Kristalų karalienei pritapti šeimos versle padėjo motinystė

Vaikystėje ji žaisdavo ne tik su lėlėmis, bet ir su gausybe kristalų, kuriuos namo parnešdavo tėvas. Suaugusi ji tapo daugiau nei šimtmetį gyvuojančios „Swarovski“ imperijos veidu. Trijų vaikų motinos Nadjos Swarovski (45 m.) rūpestis – garsinti prosenelio įkurtą kristalus gaminančią kompaniją.

Dainininkė Rihanna praėjusių metų CFDA mados apdovanojimuose vilkėjo permatomą suknelę, siuvinėtą net 216 tūkstančių „Swarovski“ kristalų.<br>„ViDA Press“ nuotr.
Dainininkė Rihanna praėjusių metų CFDA mados apdovanojimuose vilkėjo permatomą suknelę, siuvinėtą net 216 tūkstančių „Swarovski“ kristalų.<br>„ViDA Press“ nuotr.
Prieš 120 metų Austrijoje D.Swarovski įkurta kristalų kompanija tapo garsi.<br>„Wikipedia“ nuotr.
Prieš 120 metų Austrijoje D.Swarovski įkurta kristalų kompanija tapo garsi.<br>„Wikipedia“ nuotr.
Kristalų imperijos atstovę N.Swarovski į renginius kartais lydi vyras R.Adamsas ir dukterys – devynerių Thalia bei septynerių Jasmine. Pora augina ir sūnų.<br>„ViDA Press“ nuotr.
Kristalų imperijos atstovę N.Swarovski į renginius kartais lydi vyras R.Adamsas ir dukterys – devynerių Thalia bei septynerių Jasmine. Pora augina ir sūnų.<br>„ViDA Press“ nuotr.
Dainininkė Rihanna praėjusių metų CFDA mados apdovanojimuose vilkėjo permatomą suknelę, siuvinėtą net 216 tūkstančių „Swarovski“ kristalų.<br>„ViDA Press“ nuotr.
Dainininkė Rihanna praėjusių metų CFDA mados apdovanojimuose vilkėjo permatomą suknelę, siuvinėtą net 216 tūkstančių „Swarovski“ kristalų.<br>„ViDA Press“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

lrytas.lt

Jun 16, 2015, 7:06 AM, atnaujinta Nov 22, 2017, 5:52 AM

Žavi, liekna ir visuomet stilinga N.Swarovski, neseniai dalyvavusi CFDA mados apdovanojimuose, dar kitaip vadinamuose mados „Oskarais“, tik iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti graži išlepusi blondinė. Viskas, kuo ji džiaugiasi dabar, – sunkaus darbo, užsispyrimo ir ryžto rezultatas.

Į šeimos verslą Nadja įsitraukė 1995-aisiais. Lygiai po šimto metų, kai jos proprosenelis Danielis Swarovski 1895-aisiais gražios gamtos apsuptame Austrijos mieste Vatense Tirolyje įkūrė kristalų kompaniją.

Susipažinusi su visais kristalų gamybos ypatumais, perpratusi šio išskirtinio verslo subtilybes Nadja siekia įgyvendinti savo proprosenelio Danielio viziją – sukurti deimantus kiekvienai moteriai. Ir jai sekasi. Būtent ji daugiausia iš savo šeimos prisidėjo, kad „Swarovski“ kristalai šmėžuotų ant prestižinių mados podiumų, švytėtų garsiuose kino filmuose.

Nadja savo šeimos kurtiems kristalams atvėrė duris net į didžiausių stileivų drabužines bei papuošalų dėžutes. Štai amerikiečių dainininkė Rihanna praėjusių metų CFDA mados apdovanojimuose visiems atėmė žadą pasirodžiusi su permatoma suknele, siuvinėta net 216 tūkstančių „Swarovski“ kristalų. Geresnės reklamos nesitikėjo net Nadja, uoliai garsinanti šeimos verslą.

Keturi jos pusbroliai, prieš ketverius metus sutikę įsileisti blondinę į iki tol vien vyrišką „Swarovski Crystal“ valdybą, dėl savo sprendimo turbūt nesigailėjo nė sekundės.

Nadja – ne tik pirmoji moteris, patekusi į šeimos verslo vykdomosios veiklos komitetą. Ji – ir trijų vaikų motina. Su sutuoktiniu Rupertu Adamsu, rizikos draudimo fondo vadybininku, Nadja augina dešimtmetį sūnų Rigbį ir dvi dukteris – devynerių Thalią bei septynerių Jasmine.

Šeima gyvena stilingame name Didžiosios Britanijos sostinėje Londone. Nepaisant darbų ir renginių gausos, N.Swarovski rūpestingai atlieka motinos vaidmenį. Kristalų karaliene dažnai vadinama Nadja pati savo vaikams ruošia pusryčius, pasikeisdama su vyru veža juos į mokyklą, o savaitgaliais renkasi ne triukšmingus vakarėlius, o ramybę šeimoje.

„Aš labai daug keliauju. Nors kartą per savaitę lekiu į Austriją, kur gyvena mano tėvai ir gaminami kristalai, arba skubu į Paryžių, Milaną ar Niujorką, kur vyksta įvairūs renginiai ir susitikimai. Todėl kai esu namie, noriu kuo daugiau laiko praleisti su vaikais“, – sakė N.Swarovski, svajojanti ateityje su šeima įsikurti už Atlanto, Kalifornijoje, didelėje rančoje su vaizdu į Ramųjį vandenyną.

Nadja įsitikinusi, kad derindama karjerą ir motinystę ji tapo ir geresne motina, ir geresne verslininke bei vadove.

„Motinystė mus išmoko labai daug. Kaip dažnai mamai tenka atspėti, ko nori dar nekalbantis jos vaikas, taip ir versle turi kliautis savo instinktais. Tai padeda sukurti intuityvų ryšį, kurio vyrai labai dažnai bijo. Versle reikia būti emociškai protingai.

Na, ir kas, kad esame šeima. Tai nereiškia, kad vien todėl viskas turi būti gerai. Reikia daug pastangų, kad sugyventume. Moterys į valdybos posėdžius įlieja daugiau bendradarbiavimo, o ne konkuravimo dvasios“, – darbo su giminaičiais ypatumais dalijosi N.Swarovski.

Be darbo ir namų, Nadjos nuomone, kiekviena moteris turi atrasti laiko ir sau. Todėl laisvadieniais ji skuba į sporto salę, lepinasi masažais ar lankosi Londono kultūros renginiuose. Dailios figūros Nadja atidžiai renkasi, ką valgo. Bet gerai savijautai bei išvaizdai ne mažiau svarbus ir miegas.

„Jei nori turėti energijos, privalai gerai išsimiegoti. Todėl būtina griežtai laikytis nusistatytos dienotvarkės“, – patarė visur spėjanti N.Swarovski. Kartais namie dirbanti Nadja džiaugėsi, kad šiais laikais pasikeitė požiūris ne tik į aukštas pareigas einančias moteris, bet ir į jų aprangą biure. Ji niekaip nesupranta tų, kurios į darbą kasdien kaukši su aukštakulniais.

„Kam jos nori padaryti įspūdį? Negi jaučiasi fantastiškai avėdamos nepatogius batus? Jei taip, puiku! Bet man atrodo dar puikiau, kad, nepaisant to, kaip esame apsirengusios, galime gerai atlikti darbą“ , – sakė aktyviai už moterų lygiateisiškumą su vyrais kovojanti N.Swarovski.

Ji pirmenybę teikia žemakulniams bateliams ir patogiems, bet stilingiems drabužiams. Ir kaip tikra „Swarovski“ ambasadorė puošiasi savo šeimos gamybos papuošalais. Moteris norėtų, kad ir jos vaikai vieną dieną prisidėtų prie šeimos verslo. Tiesa, norint patekti į „Swarovski“ imperiją nepakanka būti vien kompanijos įkūrėjo šeimos nariu. Net ir Swarovski, norintys dirbti šeimos versle, privalo turėti universitetinį išsilavinimą bei darbo kitose įmonėse patirties.

Austro Helmuto ir amerikietės Dannos šeimoje su vyresne seserimi Vanessa augusi Nadja vaikystėje žaisdavo ne tik su lėlėmis, bet ir su gausybe kristalų, kuriuos namo parnešdavo tėvas. Netoli namų buvęs kristalų fabrikas buvo tarsi mergaičių žaidimo aikštelė.

Mergaitės kasdien girdėdavo istorijas, kaip garsusis proprosenelis Danielis „Swarovski“ kristalus pristatydavo Didžiosios Britanijos karalienės Viktorijos suknelių siuvėjams, o senelis dirbo kartu su dizaineriais Christianu Dioru, Coco Chanel.

Jos matė, kaip sunkiai dirba jų tėvas Helmutas, kad „Swarovski“ neatsiliktų nuo naujausių technologijų ir pelnytų pasaulyje lyderiaujančios kristalų įmonės vardą.

Tačiau Vanessa niekada prie šeimos verslo neprisidėjo. Kaip ir jųdviejų motina Danna. Vanessa save vadina visu etatu dirbančia motina. Ir Nadja ne iš karto tapo kristalų verslo dalimi. Namie buvo tiek daug kalbama apie šį verslą, kad ji, dar paauglė, išvyko į motinos gimtinę – Jungtines Amerikos Valstijas ir ten baigė vidurinę mokyklą.

„Man atrodė svarbu padaryti ką nors savo“, – pasakojo N.Swarovski.

Jungtinėse Valstijose ji įgijo meno istoriko ir gemologo specialybes. Baigusi studijas dirbo tokiose garsiose galerijose kaip „Sotheby’s“, „Gagosian“. Po to dar kurį laiką dirbo mados srityje besidarbuojančiose ryšių su visuomene kompanijose Niujorke.

Tarp jos klientų buvo „Valentino“, „Trusardi“ ir kiti garsūs mados namai. Būtent dirbdama su jais Nadja pagalvojo: „Juk ir mes turime šeimos verslą Europoje, kuris susijęs su mada. Kodėl negalėčiau savo laiko ir energijos skirti reklamuodama jį?“

Neilgai trukus Nadja iš Niujorko persikėlė į Honkongą ir ten pusantrų metų dirbo įvairiose „Swarovski“ kompanijos skyriuose. Iš arti susipažinusi net su tokiais kompanijos darbo ypatumais kaip kristalų gamyba, Nadja grįžo į Niujorką ir ten atidarė pirmąją „Swarovski“ parodų salę („showroom“), kurioje buvo pristatomi naujausi kompanijos dirbiniai.

Dabar Nadja kartu su ketveriais metais jaunesniu pusbroliu Markumi Langesu-Swarovskiu atsakingi už kompanijos vardo garsinimą bei komunikaciją. Atrodo, kad jų darbas labai sėkmingas. „Swarovski“ parduotuvių dabar yra net 170 valstybių. Nadja siekia, kad papuošalai iš kristalų būtų stilingi, o „Swarovski“ kuo giliau įleistų šaknis į mados industriją. Įžvalgi blondinė kurti papuošalų kviečiasi jaunus dizainerius, kurie padėtų kompanijai neatsilikti nuo naujovių.

Pavyzdžiui, kažkada finansiškai remdama tuomet dar tik pradedantį talentingą dizainerį Alexanderį McQueeną kompanija pasiekė, kad jų kristalai puikuotųsi ant ištaigingiausių dabar jau mirusio dizainerio suknelių. Ji taip pat bendradarbiavo su tokiais dizaineriais kaip Christopheris Kane’as ir Karlas Lagerfeldas, kurie sukūrė itin prabangias „Atelier Swarovski“ papuošalų kolekcijas.

Šeimos verslo vardą ji garsina ir labdaringa veikla. Prieš kelerius metus Nadjos iniciatyva buvo įkurtas „Swarovski“ fondas, kasmet per tris milijonus JAV dolerių skiriantis įvairioms meno, sveikatos, žmogaus teises, aplinkosaugą ginančioms organizacijoms.

Bene mėgstamiausias Nadjos paramos projektas – darbas su organizacija „Moterys moterims“ („Women for Women“). Ji – šios organizacijos ambasadorė. Kas jau kas, o Nadja puikiai žino, kaip nelengva moterims įsisprausti į vyrų pasaulį ir parodyti, ką iš tiesų jos gali.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.