Atnaujinto namo gyventojai gali patarti, kaip įveikti brokdarius

Gyventojai svajojo pagerinti gyvenimo sąlygas, todėl ryžosi naujinti daugiabutį. Tačiau net sapnuoti negalėjo, su kokiomis staigmenomis susidurs. Išvydę, kaip atliekami kai kurie darbai, nuėjo kryžiaus kelius, bet su brokdariais sugebėjo atsisveikinti.

Ne tik J.Kočanienei, kuri yra 1,80 metro ūgio, bet ir žemesniems kaimynams uždara balkono dalis yra per aukšta, net pasidairyti iš balkono neįmanoma.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne tik J.Kočanienei, kuri yra 1,80 metro ūgio, bet ir žemesniems kaimynams uždara balkono dalis yra per aukšta, net pasidairyti iš balkono neįmanoma.<br>M.Patašiaus nuotr.
M.Markevičienė, A.Markevičius ir M.Alšauskas kovojo dėl darbų kokybės.<br>M.Patašiaus nuotr.
M.Markevičienė, A.Markevičius ir M.Alšauskas kovojo dėl darbų kokybės.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Vėjūnė Inytė („Lietuvos rytas“)

Apr 18, 2016, 10:38 AM, atnaujinta May 28, 2017, 1:21 PM

Kauno rajone, Neveronyse, esančios Karmėlavos gatvės 32-ojo daugiabučio gyventojai gailisi iš pradžių patikėję įmonės „Inservis“, kuri ėmėsi naujinti namą, atstovais. Dėl to vėliau teko kasdien dūsauti matant, kaip atliekami darbai.

Pakilę į kovą su brokdariais, neveroniškiai sugebėjo atsisakyti įmonės paslaugų, nors tai ir užtruko pusantrų metų.

Nors „Inservis“ Kauno regiono vadovas Darius Kastanauskas sutiko ne su visomis gyventojų pretenzijomis, kai kuriuos renovacijos defektus vis dėlto pripažino. Bendrovė esą ketino juos ištaisyti.

Kauno rajono savivaldybės atstovas tvirtino, kad šis atvejis – išskirtinis, o gyventojai daugiausia vadovavosi emocijomis.

Neveroniškiai savo patirtimi sakė norintys perspėti tuos, kurių daugiabučio atnaujinimo darbai dar laukia.

Gyventojus subūrė remontas

Neveronyse esančios Karmėlavos gatvės 32-ajame name yra 32 butai. 2015 metų rudenį bendrovė „Inservis“, laimėjusi konkursą, pradėjo jo atnaujinimo darbus. Namo administratore buvo paskirta tame pačiame daugiabutyje gyvenanti Monika Didjurgienė.

Tačiau netrukus gyventojai Milda Markevičienė, Jūratė Kočanienė, Mindaugas Alšauskas ir Antanas Markevičius sakė buvę priversti susiburti į iniciatyvinę grupę ir imtis ne tik administratorės darbų, bet ir gilintis į statybų paslaptis.

Neveroniškiai tvirtino nuo pat pradžių susidūrę su nesuprantamais dalykais.

Jiems niekas nepateikė sąmatos, kiek tiksliai kainuos renovacija, pranešė tik apytikrius skaičius. Žmonės tikslios sumos, kiek kas mokės už renovaciją, teigė nežinantys iki šiol.

Kai gyventojai išvydo, kaip atrodo jų atnaujinti balkonai, visus ištiko šokas.

Daugiabutyje yra 4 ir 6 metrų ilgio balkonai. Įmonė juos atnaujino ir įstiklino. Tačiau darbai atlikti taip, kad balkonai ne tik nepatogūs, bet juose, gyventojų teigimu, net pavojinga būti.

„Projekte numatyta, kad balkonų uždara apatinė dalis bus 120 centimetrų aukščio. Tačiau ji įrengta kur kas aukštesnė – 138 centimetrų. Žemesniems žmonėms ji siekia kone smakrą.

Butuose tapo tamsu, abejojame, kad tokie balkonai atitinka sanitarines normas, net pasidairyti iš balkono sudėtinga“, – piktinosi M.Alšauskas.

Konstrukcijos net siūbuoja

Tačiau tai, pasak gyventojų, dar ne didžiausia bėda. Balkonai sutvirtinti tik varžtais. Kadangi jie ilgi, pajudinus konstrukcijos siūbuoja.

„Jei į jas atsiremtų du stambesni vyrai, greičiausiai nugarmėtų žemyn“, – svarstė J.Kočanienė.

Gyventojai abejoja, ar balkonai atlaikytų ir stiprų vėją.

M.Alšauskas teigė, kad statybų techniniame reglamente yra aprašyta, kaip turi būti sumontuoti balkonai, kurių ilgis iki 3 metrų.

„Vadovaujantis tuo balkonai ir buvo sumontuoti. Tačiau neatsižvelgta, kad mūsų name jie ilgesni, ir todėl reikėtų papildomai juos sutvirtinti“, – įsitikinęs gyventojas.

Neveroniškiai samdė nepriklausomą ekspertą, kad šis įvertintų atnaujintus balkonus.

„Ekspertai stebėjosi, kad darbai atlikti bet kaip“, – tikino M.Alšauskas.

Pamatę taip atnaujinamus balkonus, gyventojai įmonės „Inservis“ atstovų paprašė sustabdyti darbus, kol bus išsiaiškinta, ar tikrai viskas daroma kokybiškai.

„Tačiau niekas į mus nekreipė dėmesio. Netrukus buvo sumontuota ir likusioji dalis naujų balkonų“, – pasakojo M.Markevičienė.

Montuojant balkonų rėmus, kai kur jie buvo suskaldyti. Tiesa, šį ir kai kurį kitą statybų broką įmonė po ilgų derybų su gyventojais ištaisė.

Gailisi paklausę patarimo

Gyventojai išklojo ir kitas problemas. Šiltinant namo pamatus ir rūsius su atnaujinimo darbus atliekančia įmone tartasi, ar neverta įrengti drenažo. Už tai gyventojai būtų mokėję patys.

„Tačiau iš statybų specialistų išgirdome, kad to daryti neverta. Vėliau patys tai neva galėsime atlikti pigiau. Patikėjome. Ir vėl be reikalo“, – apgailestavo M.Alšauskas.

Daugiabučio gyventojai tvirtino, kad neįrengus drenažo rūsiai drėksta, kai kuriuose net tyvuliuoja vanduo.

Dabar atkasti pamatus, įsirengti drenažą kainuos papildomai ir brangiau, nei šie darbai būtų buvę atlikti namo atnaujinimo metu.

Gyventojai nepatenkinti ir tuo, kaip buvo nudažytas namo fasadas.

„Vieniems buvo paduoti lapai, kuriuose klausta, ar tenkina žalsva, kitiems – pilkšva fasado spalva. Gyventojai pasirašė, kad renkasi šias spalvas. Todėl dalis žmonių nustebo, kai pamatė pilką fasadą, nors tikėjo, kad bus žalias. Tai dar vienas įrodymas, kad darbai atliekami aplaidžiai“, – teigė M.Markevičienė.

Siekė pakeisti atstovus

Gyventojai tikino, kad namo administratorė nesivargino pasidomėti gyventojų keliamais klausimais.

„Kartojo vienintelę frazę, kad viskas vyksta pagal techninį projektą“, – pasakojo A.Markevičius.

„Inservis“ atstovas Darius Kastanauskas, pasak gyventojų, taip pat nekreipė dėmesio į daugiabučio gyventojų nusiskundimus. Jiems reguliariai nebuvo teikiama informacija, į kai kuriuos skundus reaguota tik po ilgų maldavimų, prašymų.

Iš pradžių gyventojai reikalavo pakeisti tik namo administratorę bei „Inservis“ atstovą. To nebuvo padaryta. Todėl vėliau nusprendė siekti dar daugiau – kad įmonė „Inservis“ nebetęstų namo renovacijos darbų.

Žinia pasiekė juokų dieną

Gyventojai skundus ir prašymus rašė Kauno rajono savivaldybei, Aplinkos ministerijai, Valstybinei teritorijų planavimo ir statybos inspekcijai, Būsto energijos taupymo agentūrai.

Susirašinėjimai užtrukdavo savaičių savaitėmis.

Balandžio 1 dieną Kauno rajono savivaldybės administracijos direktorius Ričardas Pudževelis Karmėlavos gatvės 32-ojo namo gyventojams pagaliau atsiuntė raštą.

Jame pranešama, kad nauju namo administratoriumi paskirta bendrovė Komunalinių paslaugų centras. „Inservis“ turi šiai firmai perduoti visus dokumentus.

Paaiškinimą rado viskam

Namo administratorė M.Didjurgienė komentuoti daugiabučio gyventojų jai adresuotų pretenzijų nepanoro. Moteris sakė, kad tai padarys „Inservis“ atstovai.

Įmonės „Inservis“ Kauno regiono vadovas D.Kastanauskas tikino, esą gyventojai buvo nuolat supažindinami su galimomis namo atnaujinimo projekto sąmatomis.

Pasak D.Kastanausko, 2014 metų spalio 21 dieną vykusio susirinkimo metu namo bendraturčiai priėmė sprendimus dėl investicinio renovacijos projekto patvirtinimo, daugiabučio namo renovacijos priemonių paketo ir renovaciją finansuojančio banko pasirinkimo.

„Rinkdamiesi renovacijos priemonių paketą iš galimų variantų, bendraturčiai vadovavosi pateiktais išankstiniais investicijų poreikiais. Susirinkime dalyvavo 94 proc. visų bendraturčių“, – sakė D.Kastanauskas.

Pasak „Inservis“ atstovo, apie 2015 metų vasario 3 dieną įvykusio statybos rangovo darbų su projekto rengimu pirkimo rezultatus bendraturčiai buvo informuoti elektroniniais laiškais. Birželio 2 dieną vyko susirinkimas, kurio metu buvo pristatytas techninis darbo projektas ir gautas namo bendraturčių pritarimas.

„Pernai, rugpjūčio 31 dieną, buvo pasirašyta daugiabučio namo kreditavimo sutartis, kuri spalio 1 dieną buvo pristatyta gyventojams. Šiame susitikime buvo pateiktas kreditavimo sutarties priedas, kuriame yra nurodytas naudos gavėjų sąrašas ir kiekvienam butui tenkanti banko finasuojamų sąnaudų dalis“, – aiškino D.Kastanauskas.

„Inservis“ atstovas dar pridūrė, kad, pasibaigus namo renovacijai ir įvertinus faktiškai įgyvendintas renovacijos priemones bei pasiektus rezultatus, būtų buvusi apskaičiuota valstybės teikiama parama. Renovaciją finansuojantis bankas, įvertinęs valstybės suteiktą paramą, būtų įvardijęs patikslintą kiekvienam bendraturčiui tenkančią atnaujinimo sąnaudų dalį.

Balkonus taisyti žadėjo

Dėl naujų balkonų kokybės ir patikimumo „Inservis“ atstovas taip pat sakė nesijaučiantis esąs brokdarys.

„Apatinė balkonų dalis yra tokia, kokia buvo suprojektuota patvirtintame daugiabučio renovacijos techniniame projekte – 1,2 metrai aukščio. Ją sumontavus ant kai kurių nelygių balkonų perdangos plokščių, apatinės balkono dalies aukštis vietomis yra didesnis, tačiau neviršija statybos teisės aktų numatytų ribų“, – teigė D.Kastanauskas.

Pasak įmonės regiono vadovo, nors „Inservis“ iš atnaujinimo darbus kontroliuojančių institucijų nėra gavusi pretenzijų dėl prasto balkonų sutvirtinimo, reaguojant į gyventojų prašymus buvo nuspręsta, kad iki namo renovacijos pabaigos gyventojams nemokamai bus suprojektuoti ir įrengti balkonų konstrukcijos sutvirtinimo elementai. Apie tai gyventojams buvo pranešta šių metų kovo 8 dieną.

Tikrino administratorės darbą

D.Kastanauskas teigė, kad bendrovę buvo pasiekusi informacija apie gyventojų išreikštą nepasitenkinimą dėl paskirtos namo administratorės. Tačiau atlikus vidinius darbo kokybės patikrinimus esminių pažeidimų, susijusių su netinkamai atliekamomis pareigomis, nenustatyta.

„Įvertinusi tai, kad namo renovacija jau buvo įpusėjusi, bendrovė nusprendė nekeisti namo administratorės ir administravimo darbams skirti papildomų bendrovės darbuotojų. Administratorė pati gyvena šiame name ir dėl to gyventojai gali jai turėti simpatijų ar antipatijų“, – teigė „Inservis“ Kauno regiono vadovas.

Pasak D.Kastanausko, bendrovė „Inservis“ šiuo metu administruoja 11 renovacijos projektų, tačiau tik Karmėlavos gatvės 32-ajame name susidūrė su pavieniais ir prieš renovacijos įgyvendinimą nusiteikusiais asmenimis.

Renovacija buvo nepatenkintų ir miestiečių

Kęstutis Miškinis

Kauno savivaldybės Būsto valdymo skyriaus Administravimo ir renovacijos poskyrio vedėjas

„Kauno mieste dažnesni atvejai, kai rangovai parengia daugiabučių atnaujinimo projektus, tačiau darbų taip ir nesiima. Tada reikia ieškoti naujų rangovų, kurie atliktų namo atnaujinimo darbus.

Taip nutinka dėl Aplinkos ministerijoje kylančių trukdžių, finansavimo nestabilumo.

Per pastaruosius dvejus metus mieste tik vieno daugiabučio namo gyventojai atsisakė darbus atliekančios įmonės paslaugų.

M.Riomerio gatvės 23-iojo namo gyventojams neįtiko bendrovės „Orlista“ atkilti daugiabučio atnaujinimo darbai ir jie su firma atsisveikino.“

Daugiabučio gyventojus valdė vien emocijos?

Egidijus Katilius

Kauno rajono savivaldybės Aplinkos skyriaus vedėjo pavaduotojas

„Šis atvejis – išskirtinis. Kauno rajone iki šiol nebuvo nė vieno atvejo, kad gyventojai atsisakytų jų namą atnaujinančios firmos paslaugų.

Su Karmėlavos gatvės 32-ojo namo gyventojais teko bendrauti, apžiūrėti atnaujinimo darbus. Balkonai tikrai buvo sutvirtinti prastai, todėl darbus atlikusi firma žadėjo tai ištaisyti. Kitos pretenzijos labiau paremtos emocijomis.

Apskritai atsisakyti rangovo, kuris atlieka daugiabučių modernizavimo darbus, nėra sudėtinga. Gyventojai visuotiniame susirinkime turi surinkti parašus, kad jie pageidauja naujo rangovo.

Nors nei Būsto energijos taupymo agentūros, nei bankų pritarimo gyventojų norui pakeisti rangovą gauti nebūtina, šiuo atveju mes norėjome apsidrausti. Šiuos sutikimus gavome. Tada ir paskyrėme naują atnaujinamo pastato administratorių.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.