Į kompiuterius įnikę moksleiviai – gėris ar blogis?

 

 Technologijos yra puikus įrankis ugdyti komunikaciją. <br> 123rf nuotr.
 Technologijos yra puikus įrankis ugdyti komunikaciją. <br> 123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 16, 2017, 10:31 AM

Šiandienos mokiniai savo kasdieniniame gyvenime vis dažiau susiduria su technologijomis. Pert jas jie bendrauja su draugais, leidžia laisvalaikį ar ieško naudingos informacijos. Tuo tarpu didžioji dalis švietimo bendruomenės, platų technologijų naudojimą smerkia ir jo vengia, bet ar tai yra teisinga? 

Ar toks požiūris nežlugdo ugdymo sistemos, skirtos šiandienos mokiniams? Analizuojant technologijų įtaką mokymosi procesui, išskiriamas teigiamas ir neigiamas jų poveikis. Plačiau nagrinėjant teigiamus aspektus, pranešime spaudai  išskiriame penkis punktus, kurie nurodo, kad moderniosios technologijos, ne tik, puikiai papildo, bet ir supaprastina tradicinius ugdymo procesus.


1. Mobili klasė


Vis dažiau mokyklose kompiuterius galime pamatyti ne tik informatikos kabinetuose. Klasių kompiuterizavimas, įskaitant ne tik stacionarių, bet ir nešiojamų ar planšetinių kompiuterių naudojimą, leidžia sugriauti mokymosi aplinkos sienas, t.y. suteikia galimybę pamokoms vykti ne tik klasėje, bet ir lauke, namuose ar ekskursijų metu.


2. Elektroniniai vadovėliai


Daugumai vyresnių žmonių mokyklos vadovėlis sukelia daug sentimentų, tačiau šiuolaikiniam jaunimui vadovėliai tai tik balastas jų kuprinėse. Didėjant informacijos kiekiui, didėja ir vadovėlio apimtis. Ši priežastis skatina vis daugiau mokymosi priemonių kūrėjų perkelti reikiamą informaciją į skaitmeninę formą. Toks sprendimas leidžia tinkamai struktūrizuoti informaciją, o taip pat sumoderniną mokomąsias užduotis. Elektroninių vadovėlių pliusas toks, kad jie yra pigesni nei popieriniai, taip pat jie nesusidėvi, žinoma, norint mokytis iš skaitmeninės priemonės reikia kompiuterio, tačiau tai greičiausiai bus vis tiek pigesnis variantas, net pirkti popierinius  vadovėlius, kurie kiekvienam mokomajam dalykui yra skirtingi.


3. Nuo mokymo iki mokymosi


Pastebima, kad technologijos pakeičia mokytojo ir mokinio vaidmenis. Anksčiau pagrindinė mokytojo pareiga buvo suteikti žinias, o mokinių jas įsisavinti. Naujausių technologijų naudojimas skatina mokinius pereiti nuo išmokimo prie mokymosi, o mokytojas tampa pagalbininkas, nukreipiantis vaikus reikiama linkme. Savarankiškas informacijos ieškojimas internete leidžia mokiniams greičiau įsisavinti reikiamą informaciją, o iškilusios problemos ieškoti modernių sprendimų būdų.


4. Komunikacija


Technologijos yra puikus įrankis ugdyti komunikaciją. Jos suteikia galimybę mokiniams lengvai bendrauti tarpusavyje ir su mokytoju. Pavyzdžiui jei mokytojas naudoja išmaniąją lentą, o mokiniai dirba prie kompiuterių, jie paskirtos užduoties atsakymus gali mokytojui pateikti elektroniniu būdu. Toks darbo pobūdis leidžia mokytojui įvertinti visų mokinių žinias ir ištaisyti pateikiamos informacijos spragas. Taip pat technologijos palengvina ne tik mokyklos kolektyvo bendravimą, bet ir komunikacija tarp kelių skirtingų mokyklų ar komunikaciją su mokinių tėvais.


5. Žinių įvertinimas bei įsivertinimas


Technologijos leidžia pritaikyti pamokas individualiai kiekvienam mokiniui. Kaip žinia, pasitaiko atvejų, kad vieni mokiniai informaciją įsisaviną greičiau, o kiti lėčiau. Technologijos mokytojui suteikia galimybę parengti užduotis atsižvelgiant į mokinio pažangą. Taip pat technologijų dėka mokiniai gali patys įsivertinti savo žinias. Atliekant įvairias užduotis jie mato savo rezultatų įvertinimus bei statistiką, sužino kas jiems sekasi geriausiai, o kur dar reiktų pasistengti.


„Pagirtina, kad vis daugiau mokyklų, dalyvaujant projektuose, gauna galimybę įsigyti technikos, kuri modernizuoja ugdymo procesą. Kadangi šiandienos vaikai vis labiau sieja savo kasdienybe ir laisvalaikį su technologijomis, jų panaudojimas mokyklose leidžia mokiniams lengviau įsisavinti informaciją ir netgi skatina juos mokytis, nes pats mokymosi procesas tampa įdomesnis ir aktualesnis, tačiau nereikia pamiršti, kad naujomis technologijomis naudosis ne tik mokiniai. Dažnai pasitaiko, kad mokytojams yra sunku suprasti, kaip modernią techniką įtraukti į ugdymo procesą, todėl jei jau mokyklai buvo suteikta galimybė pamokose naudoti kompiuterius, išmaniąsias lentas ar kitas technologijas, visu pirmą su jomis reikia supažindinti mokytojų kolektyvą, organizuojant specialius apmokymus", - dalinasi savo pastebėjimais „O'Pen Lietuva" direktorė Erika Šetkauskaitė. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.