Klaipėdiečiai siekia uždrausti važiuoti prie jūros – to naktimis nebegali toleruoti

Mes, Melnragės gyventojai, prašome Klaipėdos miesto Saugaus eismo komisijos riboti automobilių, motociklų, motorolerių ir motorinių dviračių eismą Melnragėje Molo gatvėje, kaip tai daroma Anglijos, Danijos, Ispanijos, Italijos, Prancūzijos, Škotijos, Vokietijos ir kitų civilizuotų šalių kurortuose.

Uostamiesčio gyventojai skundžiasi, kad juos iš proto veda prie jūros atvažiuojančių vairuotojų keliamas triukšmas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Uostamiesčio gyventojai skundžiasi, kad juos iš proto veda prie jūros atvažiuojančių vairuotojų keliamas triukšmas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Uostamiesčio gyventojai skundžiasi, kad juos iš proto veda prie jūros atvažiuojančių vairuotojų keliamas triukšmas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Uostamiesčio gyventojai skundžiasi, kad juos iš proto veda prie jūros atvažiuojančių vairuotojų keliamas triukšmas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Uostamiesčio gyventojai skundžiasi, kad juos iš proto veda prie jūros atvažiuojančių vairuotojų keliamas triukšmas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Uostamiesčio gyventojai skundžiasi, kad juos iš proto veda prie jūros atvažiuojančių vairuotojų keliamas triukšmas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Uostamiesčio gyventojai skundžiasi, kad juos iš proto veda prie jūros atvažiuojančių vairuotojų keliamas triukšmas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Uostamiesčio gyventojai skundžiasi, kad juos iš proto veda prie jūros atvažiuojančių vairuotojų keliamas triukšmas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Melnragės bendruomenė

Sep 6, 2018, 12:07 PM

Nepakelia triukšmo

Melnragės gatvės ir ypač Molo gatvė virto nebe ramiu kurortu, o žiemą vasarą dienomis ir net naktimis iki pat ryto be duslintuvų kaukiančių automobilių ir riaumojančių motociklų lenktynių trasomis su daužomais automobiliais, motociklais ir net namais, kai vairuotojai „neįsirašo“ į posūkius. 

Tarp neatsakingų (ypač jaunų) vairuotojų tapo madinga atriaumoti vakarais arba naktimis Molo gatve prie Šiaurinio bangolaužio (molo), kopose vakarais arba naktimis girtuokliauti, o paskui girtiems lenktyniauti. 

Automobilius, motociklus ar mopedus turintys asmenys, nusiėmę duslintuvus, riaumodami visą parą, ypač savaitgaliais ir per šventes, į neviltį iki išprotėjimo varydami vietos gyventojus bei poilsiautojus nuo keliamo triukšmo, daužosi Melnragės Molo gatve, kuri nesenai išklota trinkelėmis jau tapo panaši į įsmegusiais šulinių dangčiais duobėtą vieškelį.

Siūlo imti pavyzdį iš užsienio
 
Prieš porą metų Melnragės Molo gatve net autobusai negalėdavo pravažiuoti, – visos pakelės būdavo pristatytos atvykėlių automobiliais, bet tik reikėjo Klaipėdos Saugaus eismo komisijai prie Molo gatvės pastatyti ženklą, draudžiantį statyti transporto priemones Molo gatvėje, problema buvo išspręsta.

To neužtenka. Pamario gatvė tapo be duslintuvų beprotiškai riaumojančių naktinė motociklų treniravimosi trasa. 
 
Pavyzdį reikėtų imti iš kitų Europos valstybių kurortų, kur atvykstančiųjų transporto priemonėms apskritai neleidžiama važinėti kurortų gatvėmis, išskyrus čia gyvenantiems žmonėms. 

Dėl gerų orų vasarą Melnragės gatvėse suaktyvėję motociklininkai varo gyventojus ir poilsiautojus iš proto – transporto priemonių riaumojimas girdimas ir dieną, ir naktį.

Naktį nuo triukšmo prabunda vaikai. Dėl to ypač didelis nerimas kyla vaikų tėvams – jau prasidėjo naujieji mokslo metai. Net trigubi langai neapsaugo nuo riaumojančio triukšmo. Be to, senųjų Melnragės namų, kurių pamatai yra neaukšti, sienos nuo triukšmo vibruoja ir skilinėja, net negirdėti visu garsu veikiančių televizorių.

Ypatingai nuo naktimis keliamo motociklininkų triukšmo kenčia dirbantys ir vyresnio amžiaus žmonės – anksčiau kituose miestuose padaryti transporto srauto keliamo triukšmo tyrimai parodė, kad tokie ir panašūs incidentai gali sukelti miokardo infarktą.

Blogėja sveikata

Melnragėje turbūt niekuomet nėra darytas transporto srauto triukšmo matavimas. Už tokį triukšmą, kurį kelia motociklai, bausti tikrai būtina. Dienomis ir naktimis sklindantis baisus „žviegimas“ trumpina gyventojų amžių.

Kaip sako Vokietijos medikai, daug metų tyrę triukšmo poveikį, – negimė dar toks žmogus, kuriam triukšmas nekenktų. Triukšmas visada daro žiaurų poveikį nervų, širdies ir kraujagyslių sistemoms. Triukšmo poveikio sveikatai atmesti jokiu būdu negalima. Naktį garsiai pravažiuojantys motociklai ne tik išgąsdina, bet ir sutrikdo miegą. Ir todėl visų be išimties žmonių sveikata tik blogėja. 

Kodėl policijos pareigūnai nestabdo automobilių vairuotojų ir motociklininkų patikrinimui, ar transporto priemonė nėra pakoreguota? Šiandien daugelis automobilių ir motociklų dažniausiai yra modifikuoti – beveik visiems yra padidinta galia ir sumažintas išmetamojo vamzdžio dydis skleidžia didesnį garsą nei turėtų.

Triukšmadarius turi gaudyti policija, kitaip nieko nebus. Beje, motociklai negali būti modifikuojami. Tokie negali pereiti techninės apžiūros. Sustabdžius tokias transporto priemones, jas privalu iš karto išregistruoti.

Nelegalių lenktynininkų problemą galėtų išspręstų specialios užmiesčio aikštelės, kuriose jauni ir adrenalino siekiantys žmonės galėtų išsilieti. Taip yra padaryta Liepojoje, kur netgi rengiamos varžybos. 

Europos Komisija priėmė naują Baltijos jūros Pietų regiono tarpvalstybinio bendradarbiavimo INTERREG programą, kurioje dalyvauja Danijos, Vokietijos, Lietuvos, Lenkijos ir Švedijos pakrančių regionai. Programa bus remiama gamtos ir kultūros paveldo apsauga, siekiant plėtoti regione tvaraus turizmo veiklą. Programa padės stiprinti ekologiško transporto paslaugas ir gerinti transporto jungtis Pietų Baltijos regione.

Siūlo drausti eismą

Prašome Klaipėdos miesto Saugaus eismo Komisijos prie įvažiavimo ir išvažiavimo į ir iš Molo gatvių pastatyti ženklus, draudžiančius auto transporto priemonėms jomis važiuoti, išskyrus vietos gyventojų ir miesto transporto autobusams.
 
Kurorto svečiams ir turistams, norintiems patekti prie Šiaurinio banglaužio (molo), transporto priemonėms būtų galima vykti iš P. Lydeikio gatvės pasukus į Pamario gatvę iki Būrių gatvės. O nuo ten iki Smilčių gatvės stovėjimo aikštelės.

Ateityje automobilių stovėjimo aikšteles būtų galima įrengti tyrvietėje prie dabartinės aikštelės tarp Smilčių ir Vėtros gatvių bei plynioje tarp Smilčių ir Molo gatvių. Ten būtų galima sutalpinti net iki 800–1000 automobilių.

Klaipėdos savivaldybei reikėtų paskaičiuoti, kas atsieis pigiau – ar perkloti trinkelėmis 900 metrų duobėtą Molo gatvę su visais vandentiekio, kanalizacijos ir kitokių šulinių įrenginiais, ar asfaltuoti 100 metrų Smilčių gatvės iki automobilių aikštelės.

Klaipėdos savivaldybės saugaus eismo komisijos prašome priimti nutarimą dėl ramybės trikdymo po 22 val. Jeigu tokiu metu policija gaus pranešimą dėl keliamo didelio triukšmo, pareigūnai privalo reaguoti ir už tai transporto priemonių vairuotojams išrašyti baudos protokolus.

Melnragės bendruomenė

***

Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos viešųjų ryšių specialistas Vitalijus Čiapas komentavo, kad šis skundas jau buvo užregistruotas ir perduotas Saugaus eismo komisijai bei Miesto ūkio departamentui. 

„Ši problema bus svarstoma artimiausiame posėdyje. Posėdžiai yra vieši, apie juos informuojame internetinėje svetainėje.

Į posėdį kviečiame atvykti ir pačius gyventojus, kurie gali išsakyti savo nuogąstavimus ir dalyvauti priimant sprendimą“, – komentavo Klaipėdos savivaldybės atstovas.

***

Klaipėdos vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika yra informuotas apie šią problemą ir pats dalyvauja Saugaus eismo komisijoje. 

„Klausimą dėl tam tikro eismo apribojimo ir galimo srauto nukreipimo kitais keliais spręsime artimiausiu laiku. 

Ta vieta gyventojams iš tiesų yra nedėkinga, nes visi važiuoja pasižiūrėti jūros vartų. O prasidėjus mokslo metams žmonių srautas dar labiau suaktyvėja. Jaunimas važiuoja pasiklausyti gyvos muzikos, nes ten vyksta koncertai. Kelių policijos ekipažai vykdė trumpalaikį reidą nuo 21 valandos iki 24 valandos. 

Klaipėdos molas yra traukos zona, kurią galima pasiekti važiuojant Molo gatve, grįsta trinkelėmis. Todėl ir triukšmas ten yra didesnis. Žinoma, Molo gatvė nėra privati, tai ne privatus rajonas, tai miesto gatvė, kuria susisiekti turi galimybę visi.

Transporto skyrius yra atsakingas už sprendinių pateikimą Saugaus eismo komisijos metu, o mes visi kolegialiai balsuosime ir priimsime palankiausią sprendimą. 

Minėtoje gatvėje dabar yra ribojamas greitis iki 30 kilometrų per valandą. Ir jei gyventojai įtaria, kad transporto priemonė važiuoja padidinti greičiu ar garsu, reikia skambinti 112 ir kviesti policijos pareigūnus. Arba, jei turi galimybių, gali užfiksuoti galimus kelių eismo taisyklių pažeidėjus. 

Visada raginu gyventojus siųsti tokius įrašus tiek man, adresu mindaugas.dzermeika@policija.lt, tiek bendruoju info@policija.lt, tiek registruoti pažeidimus e-policija sistemoje. Mes visada gautą informaciją patikriname ir ištiriame, o pažeidėjams skiriame administracines nuobaudas“, – komentavo Klaipėdos vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininkas. 

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.