Neįgalus palangiškis judėdamas vežimėliu bijo sprogimo

Palangiškis Ričardas Motiejauskas augina cerebriniu paralyžiumi sergantį sūnų Karolį, kuris jau 25-erius metus judėti gali tik elektrinio vežimėlio pagalba. Prieš du metus padangoms sudilus, joms pakeisti tėvas kreipėsi į Techninės pagalbos neįgaliesiems centrą, kuris turi aprūpinti negalią turinčius žmones, tačiau reikėjo laukti pusantrų metų, kol pavyko gauti galines padangas, o priekinių niekas neatvežė iki šiol.

Karolįs jau 25-erius metus judėti gali tik elektrinio vežimėlio pagalba.<br>Ž.Karevaitės nuotr.
Karolįs jau 25-erius metus judėti gali tik elektrinio vežimėlio pagalba.<br>Ž.Karevaitės nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Živilė Karevaitė

Sep 8, 2014, 10:21 PM, atnaujinta Feb 9, 2018, 5:13 PM

Pareiškimus rašė kas pusmetį

„Pirmąjį pareiškimą techninės pagalbos centro darbuotojams įteikiau dar 2011metų pabaigoje. Kai niekas nepaskambindavo, kas pusmetį vėl važiuodavau į Klaipėdą rašyti prašymų. Po keleto tokių kelionių ir pusantrų metų laukimo, šį pavasarį, pagaliau gavome galines padangas.

Tačiau priekinės jau kritinės būklės, visiškai sudilusios ir net neįsivaizduoju, kada jas gausime”, – nebežinantis kur kreiptis, pasakojo palangiškis.

Elektrinis vežimėlis yra valstybės suteikta nuosavybė, tad ratų ar akumuliatorių nusipirkti iš parduotuvės žmonės neturi teisės. Jie privalo juos pirkti iš to paties centro, kuriame, 90 procentų technikos kainos kompensuojama.

„Į vežimėlį dedasi du akumuliatoriai. Techninės pagalbos centre vieno kaina nurodyta 1000 litų, o parduotuvėje tokį pat galima nusipirkti už 400 litų. Nors valstybė techniką kompensuoja, kelis metus reikia prašyti, kad ta technika būtų atvežta”, – piktinosi Ričardas.

Klaipėdos specialistai siūlo kreiptis į Vilnių

Techninės pagalbos neįgaliųjų centro skyrius Klaipėdoje Ričardui siūlo kreiptis tiesiai į Vilnių, nes jie niekuo negali padėti, kaip tik priimti prašymą.

„Nelabai tuomet suprantu jų darbo prasmės, jeigu bendrauti vis tiek turiu tiesiogiai su Vilniumi. Taip pat netikiu, kad per dvejus metus specialistai neatvažiuoja į pajūrį, kad tuo pačiu atvežtų techniką”, – svarstė vyras.

Vilniaus skyrius Ričardui žada, kad ratai pajūrį pasieks artimiausiu metu, tačiau laikas bėga, o paskambinti ar pristatyti likusius ratus niekas neskuba.

„Šio žmogaus situaciją žinome, tačiau Klaipėdos skyriaus funkcija yra priimti užsakymus iš žmonių ir juos perduoti pagrindiniam, Vilniaus, skyriui, dirbančiam su elektriniais vežimėliais. Ten samdoma firma, kuri pagaminus techniką pristato žmonėms visoje Lietuvoje”, – sakė Klaipėdos skyriaus vyriausiasis specialistas Arturas Vainauskas, nuogąstaudamas, kad niekuo daugiau padėti negali.

Vilniaus skyriuje – iki šiol tėvams negirdėti faktai Susisiekus su Techninės pagalbos neįgaliesiems centro Vilniaus skyriumi, vedėja Jolanta Bublevičienė per dvi dienas pažadėjo neįgaliojo dokumentus peržiūrėti ir susipažinusi su situacija ją pakomentuoti. Visi faktai buvo pateikti raštu, tačiau dalis jų buvo nauja net ir Motiejauskų šeimai.

„2011m. gruodžio 1 d. yra gautas prašymas dėl elektrinio vežimėlio padangų keitimo. 2012m. kovo 6 d. yra remontininko defektavimo aktas, kad padangos yra dar geros būklės ir tinkamos naudoti, todėl 2013m. lapkričio 5 d. buvo pakeistos tik galinės padangos, dėl priekinių padangų remontininkas informavo, kad bus pakeistos 2014 m.”, – sakė Vilniaus skyriaus vedėja J. Bublevičienė.

Tačiau tėvai labai nustebo, kaip remontininkas galėjo parašyti defektavimo aktą, jog padangos geros, jeigu net nebuvo atvykęs ir jų nematė.

„Pirmą kartą girdime apie tokį aktą. Mes jo nepasirašėme, remontininkas buvo atvykęs tik tada, kai jau keitė galines padangas. Tuomet jis pasakė, kad priekines gausime netrukus, tačiau jau beveik metus laukiame, o senos padangos gali bet kada sprogti”, – sakė sūnaus saugumu susirūpinę tėvai.

Tiekėjas atsiuntė netinkamas padangas

Pasak Techninės pagalbos neįgaliesiems centro Vilniaus skyriaus vedėjos J. Bublevičienės, šeima taip ilgai padangų laukia, nes elektrinių vežimėlių detalių tiekėjas atsiuntė netinkamas, todėl šiuo metu padangos yra užsakytos pakartotinai.

Tuo tarpu Motiejauskams keista, kaip tai galėjo nutikti. Apie šį klaidingą užsakymą jie taip pat išgirdo pirmą kartą, o kodėl jų niekas neįspėjo, kiek dar reikės laukti – neaišku.

„Atrodo, jog mūsų vaikas vienintelis sėdi vežimėlyje. Juk Lietuvoje tokių žmonių – tūkstančiai. Sunku patikėti, kad tiekėjas galėjo būtent šį kartą atvežti blogas padangas”, – stebėjosi tėvai.

Tačiau Techninės pagalbos neįgaliesiems centro darbuotoja teigia, jog apie visus žingsnius tėvai buvo įspėti, jei ne raštu, tai telefonu.

Palangoje lankėsi, bet šeimos neaplankė

„Negali būti, kad K.Motiejauskas nebuvo informuotas dėl padangų būklės, nes kitu atveju tikrai parašytų raštą–skundą. Remontininkas važinėja po visą Lietuvą ir Palangoje per metus lankosi nuo 6 iki 10 kartų, todėl pakeliui dažnai užvažiuoja ir pakonsultuoja klientus”, – sakė J. Bublevičienė.

Pasak šeimos, paskutinį kartą remontininkas lankėsi praėjusių metų lapkritį, kai keitė galines padangas, tad akivaizdu, kad nors ir atvažiavęs į pajūrį, Motiejauskų šeimos jis neaplankė.

Vilniaus skyriaus vedėja patikino, kad Karolis Motiejauskas priekines padangas, turėtų gauti iki rugsėjo 10 dienos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.