Čia Lietuva: klaipėdiečio namo statybos įstrigo dėl vieno lapo

Kai verslininkas Mantas Baniulis su šeima nutarė statytis namą, nesitikėjo, kad susidurs su tiek problemų. 79 tūkst. eurų paskolą iš banko pasiėmęs klaipėdietis spėjo pradėti darbus, bet antrajam statybų etapui koją pakišo stringanti internetinė „Infostatybos“ sistema.

Klaipėdiečio statybas stabdo nuolat stringanti „Infostatybos“ sistema.<br>Nuotr. iš asmeninio albumo
Klaipėdiečio statybas stabdo nuolat stringanti „Infostatybos“ sistema.<br>Nuotr. iš asmeninio albumo
Klaipėdiečio statybas stabdo nuolat stringanti „Infostatybos“ sistema.<br>M.Baniulio nuotr.
Klaipėdiečio statybas stabdo nuolat stringanti „Infostatybos“ sistema.<br>M.Baniulio nuotr.
Klaipėdiečio statybas stabdo nuolat stringanti „Infostatybos“ sistema.<br>M.Baniulio nuotr.
Klaipėdiečio statybas stabdo nuolat stringanti „Infostatybos“ sistema.<br>M.Baniulio nuotr.
Vasarį modernizuota „Infostatyba“ sukėlė tikrą chaosą statybų sektoriuje.<br>D.Umbraso nuotr.
Vasarį modernizuota „Infostatyba“ sukėlė tikrą chaosą statybų sektoriuje.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Aug 1, 2016, 9:45 PM, atnaujinta May 17, 2017, 4:02 AM

Vienas popieriaus lapas – tiek klaipėdiečiui trūksta, kad galėtų tęsti savo namo statybas.

Be dėl nesėkmingai veikiančios „Infostatybos“ sistemos jis šio dokumento laukia jau 1,5 mėnesio, rašo „Lietuvos rytas“.

Reikia vienos pažymos

Kai M.Baniulis apsilankė Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybų inspekcijoje (VTPSI), sužinojo: reikalinga pažyma, kad statinys atitinka projektą, bus išduota tik naudojantis „Infostatybos“ sistema.

„Į sistemą sukėlęs namo statybų projektą bandžiau pasirašyti mobiliuoju parašu, tačiau paaiškėjo, kad tai padaryti tiesiog neįmanoma.

Vadovauju įmonei, kuri kuria interneto puslapius ir reklamas, tad paprašiau kolegų programuotojų išsiaiškinti, kodėl neveikia ši sistema.

Jie surado dar vieną jos problemą – ji neveikia naudojantis „Windows 10“ operacine sistema, kuri dabar yra automatiškai įrašoma visiems „Windows“ naudotojams“, – apie absurdišką situaciją kalbėjo M.Baniulis.

Pagalbos taip ir nesulaukė

Klaipėdietis verslininkas – ne vienintelis gyventojas, keiksnojantis modernizuotą „Infostatybos“ sistemą. Su tokiomis pat problemomis susidūrė ir jo draugai – vieni dokumentų laukia du ar net keturis mėnesius.

„Ne kartą kreipiausi į VTPSI, bet kai paskambindavau vienu numeriu, mane vis nukreipdavo pas kitą specialistą. Galiausiai, kai dvyliktu numeriu atsiliepęs žmogus man pasiūlė skambinti pradiniu numeriu, netekau kantrybės.

Mano bendrovėje dirbantys programuotojai nustatė ir kitų „Infostatybos“ sistemos klaidų, tačiau kai paskambinau sistemą administruojančiai bendrovei, jos atstovams tai pasirodė neįdomu. Jie taip pat pasisiūlė padiktuoti kitą telefono numerį, kuriuo turėčiau kreiptis“, – pykčio neslėpė M.Baniulis.

Jis kreipėsi ir į aplinkos ministrą Kęstutį Trečioką, tačiau atsakymo iš jo taip pat nesulaukė.

Kai nepavyko įkelti statybų dokumentų į „Infostatybos“ sistemą, M.Baniulis rado bendrovę, kuri rūpinasi statyboms reikalingais dokumentais, bet nors namo projektas atsidūrė skaitmeninėje erdvėje, darbai beveik nepajudėjo.

„Praėjusią savaitę buvau įspėtas, kad sistemoje trūksta dar vieno dokumento. Nors jį įkėliau, atsakymo, ar galiu tikėtis man reikalingo vieno A4 formato lapo, sulauksiu tik po 15 darbo dienų.

Mane jau paliko prie namo dirbę statybininkai, taip laukiant baigsis statybų sezonas“, – kalbėjo M.Baniulis.

Atnaujinimas kainavo daug

Vasarį atnaujinta „Infostatyba“ atsiėjo nepigiai – už tobulinimo darbus VTPSI bendrovei „Asseco Lietuva“ sumokėjo 741 tūkst. eurų.

Naudojantis modernizuota sistemos versija per pirmą mėnesį Vilniuje nepavyko išduoti nė vieno statybos leidimo, Kaune pavyko išduoti 27 leidimus, o Klaipėdoje – vos tris. Dabar inspekcija skaičiuoja, kad po atnaujinimo darbų nuotoliniu būdu pavyko išduoti 5,6 tūkst. su statyba susijusių dokumentų.

„Kad „Infostatyba“ šiuo metu jau veikia nepriekaištingai, negalima teigti. Dėl įvairių priežasčių – ir techninių, ir skirtingų sistemos naudotojų gebėjimų bei turimos įrangos, ir su dokumentų išdavimu susijusių subjektų organizacinės struktūros ypatumų, ir kitokių – ne visada visi procesai vyksta sklandžiai.

Ne visos statybos procese dalyvaujančios institucijos ir organizacijos paskiria atsakingus asmenis arba paskirti asmenys laiku neatlieka reikiamų veiksmų sistemoje. Todėl, pavyzdžiui, dažnai nesilaikoma statybos užbaigimo procedūrų terminų, statytojai laiku negauna aktų per „Infostatybą“.

Tačiau sistemos naudotojai gali dirbti nepertraukiamai. Nors dėl nustatymų konfigūracijos, duomenų specifikos ar kompiuterinės darbo vietos nustatymų (ypač dėl elektroninių parašų) nesklandumų būna, jie operatyviai sprendžiami kiekvienu konkrečiu atveju ir jų mažėja.

Iki šiol informacinės sistemos kūrėjai nėra gavę informacijos, kad nebūtų galima naudotis „Windows 10“, – teigė VTPSI atstovė Vida Aliukonienė.

Per dieną „Infostatybos“ pagalbos sistema sulaukia 10–20 gyventojų klausimų, apie 20–30 asmenų kreipiasi konsultacijos telefonu. Dažniausiai kreipiamasi dėl sistemos naudotojui matomų pranešimų apie klaidas, elektroninio parašo, negalėjimo pasinaudoti kuria nors funkcija.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: Lietuvos narystės NATO metinės – ar iššūkių daugiau?