Prastos reputacijos Kauno autobusų stotis greit visus nustebins

Vartais į miestą vadinama Kauno autobusų stotis svečius vis dar pasitinka sovietmečio dvasia persmelkta išvaizda.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jan 15, 2015, 4:54 PM, atnaujinta Jan 15, 2018, 11:56 PM

Niūri aplinka, dar baisesnės prieigos kuria kraupoką miesto įvaizdį. Tiesa, stotį įsigijus keleivių pervežimo bendrovei „Kautra“ čia ėmė budėti apsaugininkai. Jie išgujo stoties vizitine kortele ilgus dešimtmečius buvusius valkatas bei girtuoklius. Jau kuris laikas nesigirdi stoties prieigose garsiais riksmais klientus viliojusių nelegalių vežėjų, neatlaikę apsaugininkų bei policijos spaudimo jie persikėlė dirbti kitur.

Nors pati stotis pakenčiamai sutvarkyta, sovietmečiu siaubingą smarvę skleidusi jos išvietė nebaugina žmonių, prastos reputacijos aura vis dar išlieka.

Šiais metais ketinama pradėti grandiozinius rekonstrukcijos darbus, turėsiančius iš esmės pakeisti ne tik stoties, bet ir ją supančio rajono veidą.

Čia įsikurs modernus terminalas, prekybos centras, begalė smulkių prekyviečių. Sprendžiant vietų automobiliams statyti trūkumą po žeme planuojama įrengti 200 vietų parkingą.

Rekonstrukciją stabdė nesutarimai

Apie Kauno autobusų stoties rekonstrukciją ją valdanti, visoje šalyje veikianti keleivių pervežimo bendrovė „Kautra“ kalba jau nuo 2012 metų.

Kauniečiams ir miesto svečiams laukiant darbų pradžios vis atsirasdavo priežasčių, dėl kurių jie iki šiol nepradėti.

Pasak „Kautros“ generalinio direktoriaus Lino Skardžiuko, dideliu kliuvinio tapo nesitarimai su šalia esančią teritoriją bei joje stūksančius pastatus valdančiu Turto banku.

„Jie negali parduoti objekto, nes nėra patvirtintas teritorijos detalusis planas. Mes jį pasidarėme pirmi, tačiau prasidėjo teisminiai ginčai. Nors bylose mūsų bendrovė yra tik tretysis asmuo, kol vyksta bylinėjimasis, negalime pradėti seniai suplanuotų darbų“, - sakė L.Skardžiukas.

„Kautros“ vadovas minėjo, jog su valstybės valdomu Turto banku ketinama sudaryti taikos sutartį, kuriai iš esmės pritaria neprieštarauja ir kitos ginčo šalys.

Laukia rimti darbai

„Inžinerinė dalis jau suprojektuota, belieka atlikti tik paskutinius potėpius baigiant projektuoti stoties pastato fasadą. Esame prie finišo tiesiosios“, - minėjo L.Skardžiukas ir vylėsi, jog artimiausiomis savaitėmis bus patvirtintas galutinis naujojo stoties pastato projektas.

Kauno autobusų stotį valdančios bendrovės „Kautra“ vadovas sakė, jog grandiozinius statybos darbus viliamasi pradėti jau šį pavasarį.

Bendrovės laukia rimtas iššūkis – po stotimi įrengti 200 vietų požeminę automobilių stovėjimo aikštelę.

Nors techniškai tai padaryti nėra sudėtinga, padėtį šiek tiek apsunkina tai, kad statybos vyks ypač judrioje Kauno vietoje. Darbų metu stotis turės funkcionuoti, o tai sukels papildomų rūpesčių.

„Jeigu orams atšilus pradėsime statybos darbus, iki žiemos turėtume baigti betonavimo darbus, per žiemą sutvarkyti požeminio garažo vidų, o kitą vasarą jau turėti kažką apčiuopiamo ir galvoti apie atidarymą“, - vylėsi L.Skardžiukas.

Beveik pusę stoties teritorijos užimsiantis požeminis garažas turėtų išspręsti itin opia problema tapusį vietų automobiliams statyti trūkumą. Atvykę pasitikti svečių žmonės savo automobilius gali palikti vos keliose vietose. Problemų kyla ir automobiliais į stotį atvykstantiems ir visai dienai juos norintiems palikti keleiviams.

Pasikeis neatpažįstamai

Naujajame stoties pastate įsikurs ne tik kasos, laukimo salė, bet ir prekybos centras „Rimi“. Su prekybos tinklą valdančia bendrove jau pasirašyta patalpų nuomos sutartis.

Iškilsiančiame pastate numatyti plotai kavinei, kur galės užsukti autobusų laukiantys keleiviai, erdvė suskaidyta ir į nedidelius plotus. Juose turėtų įsikurti smulkieji prekybos taškai.

Žadama iš esmės pertvarkyti ir siuntų autobusais terminalą. Jame bus įdiegtos šiuolaikinės informacinės sistemos, taip pat greito aptarnavimo sistema. Klientams žadama patogumą - siuntinį atsiimti arba perduoti bus galima neišlipant iš automobilio.

„Bus sudarytos geresnės sąlygos ne tik mūsų darbuotojams, bet ir keleiviams. Laukdami autobusų žmonės galės nueiti į čia pat esantį prekybos centrą ar kavinę“, - sakė „Kautros“ vadovas.

Planuojama, jog investicijų į Kauno autobusų stotį suma sieks daugiau nei 5,8 mln. eurų.

Kur veiks laikinoji stotis ?

Laukiant kol bus sutvarkyti visi formalumai ir prasidės statybos darbai vis dar nėra aišku kur jų metu teks lūkuriuoti keleiviams bei stoti autobusams, kurių per dieną apsilanko apie 600.

„Kautros“ planuose – priemiestiniais maršrutais kursuojančius autobusus perkelti šalia prekybos ir pramogų centro „Akropolis“ esančion aikštelėn, kurią tektų nuomotis iš savivaldybės.

Dar viena galimybė – išnaudoti prie „Žalgirio“ arenos esančias erdves.

„Keleivių lauks dideli nepatogumai, tad darbus bandysime planuoti taip, kad jie vyktų etapais, nereikėtų uždaryti visos stoties. Laikiną stoties pastatą galvojame įkurti pastate, kuriame dabar veikia siuntų terminalas“, - sakė L.Skardžiukas.

Keisis visas rajonas

Rekonstrukcijos projektą parengęs žinomas Kauno architektas Gintaras Balčytis sakė, jog ieškoti sprendimų nebuvo lengva – naujasis stoties pastatas didelės apimties, o jį supančioje aplinkoje vyrauja chaosas.

„Čia esama ir vieno, ir dviejų aukštų namelių. Architektūriniu požiūriu ši vieta gana sudėtinga. Todėl joje įterpti sąlyginai neaukštą stoties pastatą nėra paprasta“, - sakė G.Balčytis.

Architektas vylėsi, jog po rekonstrukcijos pasikeisianti stoties rajono aplinka koreguos ir čia besilankančių žmonių socialinę sudėtį.

„Didžiuosiuose miestuose esančios stotys traukia kitokią publiką, nei pavyzdžiui Laisvės alėja“, - sakė G.Balčytis.

Projekto autorius neabejojo, kad iškilus moderniam pastatui sutvarkius prie jo besišliejančią aplinką, stoties prieigos tarsi savaime apsivalys nuo tradiciškai jose koncentruotis mėgstančių asmenų, čia sumažės negatyvių gyvenimo aspektų atspindžių.

Išsaugos stoties įvaizdį

Architektas pastebėjo, jog itin svarbioje miesto vietoje esanti teritorija atrodo tarsi plyna aikštė, o apie 1890 metus iškilęs senasis pastatas, anksčiau čia veikusios liejyklos „Minerva“ kontora, liko nepakitęs iki šių dienų.

Siekdamas išlaikyti istoriškai susiklosčiusią teritorijos paskirtį architektas pasistengė, jog įvaizdis būtų ne prekybos centro, bet autobusų stoties.

„Susiklostė tokia situacija, jog prekybos centrai daro neigiamą vizualinę įtaką. Natūralu, jie skirti ne miesto centrui, tai greita ir nebrangi statyba. Šiuo atveju siekiama solidumo, jog tai būtų prekybos centras ir stotis“, - sakė architektas G.Balčytis.

Atgims ir Vilkaviškio stotis

Permainos laukia ir atgrąsios, ko gero vienos baisiausių ir skurdžiausių šalyje Vilkaviškio autobusų stoties.

Sovietmečiu iškilęs, tačiau iki šiol rimtai neremontuotas pastatas bus nugriautas, jo vietoje iškils šiuolaikiškas terminalas bei prekybos centras.

Darbus atliks paskutinę praėjusių metų dieną jungtinės veiklos sutartį su vietos savivaldybe pasirašiusi Kauno bendrovė „Kautra“.

„Stotį rekonstruosime savo lėšomis, turtas liks vietos savivaldybės žinioje, o mes dirbsime kaip operatoriai“, - sakė „Kautros“ generalinis direktorius.

Sprendimą stoties pastate įrengti ir plotus, kuriuose įsikurs prekybos centras L.Skardžiukas grindė praktikoje jau pasiteisinusiu sinergijos efektu.

„Šis modelis, kai stotis statoma kartu su prekybos centru Lietuvoje naudojamas gana plačiai. Juk pati stotis pajamų negeruoja, formuoja tik nuostolius, tačiau pritraukia žmonių srautus. O prekybininkams šių srautų reikia. Dėl šios sinergijos mes galima atnaujinti stotį, naudos turi ir miestas, ir prekybininkai“, - sakė L.Skardžiukas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.