Motinos jaučiasi kaltos, kai įsigyja drabužį sau, o ne vaikui

Didžiojoje Britanijoje atliktas tyrimas parodė, kad 94 procentai motinų išleidžia žymiai daugiau pinigų vaikų rūbams nei savo. Ir beveik pusė jų jaučiasi kaltos tuomet, kai drabužį nusiperka sau. Galima tik nuspėti, kad panašios tendencijos vyrauja ir Lietuvoje. Priežasčių, kodėl motinos jaučiasi kaltos pinigus leisdamos savo reikmėms, ieškome kartu su psichologe Inga Šulciene.

Trečdalis motinų mielai išleistų 400 litų vienam vaiko rūbui.<br>V. Balkūnas
Trečdalis motinų mielai išleistų 400 litų vienam vaiko rūbui.<br>V. Balkūnas
Daugiau nuotraukų (1)

Dovilė Lebrikaitė

Aug 12, 2012, 1:04 PM, atnaujinta Mar 17, 2018, 10:25 AM

Kompensuoja tai, ko pačios neturėjo

Dažniausiai besilaukiančios moterys iš anksto ima ruoštis vaiko gimimui: perka rūbelius, domisi kuo patogesniais vežimėliais. Anot psichologės, moterys, kurios laukiasi pirmo vaikelio, gali ypatingai daug investuoti į būsimo mažylio rūbus, net nesusimąstydamos, kad pirmus metus vaikas auga labai greitai. Todėl rūbeliai bus labai greitai išaugti ir padėti į spintą.

„Tačiau ir vėliau rūbų pirkimas vaikams gali tapti didele aistra, kuri ištuština šeimos biudžetą. Apie priklausomybę nuo pirkimo galime kalbėti tik tada, jeigu šis poreikis yra nekontroliuojamas. Pirkimas teikia malonumą, nors ir laikiną, leidžia trumpam nuslopinti nerimą ar nesaugumo jausmą, užpildyti vidinę tuštumą. Malonumą teikia pats procesas, ieškojimas, vaikščiojimas po parduotuves“, – pasakoja I. Šulcienė.

Anot pašnekovės, kartais nėra svarbu, ką pirkti. Pirkimas ne sau, o kitiems yra labiau priimtinas, nes sukelia mažesnį kaltės jausmą. Juk stengiamasi ne dėl savęs, o, šiuo atveju, dėl vaiko.

Tačiau ar iš tiesų taip yra? Daugeliui mažylių iki trijų metų nėra svarbu jų apranga. Pirkti brangius vaikiškus rūbelius moteris skatina poreikis išsiskirti, noras sulaukti dėmesio, prilyginti save garsenybėms, kurios itin puošia savo atžalas. Taip pat tai gali būti bandymai kompensuoti tai, ko, galbūt, pačioms trūko vaikystėje. Tai kelia savivertę, suteikia saugumo jausmą.

Vyrai yra mažiau linkę išlaidauti vaikiškiems rūbams, nes jie ir savo aprangai išleidžia žymiai mažiau nei moterys. Tačiau tai nereiškia, kad vyrai yra taupesni.

„Atidžiau pažvelgę pamatysime, kad skiriasi vyrų bei moterų prioritetai. Jų pirkiniai, kuriems negailima pinigų, yra statusą ir prestižą pabrėžiantys daiktai: automobiliai, mobilieji telefonai, brangūs laikrodžiai, elektrotechnikos prekės“, – tikina I. Šulcienė.

Vienam rūbeliui 400 litų

Britų inicijuotas tyrimas parodė, kad trečdalis motinų mielai išleistų 100 svarų sterlingų (apie 437 litus) vienam vaiko rūbui net tuomet, kai puikiai supranta, kad netrukus vaikas išaugs šį drabužį. Palyginimui, savo rūbams jos išleidžia apie 200 svarų sterlingų (apie 875 litus) per metus.

Tyrime dalyvavo 1000 moterų, kurių amžius svyruoja nuo 18 iki 55 metų. Nustatyta, kad beveik pusė motinų vaikiškus rūbelius perka bent vieną kartą per savaitę. Daugiau nei trečdalis motinų vaikiškiems rūbams išleidžia 875-1750 litų per metus. 1750-2600 svarų sterlingų per metus vaiko aprangai skiria ketvirtadalis apklausoje dalyvavusių motinų.

Tokios motinos, kaip Victoria Beckham ar Katie Holmes, įkvepia savo mažuosius puošti kuo daugiau. Atlikta apklausa parodė, kad 15 procentų motinų norėtų kopijuoti V. Beckham dukters Harper aprangos stilių.

Jeigu būtų tėvų valia, jie, pirkdami vaikams drabužius, mielai sutaupytų šiek tiek pinigų. Jie juos pirktų bene pigiausiuose aprangos parduotuvėse.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.