1. Nelaukite, kol baigsis jūsų kantrybė. Nesvarbu, ar tai sutuoktinis, artimas žmogus ar tiesiog draugas – kaupiant emocijas savyje atsiranda didelė rizika, kad vieną dieną kantrybės taurė tiesiog persipildys, versdama jus išsilieti ant pirmo pasitaikiusio asmens. Jeigu pavargote nuolat būti prašomas įvairių paslaugų, tiesiog nuoširdžiai ir atvirai apie tai pasikalbėkite su jus sekinančiu žmogumi. Tikėtina, kad šitaip išspręsite problemą nepablogindami tarpusavio santykių.
2. Nesijauskite kaltas – neprivalote visuomet sakyti „taip“. Net ir patys geriausi draugai kartais turi visai skirtingus požiūrius. Jūsų draugui gali atrodyti, kad paprašyti vienokios ar kitokios paslaugos yra normalus, kasdieniškas dalykas, tačiau jums tai gali būti visai nepriimtina. Tikri draugai vertina vieni kitų jausmus ir moka priimti neigiamą atsakymą.
3. Jeigu jūsų draugas nemoka priimti neigiamo atsakymo, problema, ko gero, slypi jame. Kai kurie žmonės yra ganėtinai egocentriški ir reiklūs, tad nenuostabu, kad neigiamas atsakymas sukels nepasitenkinimo, o kartais net pykčio bangą. Jeigu ir jūs turite tokį žmogų savo draugų rate, verčiau laikykitės tvirtos pozicijos: padėkite tik tuomet, kai iš tiesų galite, o ne kaskart, kai draugas to panori.
4. Neigiamą atsakymą pateikite kuo švelniau. Žodis „ne“ ne visuomet turi būti lydimas griežto balso tono ir rūstaus žvilgsnio, jeigu iš tiesų norite padėti draugui, tačiau tam nėra galimybių – pasistenkite atsisakyti kuo švelniau, kad neužgautumėte draugo jausmų. Kategoriškąjį „ne“ pakeiskite fraze: „Labai norėčiau, tačiau...“, „Šį kartą negaliu padėti, nes...“ Pateikdami racionalų argumentą apsaugosite savo, kaip gero draugo, reputaciją, o neigiamą atsakymą išgirdęs asmuo žinos, kad nepadedate, nes negalite, o ne todėl, kad nenorite ar jums nėra svarbu.