Atskirti nuo miesto, palikti murdytis purve ir ryti dulkes. Tokius priekaištus savivaldybei liejo Varnės gatvės gyventojai, supratę, kad kelio atkarpa liks neasfaltuota.
Savivaldybės atstovai rodo į tuos, kurie atkūrė žemės nuosavybę, – esą jie kalti, kad kai kurie sklypai tiesiog įsiterpia į kelią ir jo neįmanoma asfaltuoti.
Varnės gatvė – ne vienintelė. Tokių kuriozinių atvejų yra bent keli. Daugumą tokių atvejų sieja tai, kad anksčiau tos gatvės buvo ne miesto, o Vilniaus rajono teritorijoje.
Greiderį mato labai retai
„Šiemet greideris pervažiavo pirmąkart, bet ir po jo gatvė baisi, nusėta duobių. O tą greiderį matome labai retai“, – pasakojo Varnės gatvėje gyvenantis Pavelas.
Asfaltas baigiasi ties jo namu, tad vilnietis kasdien mato, kaip vairuotojai, važiuodami neasfaltuota atkarpa, manevruoja mėgindami išvengti duobių.
Vasarą kaskart pravažiavus automobiliui kyla dulkių debesys. Dulkės nukloja daržus, namų kiemus. O Varnės gatvė labai judri, nes tai kelias iš Pilaitės į Zujūnus.
Tad Pavelo šeima labai nudžiugo, kai praėjusių metų rudenį gatvė buvo asfaltuojama. Kelininkai klojo ne tik asfaltą, bet ir šaligatvį su juosta neregiams, įrengė autobuso stoteles.
Sparčiai daugėja gyventojų
Tačiau dabar paaiškėjo, kad autobusai Varnės gatve nekursuos, nes dalis jos liks neasfaltuota. Dėl to vietos gyventojai pyksta labiausiai.
„Dėl to, kad dalis gatvės priklauso gyventojams, taip ir liksime atskirti nuo miesto?“ – klausė Inga Tamošiūnienė. Ji pastebėjo, kad Varnės gatvėje vyksta daug statybų, daugėja gyventojų ir aplinkinėse gatvėse. Mat ši vieta patraukli dėl to, kad netoli nuo centro.
Pavelas taip pat negali suprasti, kaip remontuojant gatvę nebuvo išspręsti žemės nuosavybės klausimai. „Dėl to kentėsime mes visi“, – atsiduso vyras.
Iš savivaldybės gyventojai nieko paguodžiančio neišgirdo. Dėl to, kad privatūs sklypai yra gatvės juostoje, nėra galimybės užsakyti gatvės įrengimo techninio projekto.
Atsiėmė nesukdama galvos
„Visiems grąžino žemę, tai ir mes atsiėmėme. O kaip ten sklypus projektavo – argi mes galime žinoti“, – stebėjosi Varnės gatvėje gyvenanti Stanislava Maksimovič.
Jos 5 hektarai žemės – aplink namus. Tačiau moteris prisipažino nežinanti, ar jos sklypas įsiterpia į gatvės juostą.
„Žinoma, negerai, kad neasfaltuos gatvės. Ji liks tokia pat kaip senais laikais, kai čia buvo tarybinis ūkis“, – apgailestavo moteris.
Anksčiau ši teritorija priklausė Vilniaus rajonui. O gatvė buvo išmušta duobių, nes ja važiuodavo traktoriai ir kombainai.
Neatsižvelgė į dokumentus
Savivaldybės Miesto plėtros departamento direktoriaus pavaduotoja Raimonda Rudukienė priminė, kad asfaltuojamos tik gatvės, kurios yra valstybiniuose sklypuose.
Pilaitės gyvenamojo rajono teritorija prijungta prie miesto savivaldybės po 1995 metų, todėl šioje teritorijoje žemės sklypus nuosavybei atkurti formavo Vilniaus apskrities viršininko administracija.
Paklausta, ar savivaldybė neketina tų sklypų dalių perimti visuomenės poreikiams, R.Rudukienė tvirtino, kad tai svarstoma. Tačiau lėšų trūksta, tad sklypai visuomenės poreikiams paimami tik ten, kur gatvių būtinai reikia.
Koks yra tikslus sklypų, patenkančių į Varnės gatvės ribas, skaičius, savivaldybė net nėra nustačiusi.
Žemės sklypų, priskiriamų prie gatvių, yra ir daugiau. Dauguma jų – prie miesto prijungtose Pilaitės, Tarandės, Naujosios Vilnios teritorijose.