Po audros Baltijos jūros pakrantė Klaipėdoje atvėrė įstabų istorinį radinį

Uostamiesčio kraštotyrininkas ir žurnalistas Denisas Nikitenka savo socialinėje Facebook paskyroje pasidalino retu reiškiniu, kurį galima išvysti turbūt kartą per dešimtmetį (pirmą kartą pasirodė po Anatolijaus uragano 1999 m.).

Prie pietinio molo, Kopgalyje jūra taip nuplovė paplūdimį, kad visu gražumu pasirodė iki šiol giliai po smėliu gulėjusios pilnos betono statinės.<br> D. Nikitenkos nuotr.
Prie pietinio molo, Kopgalyje jūra taip nuplovė paplūdimį, kad visu gražumu pasirodė iki šiol giliai po smėliu gulėjusios pilnos betono statinės.<br> D. Nikitenkos nuotr.
Prie pietinio molo, Kopgalyje jūra taip nuplovė paplūdimį, kad visu gražumu pasirodė iki šiol giliai po smėliu gulėjusios pilnos betono statinės.<br> D. Nikitenkos nuotr.
Prie pietinio molo, Kopgalyje jūra taip nuplovė paplūdimį, kad visu gražumu pasirodė iki šiol giliai po smėliu gulėjusios pilnos betono statinės.<br> D. Nikitenkos nuotr.
 Iliustracija iš V. Vareikio ir E. Bareišos knygos „Technika ir Gamta: Klaipėdos uostas XIX a. pabaigoje – XX a. pirmojje pusėje“<br> Klaipėdos universiteto nuotr.
 Iliustracija iš V. Vareikio ir E. Bareišos knygos „Technika ir Gamta: Klaipėdos uostas XIX a. pabaigoje – XX a. pirmojje pusėje“<br> Klaipėdos universiteto nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Monika Montvilė, klaipedaassutavim.lt

Feb 24, 2020, 4:57 PM, atnaujinta Feb 24, 2020, 5:37 PM

Sekmadienį prie pietinio molo, Kopgalyje jūra taip nuplovė paplūdimį, kad visu gražumu pasirodė iki šiol giliai po smėliu gulėjusios pilnos betono statinės.

Denisas savo paskyroje rašo, kad jam teko kalbėtis su istorikais, kurie patikino, jog tai – sudužusio garlaivio „Grisslan“ krovinys. XX a. pirmojoje pusėje, apie 1924 m. į Klaipėdos uostą buvo plukdomas švediško cemento krovinys statinėse.

Per kilusią audrą laivas patyrė katastrofą ir užkimšo uosto įplauką, trukdė laivybai. Nurimus audrai buvo nuspręsta laivą pašalinti, o sušlapusio ir sustingusio cemento statines, kurių buvo šimtai, klaipėdiečiai sumaniai panaudojo krantui sutvirtinti (Kopgalyje ir I Melnragėje).

Pažvelgus į 1926 m. darytą nuotrauką, statinės kai kur net dviem aukštais rikiavosi gal 50 metrų linija. Buvo pinamos ir žabtvorės, siekiant „gaudyti“ smėlį. Naudojant įvairias hidrotechnines priemones kranto linija prie pietinio molo 1835-1878 m. prasiplėtė net apie 600 metrų.

Tikėtina, kad po dienos ar dviejų šių statinaičių vėl nebesimatys.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.