net valandą, tai jau tikrai per daug.

7-metei dukrai ieškojau patogių, neperšlampamų batų kassavaitiniams žygiams ugdymo įstaigoje. Ilgai matavęsi išsirinkom „Viking“ botus „Ozo“ „Batukas.lt“ parduotuvėje, kurie yra lengvi, turintys kokybiško prekės ženklo įvaizdį. Kaip guminiai – brangūs (38,83 Eur).

Pasirodo, sekančią dieną per 1 valandos ar net trumpesnį „Viking“ botų avėjimo laikotarpį naujieji „Viking“ botai vaikui pritrynė blauzdas iki žaizdų net per storas minkštas kelnes.

Dukra negalėjo pilnavertiškai dalyvauti renginyje, patyrė skausmą, ilgai gijo žaizdos (kojas žaloja ties viršutine dekoracija, einant greičiausiai liečiasi. Nutrynimai ant abiejų kojų toje pačioje vietoje). Aš per 40 metų dar niekad nebuvau susidūrusi ar girdėjusi, kad batai gali trinti blauzdas, todėl matuojantis parduotuvėje to numatyti neįmanoma.

Praėjus tik 2 dienom nuo pirkimo bandant susigrąžinti pinigus už nekokybišką prekę iš „Batukas.lt“ parduotuvės, iškart susidūriau su išankstine nuostata iš pardavėjo pusės jų negrąžinti. Net ir man pasidalinus žaizdotų vaiko blauzdų nuotraukomis, užduodant atsakingam personalui klausimus, ar čia dažnas ir normalus reiškinys – nutrintos vaiko blauzdos (batai trina ne pėdas, o blauzdas), klientų aptarnavimo vadybininke „Oze“ „Batukas.lt“ parduotuvėje prisistačiusi moteris tik ciniškai draskė man akis, kad jie nekalti, jog batai netinka mano vaikui. Esą nemokėjom pasimatuot ir pan.

Pasakė, kad oficialiai atsakys per 14 dienų. Paskutinę atsakymo į pretenziją dėl nekokybiškų batų dieną (gruodžio 1 d., apie 20 val.) gavau raštą, su tais pačiais iš anksto deklaruotais man teiginiais: „Batukus apžiūrėjome, defektų nesimato“, „Nežinome, kodėl batai netinka jūsų vaikui“ ir pinigų negrąžins.

Pasirašyta „Batukas.lt“ tinklo direktoriaus, nors su jokia vadovybe susisiekti neįmanoma. Koks ekspertas apžiūrėjo batus? Kur kokybės, bandymų kokie nors dokumentai? Pardavėja pasižiūri ir nemato defektų, tuo tarpu pirkėjas turi tai matyti ir nepirkti?

Batai trina konkrečiose vietose dėl netinkamų viršutinių dekoracijų, kurios paprastai matuojantis nesiliečia prie blauzdos ir neįmanoma iš anksto prognozuoti. „Batukas.lt“ tinklo atsakymas į pretenziją – be jokių įrodymų, remiantis tik subjektyvia jų pačių nuomone su siekiu negrąžinti pinigų. Ne profesionalų ar ekspertų“, – skundėsi mama Raminta.

* * *

„Batukas.lt“ atstovas Tomas Plioplys komentavo, kad situacija yra žinoma.

„Klientė kelis kartus buvo parduotuvėje, įvairiais negražiais epitetais užgauliojo darbuotojus, darbuotojai net norėjo iškviesti apsaugą, kad išvestų klientę iš parduotuvės. Tą gali patvirtinti įmonės darbuotojai.

Klientė pateikė pretenziją dėl jos vaikui nepatogių batų, šios pretenzijos nagrinėjimo laikas gali būti iki 14 dienų. Atsakymas buvo pateiktas greičiau, nors dabar prekyboje yra kalėdinis laikotarpis ir visi darbuotojai užsiėmę. Konkrečiai šių pašiltintų botų kaina yra 38,83 Eur, tad klientės teigimas apie 60–80 išlaidas šiuo atveju yra neteisingas.

Avalynė buvo apžiūrėta, jokių defektų nesimatė, todėl priežasties, kodėl turėtų būti nutraukta pirkimo-pardavimo sutartis, nematome. Toliau klientas visada turi teisę kreiptis į VTAT, kurioje bus išnagrinėta jos pretenzija. Visa tai vyksta tiksliai pagal LR įstatymus, normali procedūra, jeigu klientas yra nepatenkintas įsigyta preke, tačiau prekė jau yra dėvėta.

Tačiau ši klientė nuolat atakavo laiškais, skambučiais, grasinimais ir t.t., reikalavo kažkokių ekspertų pažymų, kurių mes neprivalome nei turėti, nei pateikti.

Visada stengiamės į pretenzijas atsižvelgti kaip įmanoma skubiau ir 90 proc. atvejų grąžiname pinigus už prekes, tačiau šiuo atveju nematėme jokio aiškaus defekto iš gamintojo pusės, todėl klientei buvo pateiktas atsakymas“, – teigiama „Batukas.lt“ atstovo komentare.

* * *

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba primena, kad jeigu vartotojas yra nepatenkintas įsigytų batų kokybe, jis, tik paaiškėjus prekės trūkumams, per garantinį laikotarpį turi kreiptis į pardavėją ir išdėstyti savo reikalavimą – ištaisyti prekės trūkumus arba pakeisti prekę tinkamos kokybės preke (jei tai įmanoma padaryti atsižvelgiant į prekės trūkumą), o jei to neįmanoma padaryti – sugrąžinti už prekę sumokėtus pinigus.

„Jei pardavėjas vartotojo reikalavimo netenkina arba neatsako vartotojui per 14 dienų, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT) dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka. Kartu su prašymu vartotojas privalo pateikti pirkimą patvirtinančio dokumento kopiją, susirašinėjimą su pardavėju ir kitus susijusius įrodymus.

Kiekvieną ginčą VVTAT nagrinėja individualiai, remdamasi pateiktais įrodymais, ginčo šalių paaiškinimais, o esant reikalui, atliekamas ir prekės vertinimas eksperto apžiūros metu.

Taigi, jei vartotojai nepavyksta rasti sprendimo su pardavėju dėl kilusios problemos, ji galėtų kreiptis į VVTAT“, – „Bendraukime“ situaciją komentavo Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.