Plaukų slinkimą sustabdo įveiktas stresas ir sveika mityba

Plaukai - didžiausia moters puošmena ir sveikatos rodiklis. Kaip užsiauginti vešlius ilgus plaukus keturiasdešimtmetei? Daugelis moterų mano, kad tai - neįmanoma misija, nes vyresnio amžiaus žmonėms esą lėčiau auga plaukai.

Daugiau nuotraukų (1)

Ligita Valonytė

Mar 26, 2013, 3:02 PM, atnaujinta Mar 9, 2018, 7:19 AM

Dermatologė-trichologė Gitana Šabūnienė paneigė beveik visus mitus apie plaukus – gydytoja teigė, kad džiaugtis ilgais išpuoselėtais plaukais gali ne tik labai jaunos, bet ir vyresnės moterys. Tik reikia žinoti, kaip jais pasirūpinti.

„Negalėčiau teigti, kad vyresnio amžiaus žmonėms plaukai auga lėčiau, bet jie trumpiau gyvena, o atauga vis plonesni. Tai lemia mažėjanti moteriškų hormonų-estrogenų gamyba ir, be abejo, genetiniai faktoriai. Pastebėta, kad tai patiria daugiau kaip 50 proc. keturiasdešimtąjį gimtadienį atšventusių moterų“, - tvirtino G. Šabūnienė.

Plaukų kirpimo dažnis priklauso ir nuo šukuosenos, ir nuo pačių plaukų būklės, todėl visoms vieno recepto nėra, kaip dažnai pakirpti plaukus, kad jie atrodytų sveiki, stiprūs.

Dermatologė-trichologė rekomenduoja ilgus plaukus šiek tiek pakirpti kas 6-8 savaites. Tai, kad dažniau ir po truputį pakerpant nušiurusius plaukų galus jie greičiau augs, nėra visiška tiesa.

„Kirpimas nturi įtakos plaukų augimo greičiui. Tai lemia kraujyje cirkuliuojantys įvairūs hormonai, vitaminai, mikroelementai. Pastebėta, kad žiemą plaukai auga greičiau nei vasarą“, - patikino G. Šabūnienė.

Žvilgantys plaukai – tinkamos jų priežiūros rodiklis.

„Spindėjimą plaukams suteikia nepažeistas, lygus išorinis plauko sluoksnis – kutikulė. Ją dažniausiai pažeidžia plaukų dažymas, ypač šviesinimas, ilgalaikis plaukų garbiniavimas ar tiesinimas, dažnas džiovinimas karštu oru. Pernelyg energingas šukavimas taip pat gali pažeisti kutikulę. Be abejo, reikšmės plaukų spindėjimui turi ir sveika, nepažeista galvos oda“, - tvirtino G. Šabūnienė.

Spindėjimo plaukams suteikia visos išorinės priemonės, kurios sulygina plauko kutikulę: plaukų kaukės, kondicionieriai, serumai, aliejai.

Vešli šukuosena – ne tik veiksmingų plaukų priežiūros priemonių naudojimo pasekmė, bet ir geros moters sveikatos rodiklis.

Plaukų tankumas priklauso nuo vidinių organizmo savybių, ypatumų.

„Periodiškai su plaukų slinkimu susiduria didesnė dalis moterų. Pastebėta, kad dažniausiai stipriau plaukai slenka rudenį, o neretai ir vasarą. Nėra vieno recepto, kaip užkirsti kelią plaukų slinkimui, tačiau visų pirma, tai priklauso, ar laikotės sveikos gyvensenos principų. Reguliari mankšta, vaikščiojimas gryname ore ar mėgstama sporto šaka pastebimai sumažina stresą, kuris tikrai turi įtakos plauko augimo ciklams“, - patikino gydytoja.

Norint išvengti plaukų slinkimo, reikėtų savo valgiaraštį papildyti naudingais organizmui produktais, vitaminais.

Maiste turėtų netrūkti baltymų, nes pagrindinė plauko sudedamoji dalis - baltymas keratinas.

Plaukams augti reikalingas aminorūgštis galime gauti iš mėsos produktų, tačiau jos atsisakiusioms ar labai nedaug vartojančioms tiktų avinžirniai, sojos pupelės, bolivinė balanda.

Taip pat svarbu, kad organizmas nestokotų geležies mikroelementų, folinės rūgšties, seleno, vitamino D, kalcio, magnio.

Ilgi plaukai greičiau veliasi negu trumpi, todėl juos patartina dažniau šukuoti.

Ilgus plaukus geriau šukuoti šepečiu su natūraliais šeriais, nes taip šukuojant mažiau traumuojamas plaukas. Prieš šukavimą ilgus plaukus galima patepti serumu ar papurkšti specialiomis drėkinančiomis priemonėmis, kad nepeštų.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: spaudos konferencija po VGT posėdžio