Simas Žemaitis

Nov 16, 2012, 3:16 PM, atnaujinta Mar 15, 2018, 9:16 AM

Mokiniai turėjo galimybę dalyvauti šiose pamokose: „Robotika“, „Nuo abako iki plančetinių kompiuterių“, „Stambiųjų žinduolių reikšmė ekosistemoms“, „Įdomioji matematika“, „Žiedadulkių dienoraštis“. „Robotikos“ pamokoje mokiniai sužinojo apie šių dienų ir ateities robotiką bei jos realias taikymo galimybes. Patys mėgino konstruoti robotus programuodami (LEGO NXT - G), kad robotai vykdytų užduotis, ieškodami įvairiausių kūrybiškiausių inžinerinių sprendimų.

„Robotikos“ užsiėmimus vedė UAB „Baltic Orbis“ atstovai. Pamokoje „Nuo Abako iki planšetinių kompiuterių“ moksleiviai buvo supažindinti su kompiuterių istorija ir turėjo galimybę išmėginti planšetinius kompiuterius "iPad". Mokiniai buvo mokomi naudotis elektroninėmis knygomis, tyrinėjo dangaus kūnus naudodamiesi erdvės emuliatoriais. Išmoko naudoti kampų matavimo priemones, fotografuojant pasižymėti pamokos turinį.

Naudodami QR kodus moksleiviai atlikinėjo jiems pateiktas užduotis. Pamoką mokiniai baigė papildytos realybės aplinkoje nagrinėdami NASA marsaeigį ir kitus dirbtinius palydovus. Šias pamokas vedė Jovaro progimnazijos mokytojas Simas Žemaitis, o galimybę naudotis "iPad" planšetėmis suteikė „Avad“ kompanija, „Apple“ atstovai Baltijos šalims.

Šiaulių universiteto dėstytoja Ingrida Šaulienė vaikus supažindino su žiedadulkių dienoraščiu. Pamokos metu buvo diskutuojama, kodėl nuolatinis žmogaus kišimasis į gamtos raidą sukelia problemų, kodėl beveik 20 proc. europiečių yra alergiški maistui arba aplinkos veiksniams ir kaip alerginės reakcijos blogina gyvenimo kokybę.

„Įdomiosios matematikos“ metu Šiaulių universiteto dėstytoja Daiva Korsakienė mokė mokinius skaičiuoti ir be skaičiuotuvo, ji įrodė, jog matematika - tai ne tik „sausas“ skaičiavimas ir taisyklių taikymas, bet ir menas bei priemonė, padedanti realizuoti įvairias technines, ir ne tik, svajones.

Buvęs Jovaro progimnazijos moksleivis, o dabar ir Šiaulių universiteto dėstytojas Martynas Kazlauskas pasakojo mokiniams apie stambiųjų žinduolių funkcijas gamtos sistemoje, akcentavo jų reguliacinį vaidmenį bendrijose ir įtaką natūralių kraštovaizdžių formavimui. Šios pamokos metu mokiniai pagilino suvokimą apie stambiųjų žinduolių rūšis, apsaugą nuo jų bei gamtos harmoniją ir kiekvienos rūšies žinduolių  reikšmę joje.

Šiaulių universiteto dėstytojas Gražvydas Felinskas supažindino septintų ir aštuntų klasių moksleivius su dirbtinio intelekto (DI), kaip mokslo, pasiekimais įvairiose srityse, taikymais šiuolaikinėse kompiuterinėse sistemose. Mokiniai sužinojo apie įvairių DI metodų panaudojimą buityje ir pramonėje, kompiuteriniuose žaidimuose ir Holivudo filmuose.

Mokiniai, įgiję naujų žinių ir pritaikę anksčiau įgytas, savo jėgas išmėgino komandiniame integruotame konkurse „Gamtamokslinis ir technologinis ginčas“. Šio konkurso metu mokyklų komandos rungėsi atsakinėdamos į gamtos mokslų ir informacinių technologijų klausimus.

Geriausiai į klausimus atsakinėti ir užduotis spręsti sekėsi Šiaulių „Sandoros“ progimnazijai. Šios mokyklos komanda surinkusi daugiausią taškų užėmė pirmąją vietą ir savo mokyklai laimėjo 12 mėnesių žurnalo „Iliustruotas mokslas“ prenumeratą. Tuo metu, kai mokiniai kovojo, 20 Šiaulių Jovaro progimnazijos mokytojų susipažino su plančetiniais kompiuteriais "iPad". Mokytojus su naujomis technologijomis dirbti ir jas pritaikyti ugdymo procese mokė Staselė Riškienė.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.