Dėl didelių kainų šokiruota garsi mama stojo ginti jaunų šeimų

Žinoma tinklaraštininkė ir mama Sotera Šveikauskaitė – aktyvi pilietė. Pastaruoju metu savo feisbuko paskyroje ji gana dažnai išreiškia pasipiktinimą ar pastebėjimus dėl  to, kas vyksta Lietuvoje.

 Asmeninio archyvo nuotr.
 Asmeninio archyvo nuotr.
 Asmeninio archyvo nuotr.
 Asmeninio archyvo nuotr.
 Asmeninio archyvo nuotr.
 Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Aug 9, 2017, 9:01 PM, atnaujinta Aug 9, 2017, 10:45 PM

Kai šalyje kilo sąmyšis dėl tautinių kostiumų moksleiviams, kuriuos žadėjo „valstiečių“ lyderis Ramūnas Karbauskis, ji neieškojo žodžio kišenėje ir atvirai jam rėžė, kad pinigus būtų tikslingiau skirti nepasiturinčioms šeimoms bei sunkiai gyvenantiems vaikams. 

Papiktino automobilių draudimo kainos

Prieš kelias dienas moteris pateko į nepavydėtiną situaciją. Norėdama apdrausti įsigytą automobilį, Sotera sužinojo apie neadekvačias privalomojo ir kasko draudimo kainas. 

Nevyniodama žodžių į vatą, Sotera dėstė apie tai, kad jaunos šeimos ir taip slegiamos didelės atsakomybės, joms reikia rūpintis vaikais, patenkinti kasdienius jų poreikius. 

Aktyvi mama ir tinklaraščio „BabyBlog“ kūrėja kreipėsi į Lrytas.lt redakciją ir tikino, kad kainos Lietuvoje pasiekė lubas.

Kantrybė Soterai trūko tada, kai ji nusprendė apsidrausti automobilį privalomuoju ir kasko draudimu. Pasak jos, šioje srityje jauni žmonės yra itin diskriminuojami. 

„Nesuprantu, kodėl jauniems žmonėms kai kuriose srityse kainos yra didesnės. Jeigu jaunas žmogus sugeba iki 30 metų sąžiningai užsidirbti, nusipirkti automobilį ir ketina jį registruoti savo vardu, tai jis už automobilio draudimą metams turi mokėti daugiau nei 1000 eurų. Ar normalu, kai už tą patį automobilį vyresnis žmogus moka vos 200 ar 300 eurų?

Suprantu, kad vadinamasis kasko draudimas nėra privalomas, tačiau kodėl siūlomos tokios kainos? 

Kodėl jaunas, atsakingas ir avarijų nepadaręs žmogus yra, tarsi, baudžiamas draudimo kampanijų? Kodėl kainos tampa kone keturženklėmis?

Tokiomis kainomis jaunimas yra skatinamas neturėti savo turto, jo nedrausti, o perduoti kitiems asmenims. Ar tikrai yra geriau apgaudinėti, užrašinėti automobilius kitų asmenų vardais, kad išvengtume didesnių įmokų? Kodėl turime nuolat galvoti, kaip išsisukti? 

Aš manau, kad jauni žmonės turi būti skatinami užsidirbti, tačiau kelti kainas jiems kiekviename žingsnyje – nenormalu. Privalo būti kainų kontrolė. Pavargau matyti nesažiningą elgesį, nuolatinį kainų augimą ir „plėšimą“ iš žmonių. 

Ašaros akyse kaupiasi pamačius, kaip senoliai valgyti ieško konteineriuose. Tai tik dar kartą labai akivaizdžiai parodo, kad pragyvenimas šalyje brangsta, o žmonėms kasdien vis sunkiau“, – pykčio nelaikė Sotera. 

Sulaukė kitų mamų palaikymo

Ji atvira – vaiko auginimas reikalauja nemenkų finansų. „Jaunos šeimos nuolat susiduria su milžiniškomis išlaidomis, susijusiomis su vaiko priežiūra, darželiais, mokyklomis, būsto išlaikymu. 

Visada pasisakau už kokybės ir kainos santykį. Nori gero daikto, susimokėk, tačiau kainos, išlaidos bei atlyginimai turėtų kisti proporcingai. 

Automobilis – neatsiejama daugelio šeimų dalis. Tai, visų pirma, patogumas, kai reikia vaikus vežti į ugdymo įstaigas ar pas gydytojus“, – kalbėjo tinklaraštininkė. 

Panašu, kad ši situacija aktuali daugumai jaunų šeimų. Kai socialinėje erdvėje moteris pasisakė apie automobilių draudimo kainas, jai ėmė antrinti dešimtys moterų. 

Jos tikino taip pat susidūrusios su didelėmis kainomis, todėl kai kurios savo transporto priemones registravo vyro, tėčio arba senelio vardu. 

Draudikų biuro direktorius: „Pagrindinis kriterijus – ne amžius“ 

Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuro direktorius Algimantas Križinauskas tikino, kad mažą stažą turintis vairuotojas visada moka didžiausią įmoką. Pasak jo, taip yra dėl paprastų dalykų. „Jaunų žmonių, iki 30-ies metų, avaringumas ir įvykių dažnis paprastai būna didesnis negu vyresnių, subrendusių vairuotojų.

Tai nereiškia, kad visi jauni žmonės daro eismo įvykius, bet Lietuvoje bendras avaringumas, kurį sukelia jauni vairuotojai, yra nepalyginamai didesnis su brandžių vairuotojų eismo įvykiais. Tuo pačiu tai reiškia, kad jaunesni vairuotojai padaro daugiau žalos, tačiau tai nėra naujiena. Visada taip buvo.

Yra tokių faktų, kad jauni žmonės, pirkdami automobilius, juos draudžia senelių, tėvų vardu vien dėl to, kad įmokos būtų mažesnės.

Reikia pastebėti, kad anksčiau tai buvo daroma dažniau. Automobilius jauni žmonės registruodavo kitų žmonių vardu. Dabar tai taip pat vyksta, tačiau tai – laikinas efektas. 

Nesvarbu, kas sukelia eismo įvykius, nes draudimas po tam tikro įvykio vis tiek brangs, nepriklausomai nuo to, vairavo jaunas ar senas žmogus. 

Amžius nėra atskaitos taškas. Kainoms yra daugybė kriterijų. Vienas iš pagrindinių – avaringumas“, – kalbėjo A.Križinauskas. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.