Kurčioji iš prekybos centro išbėgo paplūdusi ašaromis

Nuėjusi apsipirkti į „Maximą“, 63 metų nekalbanti ir negirdinti panevėžietė Laimutė Jonė Barisevičienė teigia iš prekybos centro išlėkė apsiverkusi. Esą ją puikiai pažįstanti kasininkė atsisakė aptarnauti.

Daugiau nuotraukų (1)

Gailutė Kudirkienė (panskliautas.lt)

Jun 11, 2014, 5:36 PM, atnaujinta Feb 12, 2018, 11:13 PM

Kurčiąją nuvarė nuo kasos?

„Kodėl mane žemina? Nejaugi esu antrarūšė dėl to, kad negirdžiu ir nekalbu? Ta pati pardavėja man ne vieną kartą neteisingai suskaičiavo kainas, išdavė čekį be nuolaidų, nors prekių kainos lentynose buvo su nuolaidomis.

Du kartus ėjau su parduotuvės direktore aiškintis, abiem atvejais ji atsiprašė.

O dabar kasininkė, vos mane pamatė, prieš nosį trinktelėjo lentelę su užrašu „kasa laikinai nedirba“.

Tik spėjau nueiti į kitą eilę, ji vėl pasikvietė pirkėjus“, – labai susijaudinusi su vertėjo pagalba „Panevėžio rytui“ pasakojo moteris.

L.J.Barisevičienė aiškino, kad dėl savo negalios prekybos centre nuolat patiria nepatogumų, kai bando pagal savo galimybes ko nors pasiteirauti. Esą prekybininkės nenori su ja gaišti laiko, pavaro šalin.

Nors ir negirdinti, moteris geba ištarti žodžius, tik tai daro lėčiau, nei aiškiai kalbantys žmonės. Neįgalioji skaito iš lūpų ir supranta, ką aplinkiniai jai sako, jei tie šneka nenusisukę.

L.J.Barisevičienė nesunkiai iš lūpų išskaito ir esą pardavėjų apie ją laidomas pašaipias replikas.

Prekybininkės, žinodamos, kad neįgalioji negirdi, garsiai ją apkalba, pajuokiamai vadina gražuole.

Abejingumas dar padidina likimo naštą

„Noriu, kad kas nors atkreiptų dėmesį į negirdinčiuosius. Argi žmonės visai neturi širdies? Negalia jau ir taip gyvenimą apsunkina, o aplinkinių abejingumas tą naštą dar padidina. Ne tik prekybininkai su negirdinčiaisiais neturi kantrybės, būna, kad ir gydytojai moja ranka ir varo tolyn“, – karčia patirtimi dalijosi įžeistos pirkėjos motina 83 metų Elena Petravičienė.

L.J.Barisevičienė gimė sveika ir girdinti. Neturėdama metukų susirgo kokliušu, jis buvo gydomas didelėmis antibiotikų dozėmis. Būtent dėl šių vaistų atrofavosi klausos organai.

Baigusi vidurinę mokyklą L.J.Barisevičienė kelerius metus dirbo „Ekrano“ gamykloje, o paskui perėjo į kurčiųjų kombinatą.

Moters sutuoktinis taipogi yra kurčiasis, kalba tik gestų klaba, turi avalynės taisymo įmonę.

Poros vaikai klausos sutrikimų neturi. Sūnus yra baigęs kurčiųjų pedagogiką ir dirba dėstytoju vienoje sostinės kolegijoje.

Medicininį išsilavinimą turinti E.Petravičienė nemažiau nei duktė išgyvena, kai kurčiosios adresu skrieja įžeidimai ar kai aplinkiniai elgiasi taip, tarsi kurtieji būtų nepilnaverčiai žmonės.

„Daug bendrauju su dukters likimo broliais, kurtieji labai jautrūs, jie, kaip ir visi, trokšta dėmesio, nori bendrauti. Buvome sostinėje renginyje, kur dideliame ekrane rodė dainuojančiuosius. Kurtiesiems ėmiau versti dainų žodžius į gestų kalbą. Kokie jie buvo laimingi“, – pasakojo E.Petravičienė.

Atsiprašo dėl nesusipratimo

„Belieka klientės tik atsiprašyti. Kasininkė pasielgė nederamai. Ta moteris yra nuolatinė mūsų parduotuvės klientė, ji mums svarbi ir reikalinga“, – sakė prekybos centro atstovė spaudai Renata Saulytė.

Pirkėjos niekas sąmoningai įžeisti nenorėjo. Įvyko sutapimas ir nesusipratimas.

Kasininkėms kartkartėmis tenka palikti savo darbo vietą. Jos turi atsiprašyti pirkėjų ir mandagiai juos nusiųsti prie kitų kasų. Šiuo atveju kasininkė ketino apsitvarkyti, išnešti susikaupusius prie kasos daiktus, todėl uždėjo lentelę, kad nedirba.

Parduotuvėje buvo didelis žmonių srautas, pro šalį ėjusi vyriausioji kasininkė ką tik kasą uždariusiai darbuotojai liepė grįžti į darbo vietą. Į tai pirkėja ir galėjo skausmingai sureaguoti.

Pasak R.Saulytės, sąmoningų apgavysčių prekybos centre negali būti. Kainas pardavėjos suspaudžia į kasą ne ranka, jos ekrane pasirodo perbraukus prekės kodą. Pasitaiko atvejų, kad prekių kainos neatitinka parašytųjų lentynoje, tačiau tai būna kompiuterinės sistemos klaidos.

Jei pirkėjas pastebi klaidą, turi kreiptis į administraciją, ir prekybos centras jam dovanos 5 litų vertės čekį.

„Kasininkė asmeniškai nieko neturi prieš tą moterį. Per dieną pereina tūkstančiai pirkėjų, visi nori dėmesio, o ji gal norėjo išskirtinio dėmesio.

Parduotuvės vadovė atsiprašo, jei klientei pasirodė, kad kažkas buvo daroma specialiai“, – aiškino R.Saulytė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.