Prabilti apie jausmus „Jaunimo linija“ kviečia atsikratant daiktų

Jausmai kaip daiktai. Taip vadinasi nauja emocinę paramą žmonėms teikiančios „Jaunimo linijos“ socialinė iniciatyva. Jos tikslas – paskatinti žmones nekaupti jausmų ir išgyvenimų viduje, o išdrįsti apie juos prabilti. Pasak specialistų, tik atvirai kalbantis galima išsilaisvinti nuo slegiančių jausmų ir pradėti lengviau mąstyti, dirbti ir gyventi.

123rf nuotr.
123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Mar 31, 2017, 1:27 PM, atnaujinta Apr 6, 2017, 8:08 PM

Socialinės iniciatyvos, kuri vyks nuo kovo 30 d. Vilniuje, o balandžio mėnesį Klaipėdoje ir Kaune, metu bus atidaryti simboliški, inscenizuoti kambariai kaupiamiems jausmams. Į kambarius žmonės kviečiami nešti nereikalingus, nebenaudojamus arba įvairias emocijas keliančius daiktus ir ten juos palikti. Tai gali būti drabužiai, namų apyvokos reikmenys, aksesuarai, žaislai.

Atnešę daiktus į kambarį, žmonės kartu kurs interaktyvią instaliaciją, kuri padės pažvelgti į fizinio ir dvasinio apsikrovimo problemą ir būtinybę ją spręsti. Kiekvienas lankytojas galės ne tik pasidalinti atsinešto daikto istorija ar ant specialių lapelių užrašyti savo jausmus, bet ir pasikalbėti su savanoriais.

„Jei mūsų vidų įsivaizduotume kaip kambarį, tai jausmai būtų lyg įvairūs daiktai, kuriais jį apstatome ir apkrauname. Šalia šviesių jausmų visada bus tokių, kuriuos nustumiame į tamsų kampą ir apie juos nekalbame, nes darosi baisu, gėda arba pikta. Ilgainiui tokie jausmai pradeda kauptis ir apsunkina. Kai nebesugebame su jais susitvarkyti – reikalinga profesionali pagalba“, – sako Agnė Mažvilaitė, „Jaunimo linijos“ vadovė.

Socialinėje iniciatyvoje daiktai yra simbolis, paskatinantis žmones kalbėti apie tai, kaip jie jaučiasi. „Skatiname žmones kalbėtis apie jausmus, išgyvenimus, emocijas, neužsidaryti savyje. Taip galime užkirsti kelią blogiausiam scenarijui. Neabejojame, kad kalbėjimas apie tai, kaip jautiesi, gali daug ką pakeisti“, – įsitikinusi A. Mažvilaitė.

Nuo kovo 30 d. nustatomis valandomis daiktus kviečiame nešti į prekybos ir laisvalaikio centrą „Panorama“ (Vilniuje), nuo balandžio 6 d. – į prekybos centrą „BIG“ (Klaipėdoje), nuo balandžio 18 d. – į prekybos ir laisvalaikio centrą „Mega“ (Kaune). Šiuo projektu siekiame atkreipti dėmesį į emocinės paramos svarbą ir skirti „Jaunimo linijai“ 2 proc. gyventojų pajamų mokesčio.

Pernai „Jaunimo linija“ sulaukė 196 tūkst. bandymų prisiskambinti, tačiau savanoriai galėjo atsakyti tik į trečdalį (64 tūkst.) skambučių. Vadinasi, du trečdaliai bandymų ieškoti emocinės paramos liko neišklausyti.

„Deja, bet atsakyti į visus skambučius dar nepajėgiame. Juolab kad paramą telefonu, elektroniniais laiškais ir pokalbiais internetu teikia tik savanoriai, kurie mūsų organizacijoje veikia neatlygintinai, savo noru. Kad juos pritrauktumėme, apmokytumėme ir užtikrintumėme tinkamas darbo sąlygas, būtini nuolatiniai finansiniai resursai – valstybinė parama padengia tik dalį jų. Todėl kasmet kreipiamės į visuomenę ir kviečiame skirti 2 proc. paramą“, – pasakoja A. Mažvilaitė.

Jaunimo linija“ veiklą pradėjo 1991 m. ir šiuo metu yra viena didžiausių nemokamos emocinės paramos telefonu, elektroniniais laiškais ir pokalbiais internetu tarnybų Lietuvoje. Dėl emocinės paramos „Jaunimo linijos“ telefonu (8 800 28 888) kas mėnesį kreipiasi iki 6 tūkst. žmonių ir sulaukiama iki 140 laiškų.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.