„Vakar pietrytiniame šlaite užfiksuotas 40 kvadratinių metrų augalinio grunto sluoksnio nuslinkimas. Kultūros ministerijos suburta komisija turėtų susirinkti ir spręsti, ką toliau daryti“, – trečiadienį BNS sakė muziejaus atstovas Arminas Šileikis.
Anot jo, ministerijos grupė dėl kalno situacijos tarsis trečiadienį.
Muziejus taip pat informuoja, kad kas savaitę atliekamos kalno šlaitų apžiūros ir fiksuojami pastebėti pakitimai.
Anot pranešimo, vasario pabaigoje Gedimino kalno šiaurės vakarų šlaite esančios gelžbetoninės sijos, vadinamieji rostverkai, sutvirtinti lynais ir grandinėmis, taip sumažinta avarinė grėsmė.
Kalno tvarkybos darbus organizuojantis Lietuvos nacionalinis muziejus yra paprašęs Lietuvos geologijos tarnybos pagal galimybę pateikti rekomendacijas šlaitų stabilizavimo laikinoms ir ilgametėms priemonėms įrengti.
Kaip BNS informavo Kultūros ministerija, ketvirtadienį darbo grupės dėl Gedimino kalno posėdyje apsvarstyta tvarkymo darbų eiga, aptarta ir naujausia nuošliauža pietrytiniame šlaite.
„Susitikime konstatuota, kad nedelsiant turi būti tvarkomos Gedimino kalno šlaituose avarijos grėsmės požymius turinčios deformacijos, ir muziejus turi kuo skubiau, įvykdžius supaprastintus viešuosius pirkimus, atlikti avarijos grėsmės pašalinimo darbus. Taip pat patvirtinta, kad atlikus Gedimino kalno tvarkymo darbus būtina įdiegti nuolatinės stebėsenos sistemą ant viso kalno šlaitų“, – teigiama kultūros viceministro Renaldo Augustinavičiaus atsiųstame komentare.
Jo teigimu, muziejus taip pat paragintas skelbti visuomenei informaciją apei kalno būklę ne tik savo tinklalapyje, bet ir socialiniuose tinkluose.
Gedimino kalno būkle ypač susirūpinta po pernai vasarį ir spalį įvykusių didelių nuošliaužų, Kultūros ministerija tvarkybos darbams pernai skyrė 300 tūkst. eurų, šiemet numato dar per 800 tūkst. eurų. Muziejaus teigimu, periodiškai pastaraisiais dešimtmečiais atsirandančios nuošliaužos kyla dėl intensyvaus eismo, keltuvo, greta vykusių statybų – šie veiksniai paskatino įgriuvas Antrojo pasaulinio karo metais iškastų ir atmestinai užpiltų tunelių vietoje, pakeitė hidrologinę situaciją.