Kaune daugėja statybų – dėl ko sunerimo miestiečiai

Padaugėjus statybų bei gatvių rekonstrukcijos darbų, kauniečiai patiria įvairių nepatogumų. Kokių saugumo priemonių privalo imtis statybininkai, kad pėstieji neįpultų į išraustą gilią duobę ar jiems ant galvos nenukristų plyta?

Dėl statybų Maironio gatvės dalyje užtvertas šaligatvis ir įrengta pėsčiųjų perėja.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dėl statybų Maironio gatvės dalyje užtvertas šaligatvis ir įrengta pėsčiųjų perėja.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Vėjūnė Inytė („Lietuvos rytas“)

Apr 27, 2016, 5:52 PM, atnaujinta May 27, 2017, 10:34 AM

Kauniečiai puikiai prisimena, kaip, prasidėjus Laisvės alėjos rekonstrukcijai ir nuardžius jos dangą, į parduotuves kurį laiką turėjo keliauti laikinais mediniais tiltais.

Nuo balandžio pradžios miestiečiai negali laisvai eiti viena Maironio gatvės atkarpa. Mat sankryžoje su K.Donelaičio gatve prasidėjo viešbučio statybos darbai, statybvietę apjuosė tvoros. Buvo užtverta ir Maironio gatvės šaligatvio dalis.

Žmonės ėmė piktintis, kad šaligatvis užtvertas, jie turi eiti važiuojamąja kelio dalimi, pro šalį lekiant mašinoms.

„Iš pradžių statytojai turėtų pasirūpinti praeivių saugumu. Tik tada pradėti statybas. Dabar pėstiesiems kyla pavojus, nepatogu važiuoti automobiliams, eismas tapo sudėtingas“, – skundėsi kaunietis Aurimas Naujokas.

Jau kitą dieną naujo objekto statytojai greta užtverto šaligatvio įrengė pėsčiųjų perėją. Todėl statybų aikštelę galima saugiai apeiti. Nuo galimų nelaimių praeivius saugo ir aukštos, tvirtos tvoros su stogais.

Kokių taisyklių statomų ar rekonstruojamų objektų statytojai turi laikytis, kad praeiviai jaustųsi saugūs?

Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos atstovė Vida Aliukonienė pranešė, kad saugos reikalavimus atliekant statybos darbus nustato saugos ir sveikatos taisyklės statyboje.

Statant, rekonstruojant ar remontuojant statinius dažnai naudojami kėlimo kranai. Jei į jų pavojingas zonas patenka gyvenamieji namai, visuomeniniai, gamybiniai ir kiti statiniai, transporto keliai ir šaligatviai, turi būti įrengtos žmonių saugumą užtikrinančios priemonės.

Transporto ir pėsčiųjų keliai – šaligatviai turi būti perkelti už pavojingų zonų ribų, įrengtos apsauginės priedangos.

Statybvietės turi būti aptvertos, kad į jas nepatektų pašaliniai asmenys. Aptvarų aukštis turi būti ne žemesnis kaip 1,6 metro. Aptvarai, esantys šalia masinio žmonių judėjimo kelių, turi būti ne žemesni kaip 2 metrų su vientisu apsauginiu stogeliu, apsaugančiu nuo krentančių daiktų.

Duobės, tranšėjos ir kitos iškasos tose vietose, kur juda transportas ir pėstieji, taip pat turi būti aptvertos.

Per iškasas perėjimo vietose turi būti nutiesti ne siauresni kaip 1 metro pločio praėjimo tilteliai su aptvarais, apsaugančiais nuo kritimo.

„Jei statytojai saugumo reikalavimų nesilaiko, į tikrintojų pastabas neatsižvelgia ar trukdo tikrinti objektus, fiziniams asmenims gresia bauda nuo 289 iki 2 tūkst. 27 eurų“, – sakė V.Aliukonienė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.