Vartotojų lūkesčiai pakuočių gamintojams kels naujų iššūkių

Ateityje gamintojams neišvengiamai teks kur kas daugiau dėmesio skirti produktų pakuotėms, ypač – ekologiniam jų aspektui. Mat vadinamoji tūkstantmečio karta prieš atverdama piniginę kur kas daugiau dėmesio nei jų tėvai ar seneliai skiria ne tik paties pirkinio savybėms, bet ir jo pakuotės dizainui bei medžiagoms.

Ateityje gamintojams neišvengiamai teks kur kas daugiau dėmesio skirti produktų pakuotėms, ypač – ekologiniam jų aspektui.<br>D.Umbraso nuotr.
Ateityje gamintojams neišvengiamai teks kur kas daugiau dėmesio skirti produktų pakuotėms, ypač – ekologiniam jų aspektui.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Julija Šeškevičienė

May 7, 2015, 10:46 AM, atnaujinta Jan 4, 2018, 5:14 PM

Tokias tendencijas atskleidė pasaulio pakuočių pramonės lyderio „Stora Enso“ ataskaita. Ataskaitoje „Viewpoint“ nagrinėjamas vadinamųjų tūkstantmečio kartos žmonių požiūris į pakuotes ir jų įtaką mažmeninei prekybai bei prekės ženklams. Tūkstantmečio karta ataskaitoje vadinami 1980-2000 m. gimę žmonės, kurie dažnai perka internetu bei yra aktyvūs socialinės medijos vartotojai, be to, pirmenybę teikia vertei ir siekia mažinti vartojimą pasaulyje.

Šių žmonių požiūris ir vartojimo elgsena yra ypač svarbi, nes netrukus jie taps viena svarbiausių vartotojų grupių senajame žemyne. Tyrimo duomenimis, šiais metais jie sudaro apie 33 procentus dirbančiųjų visose Europos šalyse, tačiau jau po dešimties metų ši dalis padidės iki 47 procentų – tai yra, kone pusės visų dirbančiųjų.

Ataskaita atskleidžia, kad pakuočių svarba šiai kartai yra kur kas didesnė nei ankstesnėms kartoms. Pavyzdžiui, statistiškai net keturi iš penkių tūkstantmečio kartos žmonių pakuotę laiko svarbiu faktoriumi sprendžiant, ar įsigyti konkretų produktą. Net 85 procentai tūkstantmečio kartos žmonių, apibūdindami savo patirtį konkretaus produkto ir prekės ženklo atžvilgiu, svarbiu laiko ir produkto pakuotę. Tuo metu ankstesnės kartos pakuotes vertino kur kas mažiau.

Šiek tiek daugiau kaip pusė tūkstantmečio kartos atstovų mano, kad pakuočių tvarumas turi įtakos visai verslo procesų grandinei. Šiek tiek mažesnė dalis – apie 44 procentai žmonių – sutiktų mokėti už produktą daugiau, jei jo pakuotė būtų ekologiška.

Rengiant ataskaitą buvo siekiama išsiaiškinti, kokius pakuočių sprendimus vartotojai laiko ekologiškiausiais. Paaiškėjo, kad didžioji dalis jų – net 88 procentai – ekologiškomis laiko pakuotes iš medienos pluošto, tokias kaip gofruotas popierius ar kartonas. Antrąją vietą pagal ekologiškumą tūkstantmečio kartos atstovai skiria stiklo pakuotėms – jas ekologiškomis laiko 74 procentai apklaustųjų. Metalo pakuotes ekologiškomis laiko šiek tiek daugiau nei trečdalis respodentų. Mažiausia tūkstantmečio kartos atstovų dalis – vos 18 procentų – ekologiškas savybes priskiria plastiko pakuotėms.

Ataskaitą rengę specialistai taip pat apskaičiavo, kad ekologiškos pakuotės gali padėti verslui padidinti pardavimus net iki 4 procentų. Regis, dėl šios priežasties ateityje kartono, gofruoto popieriaus ir kitų medžio pluošto bei stiklo pakuočių rinkoje turėtume išvysti vis daugiau, o plastiko – priešingai. To iš gamintojų tikisi ir tūkstantmečio kartos atstovai: jų nuomone, gamintojai ir prekybininkai turėtų jiems padėti išsiugdyti geresnius vartojimo įpročius ir rinktis geresnės kokybės produktus bei tapti sąmoningesniems vartotojams, kurių elgesys kiek įmanoma mažina aplinkai daroma žalą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.