Kodėl L. Kleiza ir G. Armani moteris vertina vienodai?

Garsusis italų dizaineris dovanų sau išsirinko lietuvių krepšininką. Taip dabar juokaujama Milane. Mat 80-metį švenčiantis stiliaus ir elegancijos diktatorius Giorgio Armani atsisakė prabangių jubiliejinių puotų, tačiau nepagailėjo pinigų, kad jam priklausantis krepšinio klubas „Emporio Armani“ įsigytų aukštaūgį iš Lietuvos Liną Kleizą (29 m.).

Milane juokaujama, kad garsusis italų dizaineris G.Armani dovanų sau 80-mečio proga išsirinko lietuvių krepšininką L.Kleizą.<br>AP ir G.Šiupario nuotr.
Milane juokaujama, kad garsusis italų dizaineris G.Armani dovanų sau 80-mečio proga išsirinko lietuvių krepšininką L.Kleizą.<br>AP ir G.Šiupario nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Daiva Lapėnaitė

Jul 26, 2014, 3:43 PM, atnaujinta Feb 11, 2018, 5:21 PM

Apie tai, kad Italijos čempione šįmet tapusi G.Armani ekipa 203 cm ūgio L.Kleizai „Emporio Armani“ klube ateinantį sezoną numato atakų lyderio vaidmenį, buvo pranešta praėjus porai dienų po dizainerio 80-ojo gimtadienio, rašo „Lietuvos ryto" žurnalas „Gyvenimo būdas".

Pastarąjį sezoną brangiausiai mokamu Europoje krepšininku vadintas L.Kleiza Milane pakeis komandą palikusį rezultatyviausią Eurolygos žaidėją amerikietį Keithą Langfordą.

Tokį pat titulą lietuvis buvo pelnęs prieš ketverius metus rungtyniaudamas Pirėjo „Olympiakos“ klube.

Milane Lietuvos krepšinio pažiba, kaip L.Kleizą vadina italai, uždirbs 700 tūkstančių eurų (apie 2 milijonus 450 tūkstančių litų) – beveik penkis kartus mažiau negu Stambulo „Fenerbahce“ klube, kuriam atstovavo 2013–2014 metais.

Ten L.Kleiza uždirbo po 275 tūkstančius eurų (apie 962 tūkst. litų) per mėnesį, o jo metų alga sudarė apie 3,3 milijono eurų (per 11 mln. litų). Tačiau jis nepateisino turkų lūkesčių.

Sporto apžvalgininkai teigė, kad lietuvis gali likti be kontrakto, nes jį norinčių ir galinčių įpirkti Eurolygos klubų nėra daug.

Apie tokios vertės kontraktą, kokį turėjo su Stambulo klubu, galės tiktai sapnuoti, o Milano komanda nėra ta vieta, kur ambicingasis lietuvis galėtų save realizuoti.

Tačiau G.Armani todėl ir yra Armani. Jis nesivaiko madų, neklauso komentarų, jam nerūpi išorinis blizgesys. Jis žvelgia giliau ir įžvelgė lietuvio talentą, santūrumą bei eleganciją – savybes, kurias žymusis dizaineris vertina labiausiai, kurios jį patį išgarsino visame pasaulyje ir pelnė jam mados karaliaus etiketę.

„Re Giorgio“ (išvertus iš italų k. – karalius Giorgio). Toks epitetas beveik keturis dešimtmečius lydi paprastumą mėgstantį dizainerį.

Mados karalių G.Armani ir krepšininką L.Kleizą skiria pusė amžiaus ir daugiau kaip trisdešimt centimetrų ūgio skirtumas. Tačiau tai – tik išoriniai dalykai, kurie nė vienam neturi reikšmės. Jiems abiem kitame žmoguje svarbiausia ne išvaizda, bet vidinis grožis.

Mados karalių ir Lietuvos krepšinio asą vienija daugiau dalykų, nei atrodytų iš pažiūros. Abu kasdien aktyviai sportuoja. Linui tai – darbas. Giorgio – giliai įsišaknijęs įprotis.

Nė vienas nepasižymi vakarėlių ir viešo gyvenimo pomėgiu, o laisvalaikį mėgsta leisti ramiai, namuose prie televizoriaus.

Dizainerį ir krepšininką vienija ir meilė motinai bei požiūris į moteris.

L.Kleiza yra sakęs, kad nesirenka moters pagal ūgį, figūrą, plaukų ar akių spalvą. Jo moteris neturi sėdėti namie ir laukti, kol vyras atneš pinigų, turi būti savarankiška, turėti tikslą ir vertinti šeimą.

Tokią pat moterį – stiprią, pasitikinčią savimi, bet kartu ir moterišką, mylinčią šeimą ir vaikus – vertina ir dizaineris. Tokios moters viziją jis atsinešė iš vaikystės, kurią praleido su vėliau jo mūza tapusia reiklia motina.

„Pirmoji name sužavėjusi ir įkvėpusi moteris buvo mano mama. Ji buvo apdovanota nuostabiu grakštumu, rengėsi kukliai, tačiau būtent tas saikingumas man yra tikroji elegancija“, – yra sakęs G.Armani, kurį su mama siejo itin glaudus ryšys.

Glaudūs ir labai gražūs santykiai su motina sieja ir L.Kleizą. Sportininkas yra pasakojęs, kad nuo mažų dienų buvo mamos vaikas ir visada norėdavo su ja būti.

Dar viena abu vyrus siejanti gija – pagalba kitiems.

G.Armani projektas „Acqua for Life“ daugiau kaip milijonui skurstančių Afrikos žmonių suteikė galimybę turėti geriamojo vandens. Jis dalyvauja socialinėse kampanijose, kovojančiose su AIDS, tuberkulioze ir maliarija pasaulyje, jis skyrė pagalbą prieš ketverius metus žemės drebėjimo nuniokotai Haičio salai, remia jaunus mados talentus.

L.Kleiza taip pat daug dėmesio skiria savo labdaros fondui.

„Kai tau daug duota, iš tavęs daug ir tikimasi. Kai pradėjau žaisti krepšinį, važinėdavome į vaikų namus. Pamačiau, kiek daug džiaugsmo galime jiems suteikti.

Dėl to ir įkūriau fondą. Mūsų projektai nesutelkti į dovanas. Mes rūpinamės, kad vaikai įgautų įgūdžių“, – yra sakęs krepšininkas.

Tad nors ir netrūko skeptiškų komentarų dėl L.Kleizos fizinės būklės, „Emporio Armani“ komanda jį įsigijo vienai svarbiausių pozicijų.

Skeptiškai tokį žingsnį vertinantiems galima tik atšauti, kad per beveik keturiasdešimt metų besitęsiančią karjerą karalius Giorgio neprametė nė vieno „metimo“.

Vaikystėje aktoriumi svajojęs tapti G.Armani mados pasaulyje atsidūrė netyčia. Paragavęs medicinos studijų ir kariuomenės duonos jis nežinojo, kuo norėtų būti. Tiktai nenorėjo būti našta nepasiturinčiai šeimai.

Prabangioje Milano universalinėje parduotuvėje „La Rinascente“ dirbusi draugė G.Armani prasitarė apie laisvą vietą reklamos skyriuje. Taip jis pateko į pasaulį, apie kurį nieko nežinojo. Tuomečio Milano mados meka buvusioje parduotuvėje jam teko dirbti vitrinų dizaineriu ir fotografo asistentu, vyriškų drabužių pirkimų skyriaus padėjėju ir parodų rengėju.

Čia G.Armani ir atrado garsus tekstilės fabriko savininkas Nino Cerruti. Sužavėtas kuklaus jaunuolio elegantiško stiliaus N.Cerruti patikėjo jam kurti vyriškų drabužių kolekcijas ir pavadino jį „mano dizaineriu“.

G.Armani 7 metus dirbo su N.Cerruti – jo dėka pažino audinių pasaulį, išmoko mados industrijos subtilybių.

„Nieko nežinojau apie madą, nemokėjau piešti, nelankiau meno mokyklų, ateljė“, – yra sakęs G.Armani.

Tačiau kažin ar G.Armani būtų tapęs tuo, kuo tapo, jei nebūtų sutikęs 10 metų jaunesnio Sergio Galeotti.

Aukštas, iškalbus ir sklidinas optimizmo S.Galeotti įkalbėjo kuklų, labiau klausyti nei kalbėti linkusį, tobulumo ieškantį G.Armani palikti gerai mokamą darbą ir nerti stačia galva į asmeninių mados namų nežinią.

Taip 1975 metais atsirado uždaroji akcinė bendrovė „Giorgio Armani“. Norėdami ją įsteigti dizaineris ir jo gyvenimo bei verslo partneriu tapęs S.Galeotti išpardavė viską, net senutėlį „Volkswagen“ automobilį.

Per 39 metus G.Armani mados namai nuo dviejų kambarių biuro Milane virto dešimt tūkstančių darbuotojų pasaulyje turinčia imperija.

G.Armani suknelės kasmet šlama ant „Oskarų“, „Grammy“ ir kitų svarbiausių apdovanojimų ceremonijų bei kino festivalių raudonojo kilimo. Tik šio dizainerio drabužius renginiuose vilki italų kino deivė Sophia Loren.

Autoritetingas amerikiečių verslo leidinys „Forbes“ G.Armani turtą įvertino 8,5 milijardo JAV dolerių (per 21 milijardą litų), įvardijo jį turtingiausiu Italijos žmogumi ir skyrė 131-ąją vietą pasaulio turtuolių sąraše. Niujorke leidžiamo žurnalo „People with Money“ teigimu, G.Armani yra daugiausia uždirbantis dizaineris.

Kai G.Armani Milane pristatė pirmąją „Giorgio Armani“ vyriškų drabužių kolekciją, jam buvo 41-eri.

Tačiau mados pasauliui palyginti brandus amžius netapo kliūtimi. Atvirkščiai, G.Armani sukėlė revoliuciją vyrų ir moterų spintose.

Jis klasikinį švarką pavertė lengvai krintančiu patogiu apdaru ir išplėšęs iš vyrų monopolio pasiūlė jį moterims.

Minimalizmą jis pavertė prabanga, o eleganciją komfortu, radikaliai pakeitė šiuolaikinės mados taisykles, suteikė naują kvėpavimą pilkai ir smėlio spalvoms.

Vyro spinta tapo neįsivaizduojama be subtilios pilkšvai gelsvos spalvos švarko, o kiaušinio lukšto spalva įgavo naują pavadinimą – armaniška.

Pasaulinį populiarumą G.Armani pelnė nuo vaikystės puoselėta aistra kinui.

1980 metais jis sukūrė aprangą filme „Amerikietiškasis žigolas“ vaidinusiam Richardui Gere’ui.

Naujos epochos sekso simbolį suvaidinęs R.Gere’as tapo garsenybe. Kartu su juo išgarsėjo ir jį rengęs italas.

Nuo tada bet kuris savimi pasitikintis, elegantiškas, seksualus vyras privalo turėti G.Armani eilutę. Šio dizainerio drabužiai ir dabar – neatsiejamas rafinuotos elegancijos ir laisvės simbolis. Pernai pasirodžiusiame filme „Volstrito vilkas“ vaidinantis vienu seksualiausių planetos vyrų vadinamas Leonardo di Caprio vilki tik „Re Giorgio“ kostiumus.

Vien rūbais ir aksesuarais kūrybingasis italas neapsiribojo. „Giorgio Armani“ gamina vyriškus ir moteriškus kvepalus, kosmetikos priemones, laikrodžius, papuošalus.

Jau daugiau kaip dešimt metų galima paskanauti „Armani Dolci“ šokolado, šokoladinių ir želinių saldainių, sausainių, uogienės, riešutų kremo.

Norintys gali „armanizuoti“ visą savo aplinką – nuo vonios iki miegamojo ir terasos. 2000 metais atsirado prabangių baldų, audinių, šviestuvų, interjero detalių linija „Armani Casa“.

Milane, Niujorke, Tokijuje, Londone duris atvėrė G.Armani kavinės ir restoranai, Romoje – prabangių apartamentų daugiaaukštis, Milano centre ir Dubajuje – elegantiški viešbučiai.

Tačiau pirmuosius baldus dizaineris nupiešė ne „Armani Casa“, bet dar būdamas dvylikos metų tragiškai pasibaigusiai pirmajai meilei.

„Ji buvo labai graži, įdegusios odos ir egzotiškų akių mergaitė. Pamenu, kad net piešiau mūsų būsimųjų namų baldus.

Vieną dieną ją, važiuojančią dviračiu, partrenkė sunkvežimis ir ji žuvo.

Tačiau man iki šiol akyse stovi jos nuostabus veidas“, – italų mados žurnalistės Renatos Molho parašytoje neoficialioje biografijoje „Essere Armani“ (išvertus iš italų k. – „Būti Armani“) prisiminimais dalijosi dizaineris.

Dizaineris teigia, kad jo sėkmės paslaptis glūdi vaikystėje, o tikroji jo mokytoja – motina Maria Raimonda.

Iš šios vaikus mylinčios, bet griežtos moters, kuri sugebėdavo tris vaikus gražiai aprengti iš panaudotų parašiutų pasiūtais rūbais, Giorgio paveldėjo ne tik polinkį į rankdarbius.

Iš jos mados karalius paveldėjo gabumą išsiversti su nedaug, kelti didelius reikalavimus, ypač sau, pritapti, tačiau nepasitenkinti, ir visur ieškoti tobulumo, net paprasčiausią dalyką padaryti ypatingą.

Ar Milano krepšinio klube „Emporio Armani“ atsidūręs L.Kleiza padarys savo žaidimą išskirtinį ir pelnys italų pasitikėjimą?

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.