Trakų valdžia stebina: autobusų stotį atnaujins patyliukais

Projektų konkurso net nebuvo, Trakų gyventojai nieko negirdėjo, o investuotojai jau mojuoja autobusų stoties rekonstrukcijos projektu. Negana to, šiandien jis teikiamas Trakų savivaldybės tarybai, rašo „Lietuvos rytas“.

Trakų rajono merė feisbuke jau paskelbė, kaip turėtų atrodyti nauja autobusų stotis. Senosios būklė – apgailėtina, tačiau atnaujinimo planai – įtartini.<br>Archyvo nuotr.
Trakų rajono merė feisbuke jau paskelbė, kaip turėtų atrodyti nauja autobusų stotis. Senosios būklė – apgailėtina, tačiau atnaujinimo planai – įtartini.<br>Archyvo nuotr.
Trakų rajono merė feisbuke jau paskelbė, kaip turėtų atrodyti nauja autobusų stotis. Senosios būklė – apgailėtina, tačiau atnaujinimo planai – įtartini.
Trakų rajono merė feisbuke jau paskelbė, kaip turėtų atrodyti nauja autobusų stotis. Senosios būklė – apgailėtina, tačiau atnaujinimo planai – įtartini.
Trakų rajono merė feisbuke jau paskelbė, kaip turėtų atrodyti nauja autobusų stotis. Senosios būklė – apgailėtina, tačiau atnaujinimo planai – įtartini.<br>Vizualizacija
Trakų rajono merė feisbuke jau paskelbė, kaip turėtų atrodyti nauja autobusų stotis. Senosios būklė – apgailėtina, tačiau atnaujinimo planai – įtartini.<br>Vizualizacija
Daugiau nuotraukų (3)

Audrė Srėbalienė („Lietuvos rytas“)

Feb 18, 2016, 9:08 AM, atnaujinta Jun 7, 2017, 4:50 PM

Pasiskelbė feisbuke

Trakų autobusų stoties būklė – apverktina. Tačiau kelias, kuriuo mėginama sukti jos rekonstrukcijos link, jau kelia įtarimų.

Trakų rajono savivaldybės merė Edita Rudelienė feisbuke vakar paskleidė žinią, kad po šiandienos tarybos posėdžio bus pristatytas su investuotojais planuojamas Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projektas.

Teigiama, kad įgyvendinus šį projektą bus pastatyta šiuolaikinė autobusų stotis, prekybos centras, sukurta 50 naujų darbo vietų.

Esą prie prekybos centro bus įrengta apie 70 vietų automobiliams statyti, kuriomis galės naudotis ne tiktai į parduotuvę atvykstantys pirkėjai, bet ir miesto svečiai.

„Šį projektą įgyvendinus kartu su trijų gatvių – Vilniaus, Gedimino ir Aukštadvario rekonstrukcijos projektu, Trakų įvažiavimo vartai pasikeis neatpažįstamai“, – feisbuko puslapyje „Trakų turizmas“ emocijomis tryško merė.

Konkurso išvis nebuvo

Idėja mainais į žemės sklypą atnaujinti autobusų stotį nėra nauja.

Ją yra sumaniusi investicijų į komercinės paskirties projektus bendrovė „Projestos projektai“, o vėliau tokia schema ėmė naudotis ir kiti investuotojai.

Taip įvairiuose šalies miestuose – Utenoje, Ukmergėje, Kėdainiuose, Palangoje ir kituose – buvo rekonstruotos arba pastatytos naujos autobusų stotys, o greta jų iškilo prekybos centrai.

Tačiau visur vyko viešieji sklypų aukcionai, kuriuose dalyvavo projektų plėtotojai. Vėliau jų pastatytus statinius parduotuvėms išsinuomojo prekybos tinklus valdančios įmonės.

Trakų rajono savivaldybė, eidama panašiu taku, primiršo skaidrumą.

Iki šiol viešumos nepasiekė jokios žinios nei apie investuotojus, nei apie aukcionus, nei apie kokį nors kitą su projektu susijusį konkursą.

Joks investuotojas nebarsto pinigų projektuotojams, kad jie sukurtų objekto vizualizaciją, kol nebūna pasirašęs su užsakovu sutarties.

Todėl Trakų rajono savivaldybės tarybos posėdžio išvakarėse atsiradęs būsimos autobusų stoties vaizdas liudija, kad projektas jau yra parengtas ir kad netrukus turi prasidėti statybos.

Investicijų užkulisiai

Greta Trakų autobusų stoties esantis nedidelis sklypas priklauso „Rimi“ turto valdytojams.

Kitą, gerokai didesnį, valstybinį žemės sklypą, kuriame styro autobusų stotis, iki šiol valdė rajono savivaldybė.

Yra keletas būdų, numatančių, kaip perduoti valstybinę žemę privatiems investuotojams.

Šiuo atveju Trakų rajono savivaldybė sumanė pasirinkti mainus – už rekonstruotą stotį investuotojui perduoti savo valdomą sklypą.

Teisės aktai yra numatę, kad pačios savivaldybės negali imti ir sumainyti valstybės nuosavybės su privačiu nekilnojamuoju turtu. Negali jos bet kam sumaniusios išnuomoti – privaloma skelbti aukcioną.

Trakų rajono valdžia to nepadarė, bet sumąstė, kaip tokį reikalavimą apeiti.

Ji valstybinės žemės sklypą ir stoties pastatą perdavė pavaldžiai įmonei – bendrovei „Trakų autobusai“, o ši mainus su investuotoju įvykdė nesurengdama jokio aukciono.

Parama – tik simbolinė

Abi šalys susitarė, kad mainomo turto vertė yra lygiavertė.

Tačiau valstybinės žemės tikroji savininkė yra Nacionalinė žemė tarnyba.

Jos pagalbos nustatant didžiojo sklypo vertę, atrodo, net neprireikė.

Pagal sutartį, sudarytą tarp Trakų rajono savivaldybės administracijos ir investuojančios įmonės, didesnį žemės sklypą išmainiusi savivaldybė paprašė simbolinės – vos 100 tūkst. eurų paramos.

Iki šiol iš Trakų savivaldybės pastato nepasklido ir žinios apie tai, ar projektas atitinka paveldosaugos reikalavimus.

Juk atnaujinti autobusų stotį ir pastatyti planuojamą prekybos centrą ketinama Trakų istorinio nacionalinio parko teritorijoje.

Kol kas nėra aišku, ar šitoks projektas atitinka parko reglamentą.

Opozicija jau sukruto

„Tai, kad iš karto, be jokio konkurso atsirado investicinis projektas ir jo operatorius, mums – tikras stebuklas“, – sakė Trakų rajono savivaldybės tarybos narys Vytautas Zalieckas.

Jo teigimu, informacija apie projektą pirmiausia atsirado uždaroje merės feisbuko paskyroje, todėl su juo susipažinti galėjo tiktai savivaldybės vadovės draugai.

Anot V.Zaliecko, investuotojų ir savivaldybės vadovų užmačios nepriimtinos ir daliai Trakų gyventojų.

„Nors ir verkiant reikia naujos autobusų stoties, bendruomenė nėra vienos nuomonės.

Tokį monstrą ketinama pastatyti šalia mokyklos. Juk ten bus ne tik stotis, bet ir prekybos centras, link jo nuolat ratus suks krovininiai automobiliai.

Nesaugu. Aš nemanau, kad tai vykęs sprendimas“, – sakė V.Zalieckas.

Tiksli investicijų suma iki šiol dar neminima.

V.Zaliecko nuomone, projekto vertė turėtų siekti 10 mln. eurų.

Projektą patikės teisininkams

Edita Rudelienė

Trakų rajono savivaldybės merė

„Kol kas tai tėra projekto vizualizacija – galimų investuotojų pasiūlymas. Žemės sklypas, esantis greta Trakų autobusų stoties, priklauso „Rimi Baltic“ nekilnojamąjį turtą valdančiai įmonei. Šiuo metu tas sklypas yra užleistas, o ir mūsų miesto autobusų stotis nepuošia miesto.

Vizualizacija ir yra tos įmonės pasiūlymas, kuris, manyčiau, savivaldybei yra naudingas. Su juo šiandien bus supažindinti tarybos nariai. Kol kas neaišku, ar tikrai projektas galės būti toks, koks pateikiamas vizualizacijoje. Juk tai – Trakų istorinio nacionalinio parko teritorija, tad jo direkcija taip pat turės tarti savo žodį, viską su ja teks suderinti.

Nedarysime to, ko neleidžia teisės aktai: jei taryba pritars, tik po to bus sprendžiami ir teisiniai klausimai. Manau, kol projektas taps realybe, praeis ir treji metai.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.