Italija patraukė ne turistus – daugybė lietuvių stengėsi patekti į didžiausią pasaulyje baldų ir interjero dizaino parodą „iSaloni“. Į jau 55-ąjį kartą vykusį renginį skrido architektai, dizaineriai, garsiausių baldų gamintojų atstovai ir baldų gamintojai bei tie, kurie nors kiek domisi interjero dizainu.
Vieni – idėjų semtis, kiti – tendencijas čiuopti, treti – tiesiog lavintis. „Aš dar ir apie konkretų užsakovą galvoju, – prisipažino ten sutiktas žinoms architektas Rolandas Liola. – Privalau viską sužinoti pirmas, kad galėčiau klientams pasiūlyti tai, kas šiuo metu yra geriausia.“
Jis neslepia, kad jau kuris laikas turi galimybę projektuoti tokius namus ar interjerus, kurie ir po penkerių metų atrodys puikiai, o ne virs pasenusiu niekalu, kaip pats sako.
Beveik dešimtmetį nė vienos parodos nepraleidęs Rolandas jau išmoko suvaldyti milžinišką joje patiekiamos informacijos srautą. “Nufotografuoju stende gamintoją, tada – jo gaminį ar tik kurią nors detalę, ir jau turiu ruošinuką kompiuteryje bei galvoje. O tada vieną dieną sulaukiu užsakovo, kuriam tinka būtent tai, ką pavyko aptikti Milane“, – sakė jis.
Šiandien jo klientas gali įsigyti (ir įsigijo) virtuvę už kelis šimtus tūkst. eurų. Ne litų.
Rolandas skaičiuoja, kad tarp tų dešimties procentų turtingiausių Lietuvos gyventojų apie 40 proc. yra estetai, kurie ypač vertina kokybę ir kuriems reikia daikto su legenda. Todėl prieš kelerius metus „iSaloni“ parodoje pastebėjęs italų „Riva“ baldų gamintojų gaminius įkalbėjo verslininkus atvežti juos į Lietuvą.
Įsivaizduokite, jie gamina stalus iš senovinių kauri medžių, kuriems – 50 tūkst. metų. Šie medžiai laikomi vertingiausiais medžiais pasaulyje ir randami tik Naujojoje Zelandijoje. Nepaisant to, kad šimtmečius išgulėjo pelkėse, būna nesupuvę ir nesuakmenėję, o iš vieno medžio „Riva“ meistrai sugeba pagaminti tris stalus.
Tai kiek gali kainuoti toks stalas? Ir kas gali jį įvertinti?
„Neeilinis žmogus, – turi atsakymą R.Liola. – Jei Lietuvoje verslininkas sugebėjo ketvirtį amžiaus atlaikyti konkurentų kirčius į nugarą, jei išsaugojo verslą, kaip tik toks žmogus ir yra neeilinis. Perbraukia ranka per stalą ir viskas jam aišku.“
Apskritai, jam susidarė toks įspūdis, kad šiemet parodoje gamintojai savo ekspozicijas ruošė realiems pirkėjams, o ne dėl oho įspūdžio, per daug neeksperimentavo, nes tai irgi kainuoja. Kalbama, kad garsieji gamintojai ruošdamiesi parodai skiria iki milijono eurų.
Kas tie realieji prikėjai? Faktas, kad ir iš Lietuvos.