Rūšiuoti atliekas mokomasi ir mokykloje

Konkursai, akcijos ir renginiai aplinkosaugos tema – anaiptol ne vienadienio efekto priemonės, skirtos atkreipti visuomenės dėmesį į aplinkosaugos problemas ir būtinybę rūšiuoti atliekas. Nuolat kalbant apie atliekų rūšiavimą bei rodant pavyzdį, kaip tai daryti, galima pasiekti ilgalaikių rezultatų. Ypač tai aktualu kalbant apie jaunąją kartą, kuriai svarbu nuo mažens įdiegti įprotį tinkamai rūšiuoti atliekas. Todėl svarbu, kad šioms temoms daug dėmesio būtų skiriama ne tik namuose, bet ir mokyklose.

Svarbu, kad atliekų rūšiavimo temoms daug dėmesio būtų skiriama ne tik namuose, bet ir mokyklose.<br>R.Jurgaičio nuotr.
Svarbu, kad atliekų rūšiavimo temoms daug dėmesio būtų skiriama ne tik namuose, bet ir mokyklose.<br>R.Jurgaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Julija Šeškevičienė

Feb 17, 2015, 9:49 AM, atnaujinta Jan 13, 2018, 12:19 AM

Pavyzdžiui, Šiaulių regione pernai baigėsi akcija „Kur keliauja atliekos? Sužinok ir papasakok!“ bei aplinkosauginis konkursas, skirti švietimo įstaigoms. Tarp gausaus būrio dalyvių išsiskyrė Šiaulių rajono Kuršėnų Pavenčių mokykla. Ji pastatė spektaklį tema „Mes už švarią aplinką“, organizavo III Žaliąjį koncertą, iš PET butelių sukūrė kabantį daržą, o mokyklos teritorijoje įsirengė kompostavimo dėžę. Akcijos rengėjai pastebėjo, kad ši mokykla originaliomis idėjomis išsiskyrė ir anksčiau – už savo aplinkosauginę veiklą ji netgi yra pelniusi tarptautinį Žaliosios vėliavos apdovanojimą.

Mokyklos direktorė Janina Banienė pasakojo, kad net ir pasibaigus minėtai akcijai dėmesys atliekų rūšiavimui mokykloje nesumažėjo.

„Iki šiol stovi dėžės, kurios skirtos mesti skirtingoms atliekoms. Ir moksleiviai, ir mūsų darbuotojai žino, kad popierius turi keliauti į vieną dėžę, o, pavyzdžiui, plastiko atliekos – į kitą. Šiuo metu mokykloje surenkamos popieriaus atliekos. Kaip tik šiandien vienoje klasėje mačiau moksleivių atneštus tvarkingai sukrautus maišelius su popieriaus atliekomis. Manau, kad jei dirbama kompleksiškai, nuosekliai, tada yra ir rezultatas“, – sakė Kuršėnų Pavenčių mokyklos direktorė J.Banienė.

Šios mokyklos auklėtiniai apie atliekų rūšiavimą nemažai sužino ir iš pačių atliekų tvarkymo specialistų. Pavyzdžiui, moksleiviai yra lankęsi atliekų rūšiavimo centre, o šeštųjų ir septintųjų klasių auklėtiniams specialistai yra surengę visą dieną trukusius seminarus. Mokyklos vadovė pasakojo, kad patys moksleiviai, tyrimo metu paprašyti apibūdinti savo mokyklą, pavadino ją tvarkinga. „Atvykusieji iš mūsų partnerių institucijų stebisi pamatę, kaip vaikai neprabėga pro gulinčią šiukšlę, o ją pakelia ir išmeta“, – apie kompleksinės veiklos rezultatus pasakojo J.Banienė.

Kaip tėvai žvelgia į atliekų rūšiavimo veiklas mokykloje, kol kas administracija nėra tyrusi. „Tačiau atliekas, pavyzdžiui, popieriaus arba senas baterijas, moksleiviai juk atneša iš namų. Jei tėvai paruošia, surenka, įdeda vaikams, galima manyti, kad jie tai palaiko, jų požiūris teigiamas“, – sakė mokyklos direktorė.

Originaliomis priemonėmis įtraukti vaikus į atliekų rūšiavimą stengėsi ir kitos Šiaulių regione surengtuose aplinkosauginiame konkurse ir akcijoje dalyvavusios mokyklos. Dauguma jų rengė parodas, viktorinas, švietimo pamokas, sodino medžius, rinko senas baterijas. Visos įstaigos rūšiavo atliekas, skatindamos tai daryti ir aplinkinius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.