Beribė fantazija: ant uždarytų kelių – žydintys dangaus sodai

Seule, Pietų Korėjoje, ruošiamasi 17 metrų virš žemės iškilusią automobilių estakadą perdaryti į žalią parką pėstiesiems. Niujorke panaši idėja – atgaivinti nebenaudojamą trasą – jau įgyvendinama. Čia pėsčiųjų zona paversti jau nebeveikiantys geležinkelio bėgiai. Londonas turi užmačių nutiesti tiltą per Temzę. Tačiau tai nebus įprastas tiltas, o gamtos oazė didmiestyje.

Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Taip Londoną 2018-aisiais turėtų papuošti naujas tiltas per Temzę.<br>Arup (archdaily.com) nuotr.
Taip Londoną 2018-aisiais turėtų papuošti naujas tiltas per Temzę.<br>Arup (archdaily.com) nuotr.
Taip Londoną 2018-aisiais turėtų papuošti naujas tiltas per Temzę.<br>Arup (archdaily.com) nuotr.
Taip Londoną 2018-aisiais turėtų papuošti naujas tiltas per Temzę.<br>Arup (archdaily.com) nuotr.
Taip Londoną 2018-aisiais turėtų papuošti naujas tiltas per Temzę.<br>Arup (archdaily.com) nuotr.
Taip Londoną 2018-aisiais turėtų papuošti naujas tiltas per Temzę.<br>Arup (archdaily.com) nuotr.
Taip Londoną 2018-aisiais turėtų papuošti naujas tiltas per Temzę.<br>Arup (archdaily.com) nuotr.
Taip Londoną 2018-aisiais turėtų papuošti naujas tiltas per Temzę.<br>Arup (archdaily.com) nuotr.
Taip Londoną 2018-aisiais turėtų papuošti naujas tiltas per Temzę.<br>Arup (archdaily.com) nuotr.
Taip Londoną 2018-aisiais turėtų papuošti naujas tiltas per Temzę.<br>Arup (archdaily.com) nuotr.
Taip Londoną 2018-aisiais turėtų papuošti naujas tiltas per Temzę.<br>Heatherwick Studio (archdaily.com) nuotr.
Taip Londoną 2018-aisiais turėtų papuošti naujas tiltas per Temzę.<br>Heatherwick Studio (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke.<br>I.Baano (archdaily.com) nuotr.
Seule ruošiamasi 17 metrų virš žemės iškilusią automobilių estakadą perdaryti į žalią parką pėstiesiems.<br>MVRDV (archdaily.com) nuotr.
Seule ruošiamasi 17 metrų virš žemės iškilusią automobilių estakadą perdaryti į žalią parką pėstiesiems.<br>MVRDV (archdaily.com) nuotr.
Seule ruošiamasi 17 metrų virš žemės iškilusią automobilių estakadą perdaryti į žalią parką pėstiesiems.<br>MVRDV (archdaily.com) nuotr.
Seule ruošiamasi 17 metrų virš žemės iškilusią automobilių estakadą perdaryti į žalią parką pėstiesiems.<br>MVRDV (archdaily.com) nuotr.
Seule ruošiamasi 17 metrų virš žemės iškilusią automobilių estakadą perdaryti į žalią parką pėstiesiems.<br>MVRDV (archdaily.com) nuotr.
Seule ruošiamasi 17 metrų virš žemės iškilusią automobilių estakadą perdaryti į žalią parką pėstiesiems.<br>MVRDV (archdaily.com) nuotr.
Seule ruošiamasi 17 metrų virš žemės iškilusią automobilių estakadą perdaryti į žalią parką pėstiesiems.<br>MVRDV (archdaily.com) nuotr.
Seule ruošiamasi 17 metrų virš žemės iškilusią automobilių estakadą perdaryti į žalią parką pėstiesiems.<br>MVRDV (archdaily.com) nuotr.
Seule ruošiamasi 17 metrų virš žemės iškilusią automobilių estakadą perdaryti į žalią parką pėstiesiems.<br>MVRDV (archdaily.com) nuotr.
Seule ruošiamasi 17 metrų virš žemės iškilusią automobilių estakadą perdaryti į žalią parką pėstiesiems.<br>MVRDV (archdaily.com) nuotr.
Daugiau nuotraukų (33)

lrytas.lt

2015-05-22 21:17, atnaujinta 2017-11-27 06:36

Geriausią sumanymą, kaip atgaivinti estakadą Seule, pateikė Nyderlandų architektų kompanija MVRDV. Jų idėja pavadinta „Seoul Skygarden“ – „Seulo dangaus sodas“.

Estakada, kuri taps puikia vieta atokvėpiui, buvo nutiesta 1970-aisiais. Tačiau 2009-aisiais dėl prastos konstrukcijų kokybės eismas ja buvo nutrauktas.

Pagal parko „Seoul Skygarden“ sumanytojų projektą, trasa, kurios plotas – 9661 kvadratinis metras, turi virsti medelynu. Ant buvusio kelio ketinama pasodinti 254 medžius, krūmų ir gėlių. Čia atsiras kavinės, gėlių parduotuvės ir biblioteka.

Architektai apgalvojo ir tai, kaip prireikus parką bus galima pakeisti: čia bus galima įrengti naujus įėjimus, liftus ir eskalatorius.

938 metrų estakada sujungs du centrinius Seulo rajonus. Kadangi estakada driekiasi pro miesto centrinę geležinkelio stotį, baigus įrengti parką pėsčiųjų maršrutas iki stoties sutrumpės dvigubai – nuo 25 iki 11 minučių.

Pirmasis – Niujorkas

Pirmoji pasivaikščiojimo alėja virš žemės buvo sukurta Niujorke. Geležinkelio estakadą Manhatano Vest Saido dalyje uždarė 1980 m. 1990-ųjų pabaigoje vietos bendruomenė iškėlė idėją, jog traukinių kelią būtų galima paversti 2,3 km ilgio „High Line Park“ promenada. Sumanymui įgyvendinti buvo įsteigtas fondas, į kurį kapsėjo lėšos parkui įkurti.

Vėliau paskelbtas tarptautinis konkursas, o jam pasibaigus prasidėjo geležinkelio rekonstrukcija, besitęsianti devynerius metus.

Atnaujinant estakadą, buvo visiškai pakeistas jos paviršius, paliekant tik atramines konstrukcijas.

Pasivaikščiojimo takeliai driekiasi tarp vejų, užsėtų lauko žolėmis ir gėlėmis. Kai kuriose vietose palikti geležinkelio bėgių fragmentai.

Statys naują tiltą

Gamtovaizdžio architektūros objektais tampa ne tik apleistos trasos. Londone 2018 m. per Temzę ketinama nutiesti 367 metrų ilgo tiltą „The Garden Bridge“. Jį suprojektavo Thomaso Heatherwicko studija.

Ant tilto numatyta įrengti žaliąsias salas, susijungtas pėsčiųjų takeliais. Kad tiltas žaliuotų, ant jo numatyta pasodinti 270 medžius, 2 tūkst. krūmų, per 22 tūkst. vienmečių augalų ir 64 tūkst. lauko gėlių.

Parengta pagal rbc.ru.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.