Reklamų ir interneto puslapių kūrėjai per spalvas manipuliuoja vartotojų sąmone. Pavyzdžiui, apmokėjimo mygtukai dažnai būna žali, nes ši spalva skatina pasitikėjimą, o raudoni nebenaudojami, nes tai sukelia nerimo jausmą.
Tokius metodus mes naudojame ir kasdieniame gyvenime, ir dalykiniuose santykiuose, to net nesuvokdami. Pasirinkdami tą ar kitą spalvą, darome įtaką sau ir aplinkiniams ir tuo pačiu išduodame aplinkiniams savo poreikius. O žinant poreikius, lengviau parinkti temas ir žodžius, kurie turės įtakos derybų rezultatams. Tad stebėkite pašnekovo spalvinius prioritetus.
Raudona – trūksta dėmesio
Pasiruoškite daug klausytis. Apipilkite komplimentais. Jūsų projektu jis susidomės tuo atveju, jeigu tai bus galimybė jam parodyti save.
Mėlyna – ieško sprendimų
Tai mėgstama profesionalų spalva. Minkšta mėlynos spalvos banga nuramina protą ir padeda susikoncentruoti. Tad drąsiai aptarinėkite skaičius ir schemas, kalbėkite trumpai ir konkrečiai, pateikite faktus.
Geltona – mėgsta bendrauti
Susitikime su saulėtos spalvos mėgėju galite drąsiai tikėtis draugiško bendravimo. Kalbėkite apie kūrybiškas idėjas. Bet jeigu jis geltoną spalvą derina su juoda – būkite atsargūs: jo nuotaika kaip reta permaininga.
Žalia – siekia harmonijos
Jeigu žmogus mėgsta vilkėti žaliai, tai liudija polinkį į ramybę. Į linksmus renginius jo nenuviliosi, o idėja praleisti ramų vakarą jaukioje atmosferoje jam patiks. Derybose su tokiu žmogumi tramdykite audringas emocijas, kalbėkite ramiai ir neskubėdami.
Violetinė – ieško gyvenimo prasmės
Violetinę spalvą mėgstantys žmonės – dvasingi ir sau pakankami. Jie mėgsta kapstytis savo vidiniame pasaulyje. Su tokiais žmonėmis gerai aptarinėti dvasinio tobulėjimo ir gyvenimo prasmės paieškų temas. Taip pat jie su malonumu praleis laiką kalbėdamiesi apie minčių, mitybos ir aplinkos ekologiją.
Oranžinė – siekia džiaugsmo ir malonumų
Drąsiai kelkite fizinio komforto temas – maisto, šilumos, būsto ir t.t. Bet jeigu pašnekovas derina oranžinę su juoda, jį jaudina vargų ir nemalonumų temos.
Rožinė – siekia švelnumo ir giminės pratęsimo
Tokie žmonės – romantiški ir šiek tiek skrajojantys padebesiais. Merginai, vilkinčiai vien rožine spalva, faktų ir skaičių nereikia, tik jaudinančių istorijų.
Juoda – linkęs dominuoti
Pokalbyje svarbu sukurti paklusnumo iliuziją. Būtinai užsiminkite, kad be jo jūs – nė iš vietos. Nemėgsta pasakojimų apie kitų žmonių ryškius įvykius, keliones – neapkraukite jo savo džiaugsmais. Jis nepasiruošęs priimti naujų ir kūrybiškų idėjų.
Ruda – pirmenybę teikia stabilumui
Tokį žmogų domina tvirti, patikimi ir atsidavę žmonės. Siūlydami projektą, kalbėkite apie rizikų nebuvimą, ilgalaikius ir stabilius santykius.
Balta – siekia būti ypatingas
Jis pasiruošęs aptarti permainų temas, mokytis – tiktai rankomis jo verčiau neliesti. Toks žmogus ne šiaip sau apsivilko baltai, šiuo savo gyvenimo etapu jis nenusiteikęs glebėsčiuotis su menkai pažįstamais žmonėmis.
Pilka – pasitraukimas į vienumą
Jeigu žmogaus garderobe vyrauja „50 pilkų atspalvių“, tai šiuo laikotarpiu jam lengva depresija, „miego režimas“, jam trūksta energijos. Intensyvus pilkos naudojimas rodo nepatiklumą ir baimę būti demaskuotam. Neuždavinėkite bereikalingų klausimų.